Konferencja SAS Forum Polska 2017 odbyła się pod hasłem Experience Your New Possible.™ Łatwy dostęp do danych oraz różnorodnych metod analitycznych i narzędzi sprawia, że na naszych oczach znikają bariery technologiczne i finansowe powszechnego stosowania analityki w biznesie. Wyzwaniem jest zbudowanie organizacji zdolnej do wykorzystania tej szansy w stopniu zapewniającym rozwój i przewagę nad konkurencją. Przyszłość należy do tych, którzy potrafią w innowacyjny sposób wykorzystywać dostępne dane i narzędzia analityczne. Podczas sesji plenarnej o technologicznej i organizacyjnej transformacji oraz rozwoju analitycznej ekonomii mówili Michał Kosiński, Profesor Stanford University oraz Scott Chastain z SAS Global Technology Practice.
Nowa kultura biznesu oparta na wykorzystaniu analityki wymaga nie tylko przygotowania infrastruktury technicznej, ale również zmiany sposobu działania firm i odpowiednich umiejętności użytkowników. W bloku poświęconym zastosowaniom analityki w polskich przedsiębiorstwach różne aspekty ewolucji struktury organizacyjnej, budowania kultury analitycznej oraz rozwoju kompetencji zespołów zaprezentowali zaproszeni do udziału w tej sesji eksperci: Bartosz Dobrzyński, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Play oraz Marek Łach, Dyrektor Centrum Ryzyka Kredytowego Klienta Detalicznego, PKO Bank Polski.
Podczas sesji plenarnej miała miejsce uroczystość wręczenia statuetek SAS Enterprise Award klientom, którzy wnieśli szczególny wkład w rozwój zastosowań analityki w Polsce, a także firmom i instytucjom, które obchodzą w tym roku okrągłe rocznice współpracy z SAS. W prestiżowym gronie wyróżnionych znalazły się następujące organizacje: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, Play, Bank BGŻ BNP Paribas S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski S.A. oraz Instytut Kardiologii im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego, który był pierwszym klientem SAS w Polsce i w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia współpracy.
Analityka w praktyce
W popołudniowej części SAS Forum odbyły się równoległe sesje tematyczne: Analytics in action, Innovaction, Fraud, Risk & Compliance, Trendy i technologie oraz SAS prezentuje. Klienci SAS reprezentujący wiodące firmy i instytucje z Polski i zagranicy prezentowali przykłady wdrożeń rozwiązań analitycznych w kluczowych obszarach, takich jak zarządzanie marketingiem, sprzedażą i doświadczeniem klienta, zarządzanie ryzykiem, przeciwdziałanie nadużyciom, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie łańcuchem dostaw, telematyka i wielu innych. Uczestnicy mogli także poznać nowe funkcjonalności platformy SAS Viya oraz dowiedzieć się, jak ewolucja narzędzi SAS wpisuje się w najnowsze trendy technologiczne. Prezentacje pozwoliły zapoznać się z aktualnym portfolio produktów SAS, ze szczególnym uwzględnieniem nowości oraz praktycznymi przykładami ich zastosowań. W agendzie wydarzenia znalazły się również sesje warsztatowe, podczas których uczestnicy mogli sprawdzić w praktyce funkcjonalności wybranych narzędzi SAS. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również stoiska demonstracyjne, które były okazją do bliższego poznania rozwiązań biznesowych SAS.
Analityczna ekonomia
Jesteśmy świadkami nowej rewolucji przemysłowej napędzanej przez dane. Korzystając z Internetu i aplikacji mobilnych czy też Internetu rzeczy, generujemy dane w zawrotnym tempie, a z drugiej strony jako klienci i obywatele oczekujemy wygody i spersonalizowanego traktowania. Dlatego organizacje pracują nad maksymalnym wykorzystaniem posiadanych informacji, aby przy pomocy analityki odkryć w pełni ich wartość i potencjał. Systemy analityczne przestały być jedynie dodatkiem i stały się kluczowym narzędziem wpływającym na najważniejsze decyzje, procesy i działania.
Zaawansowana analityka jest dziś obecna w każdej dziedzinie gospodarki i ma ogromny wpływ na jej innowacyjny rozwój. Ma również coraz większy wpływ na życie każdego z nas. Podczas SAS Forum pokazaliśmy, jak szerokie może być zastosowanie analityki w różnych branżach: bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, w handlu, logistyce i produkcji, ale również w projektach o charakterze społecznym – podsumowuje Alicja Wiecka, Dyrektor Zarządzający SAS Polska.
Patronaty
Konferencja SAS Forum Polska 2017 została objęta patronatem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Patronat medialny sprawują następujące redakcje: Business Insider, Onet.pl, Miesięcznik Bank, Harvard Business Review, ITwiz, Newseria, Spider’s Web, Wydawnictwo Business Manager Magazine, fintek.pl, Computerworld i CXO.
SAS Institute Dlaczego sztuczna inteligencja podejmuje określone decyzje?
Aby móc naprawić pojazd, mechanicy samochodowi muszą zajrzeć pod maskę. Podobnie analitycy, aby móc wykorzystać potencjał algorytmów sztucznej inteligencji, muszą mieć możliwość sprawdzenia, w jaki sposób one działają i móc dostosowywać je do potrzeb organizacji. Nowe funkcjonalności platformy SAS Viya pozwalają odkrywać zawiłości analityki i sprawiają, że prezentowane wyniki są bardziej przejrzyste i zrozumiałe dla większej liczby osób w organizacji. czytaj więcejNews Sztuczna inteligencja czyta ze zrozumieniem
Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co więcej, nieco zapomniane SMS-y nadal są popularną formą porozumiewania się. Potwierdzają to dane z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, z których wynika, że ponad 96% Polaków korzysta z tego sposobu kontaktu. W procesie analizy i automatycznego przetwarzania danych tekstowych pomocne są narzędzia do text miningu. czytaj więcejSAS Institute SAS Institute: Analityka pozwala operatorom wyróżnić się na mocno nasyconym rynku telekomunikacyjnym
W czasach, gdy smartfon stał się podstawowym przedmiotem codziennego użytku, telekomy muszą wypracować nową strategię biznesową, która odpowie na zmieniające się potrzeby klientów i zapewni innowacyjny rozwój. Analityka jest głównym motorem, który napędza cyfrową transformację biznesu. czytaj więcejSAS Institute SAS Institute: Komputery mogą zastąpić nasze zmysły
Pierwszy komputer komercyjny powstał w 1951 roku. W ciągu następnych lat, dzięki postępującej miniaturyzacji oraz zwiększeniu wydajności, stał się on nierozłącznym towarzyszem człowieka. Obecnie mało kto wyobraża sobie życie bez komputera, który na zawsze zmienił sposób, w jaki wykonujemy wiele czynności zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Jednak czy jest możliwe, aby urządzenie wyręczyło nas w procesach poznawczych? Uczenie głębokie (ang. deep learning) pozwala m.in. na rozpoznawanie obrazów oraz mowy, dzięki czemu w przyszłości komputery mogą zastąpić nasze zmysły. czytaj więcejSAS Institute Dlaczego sztuczna inteligencja podejmuje określone decyzje?
Aby móc naprawić pojazd, mechanicy samochodowi muszą zajrzeć pod maskę. Podobnie analitycy, aby móc wykorzystać potencjał algorytmów sztucznej inteligencji, muszą mieć możliwość sprawdzenia, w jaki sposób one działają i móc dostosowywać je do potrzeb organizacji. Nowe funkcjonalności platformy SAS Viya pozwalają odkrywać zawiłości analityki i sprawiają, że prezentowane wyniki są bardziej przejrzyste i zrozumiałe dla większej liczby osób w organizacji. czytaj więcejNews Sztuczna inteligencja czyta ze zrozumieniem
Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co więcej, nieco zapomniane SMS-y nadal są popularną formą porozumiewania się. Potwierdzają to dane z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, z których wynika, że ponad 96% Polaków korzysta z tego sposobu kontaktu. W procesie analizy i automatycznego przetwarzania danych tekstowych pomocne są narzędzia do text miningu. czytaj więcejSAS Institute SAS Institute: Analityka pozwala operatorom wyróżnić się na mocno nasyconym rynku telekomunikacyjnym
W czasach, gdy smartfon stał się podstawowym przedmiotem codziennego użytku, telekomy muszą wypracować nową strategię biznesową, która odpowie na zmieniające się potrzeby klientów i zapewni innowacyjny rozwój. Analityka jest głównym motorem, który napędza cyfrową transformację biznesu. czytaj więcejSAS Institute SAS Institute: Komputery mogą zastąpić nasze zmysły
Pierwszy komputer komercyjny powstał w 1951 roku. W ciągu następnych lat, dzięki postępującej miniaturyzacji oraz zwiększeniu wydajności, stał się on nierozłącznym towarzyszem człowieka. Obecnie mało kto wyobraża sobie życie bez komputera, który na zawsze zmienił sposób, w jaki wykonujemy wiele czynności zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Jednak czy jest możliwe, aby urządzenie wyręczyło nas w procesach poznawczych? Uczenie głębokie (ang. deep learning) pozwala m.in. na rozpoznawanie obrazów oraz mowy, dzięki czemu w przyszłości komputery mogą zastąpić nasze zmysły. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej