Systemy CRM
News

Systemy CRM

23.05.2017
Systemy CRM to systemy informatyczne wspomagające i w pewnym sensie automatyzujące procesy w relacji pomiędzy klientem a organizacją. Nauki ekonomiczne nie przewidują jednej definicji systemów CRM, jednak istnieje wiele ich określeń. Systemy te pozyskują i utrzymują obsługi klienta, czyli wspomagają między innymi działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

CRM wspomaga działania marketingowe oraz procesy sprzedaży związane z wszelką obsługą klienta. Celem tej strategii jest przede wszystkim skupienie się na potrzebach klienta z zachowaniem wzorców zachowania wykształconych przez kulturę.

Jaki jest cel systemów CRM?

Systemy te mają na celu przede wszystkim wprowadzenie strategii, które mają przyczynić się do zmniejszenia odległości, jakie zachodzą między obecnymi i przyszłymi posunięciami firmy, w zakresie pozyskiwania i utrzymywania prawidłowych relacji ze wszystkimi klientami. Podsumowując, systemy CRM wspomagają budowanie pozytywnych stosunków z partnerami biznesowymi.

Całość rozwiązań, które składają się na wspomaganie wszelkich kontaktów z klientami, powinny wspomagać poszczególne etapy kontaktu z klientami, jak rozpoznanie potrzeb konsumentów, ich zidentyfikowanie wspomaganą zawieraniem transakcji, kończąc na usłudze posprzedażnej. Na te etapy składają się trzy rodzaje systemów: interaktywny, operacyjny i analityczny.

Co obejmują systemy CRM?

Obejmują one swoim zakresem oprogramowanie, metody i standardowe opcje internetu, które ułatwiają organizacji uporządkować i wspomóc relacje z klientami. Na przykład firma, która dysponuje bazą danych klientów z pomocą systemów CRM, wymusza na swoich pracownikach bardziej efektywne zaspokajanie i utrzymywanie wszelkich kontaktów z klientem.

Jak należy traktować systemy CRM?

Systemy te nie są jedynie przyrządem, ale przede wszystkim jako strategia i filozofia wszelkich działań danego przedsiębiorstwa marketingowego. Najistotniejszym zadaniem tych systemów jest posiadanie stałej bazy klientów, lecz przede wszystkim ich najwyższy poziom zadowolenia. Istotnym punktem jest wytworzenie jednolitego systemu wśród wszystkich procesów marketingowych przedsiębiorstwa. W skład tych procesów wchodzą: proces sprzedaży, serwis, do tworzenia odpowiednich statystyk, które są wykorzystywane w procesie tworzenia portfela produktów.

Do czego stosowane są systemy CRM?

Przede wszystkim w celu efektywnego utrzymywania kontaktu z klientami. W przypadku nieuregulowania należności przez klienta, system CRM automatycznie wysyła ponaglenie. Jeżeli nie zostaje ono uregulowane, system ustanawia klienta oczkującym na rozmowę telefoniczną z pracownikiem firmy. W przypadkach szczególnej zwłoki zapłaty wysyłana jest automatyczna informacja z prośbą dotyczącą wszczęcia postępowania sądowego. Podczas świąt system ten wysyła kartki okolicznościowe oraz oferty dotyczące dalszej współpracy do partnerów biznesowych. Systemy CRM stanowią integralną część systemu informatycznego firmy. Wykorzystywane są w przedsiębiorstwach, które korzystają z sieci mobilnych sprzedawców.

Źródło: DaVinci Studio - Aplikacje mobilne

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Jak VR po cichu kształtuje przyszłość inteligentnych domów

Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) robi furorę w różnych branżach, od gier po opiekę zdrowotną. Jednak jednym z obszarów, w którym VR po cichu wywiera znaczący wpływ, jest sfera inteligentnych domów. Wraz z rozwojem połączonych urządzeń i Internetu, VR staje się niezbędnym narzędziem dla właścicieli domów do interakcji i kontrolowania ich inteligentnych domów. W tym artykule zbadamy, w jaki sposób VR kształtuje przyszłość inteligentnych domów i potencjalne korzyści, jakie oferuje właścicielom domów. czytaj więcej

News Przejście z ISDN na VoIP - Nowoczesna Telefonia Dla Firm

Przez wiele lat w telekomunikacji, dominowała technologia ISDN. Była niezbędnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebowały stałych połączeń telefonicznych oraz dostępu do podstawowych funkcji cyfrowych telefonii, ponieważ umożliwia jednoczesne przesyłanie danych i głosu. Nowocześniejsze rozwiązania VoIP wypierają ISDN, pomimo jego zalet, takich jak niezawodność i jakość połączeń. czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Czym jest CRM i kiedy się przydaje?

Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!

1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej