Archiwalne

- 66 proc. e-sklepów uruchamianych jest w modelu SaaS

19.06.2012

Blisko dwa z trzech sklepów internetowych uruchamianych jest w modelu SaaS – wynika z danych udostępnionych przez firmę Cal.pl, dostawcę usług hostingowych dla małych i średnich firm. Model ten zdobywa uznanie coraz większej liczby przedsiębiorców z uwagi na łatwość zarządzania, niskie koszty utrzymania sklepu oraz kompleksową obsługę ze strony operatora usługi.

Polski rynek handlu internetowego rośnie w tempie dwucyfrowym. Tylko w 2011 roku Polacy wydali na zakupy w sieci 17,5 mld zł, a o klientów walczą zarówno niewielkie sklepy internetowe, jak i najwięksi gracze rynku detalicznego z różnych branż.

- Dynamiczny rozwój handlu internetowego wynika z niskich barier wejścia. Sprzedawać przez Sieć może każdy, kto ma ciekawy produkt w dobrej cenie. Internet pełen jest sklepów, które działają wyłącznie w Internecie oraz takich, dla których e-commerce stanowi dodatkowy kanał dystrybucji – mówi Michał Trziszka, CEO Cal.pl. - Koszty związane z utrzymaniem małego sklepu w Sieci wynoszą kilkaset złotych rocznie. Do wyboru mamy dwie opcje: zakup serwera wirtualnego, na którym samodzielnie zainstalujemy oprogramowanie sklepu (darmowe lub płatne) lub wynajmem sklepu internetowego w formie usługi – dodaje Trziszka.

W ramach usługi sklepu internetowego otrzymujemy komplet narzędzi do prowadzenia handlu w Internecie: wydajny serwer internetowy z zainstalowanym oprogramowaniem sklepu, domenę oraz pakiet skrzynek pocztowych dla pracowników. Wszystkie te usługi są ze sobą ściśle zintegrowane i gotowe do użycia zaraz po rejestracji sklepu.

W modelu usługi mamy pewność, że nasz sklep działa na najbardziej aktualnej wersji oprogramowania. W tradycyjnym modelu, w którym aplikacja instalowana jest na platformie hostingowej, właściciel sklepu musi samodzielnie śledzić informacje o aktualizacjach i na bieżąco instalować je na swoich serwerach. Czynność ta wymaga dodatkowego nakładu pracy i nierzadko zaangażowania osób trzecich np. informatyków. W modelu usługi dostęp do profesjonalnego wsparcia technicznego otrzymujemy w cenie pakietu. 

- Z przeprowadzonej przez nas ankiety wynika, że wśród głównych zalet sklepów internetowych dostarczanych w modelu SaaS przedsiębiorcy najczęściej wymieniają niski koszt utrzymania sklepu (tak odpowiedziało 78% ankietowanych), kompleksowość oferty (60%), bezpieczeństwo i stabilność usługi (57%) oraz wsparcie techniczne ze strony operatora (43%) – mówi Michał Trziszka, CEO Cal.pl.

W tradycyjnym modelu musimy wynająć serwer internetowy oraz wkupić licencję na oprogramowanie sklepu. Całość należy zainstalować na serwerze i skonfigurować do naszych potrzeb. Zarządzanie sklepem internetowym w formie usługi odbywa się z poziomu wygodnego panelu administracyjnego. Czynność ta nie wymaga żadnej wiedzy informatycznej, a zatem całość prac związanych z uruchomieniem sklepu może wykonać właściciel lub pracownik.

- Przedsiębiorcy chętnie decydują się na powierzenie obsługi technicznej sklepu dostawcy usługi, dzięki czemu sami mogą zająć się prowadzeniem biznesu. W tradycyjnym modelu musieliby wynająć kogoś kto zainstaluje sklep na serwerze, zajmie się jego obsługą i zadba o jego aktualizację. A to kosztuje i to niemało – konkluduje Michał Trziszka.

Sklepy internetowe dostarczane przez rodzimych operatorów są w pełni dostosowane do polskich realiów. I nie chodzi tu bynajmniej o obsługę polskiej waluty, ale możliwość zintegrowania sklepu z zewnętrznymi usługami i aplikacjami takimi jak porównywarki cen, systemami płatności online, systemami aukcyjnymi, usługami kurierskimi, programami online do fakturowania, czy wreszcie z bijącym rekordy popularności Facebookiem. Obecność w porównywarkach daje sklepowi niepowtarzalną szansę dotarcia z ofertą do kilku milionów potencjalnych klientów. Płatności online to udogodnienie dla kupujących, którzy mogą bezpiecznie regulować swoje płatności za zakupy szybkim przelewem elektronicznym lub kartą kredytową.

- Bardzo istotne jest, aby sklep miał możliwość integracji z porównywarkami cen oraz system płatności online. Obie te usługi na dobre wpisały się w krajobraz polskiego rynku e-commerce i żaden nowoczesny sklep nie może obejść się bez tych narzędzi”. – twierdzi Michał Trziszka z Cal.pl. - Dostawcy sklepów w formie usługi dbają o to, aby ich oprogramowanie było zawsze aktualne oraz dostosowane do polskich realiów. Z darmowym oprogramowaniem, które można zainstalować na własnych serwerach bywa różnie – kończy swoją wypowiedź Trziszka.

Wynajmując sklep w modelu SaaS możemy liczyć na rabat na zakup usług i aplikacji niezbędnych do prowadzenia sklepu. Oferta dostawców sklepów internetowych obejmuje certyfikaty SSL, promocyjne pakiety na reklamę w Google AdWords i Facebooku, zniżki na integrację sklepu z porównywarkami cen oraz usługi pozycjonowania w wyszukiwarkach. Stara zasada handlu mówi, że w pakiecie taniej. W tym przypadku sprawdza się w stu procentach.

- Certyfikat SSL zabezpiecza transakcje dokonywane w sklepie internetowym. Klienci nie będą skłonni sfinalizować zamówienia, jeśli nie będą przekonani, że ich dane są należycie chronione.” – informuje Michał Trziszka. - W ramach oferty sklepów internetowych Ace Shop w Cal.pl klienci mogą wykupić certyfikat SSL RapidSSL w atrakcyjnej cenie 19 lub 25 złotych. Do pakietu Ace Shop Gold dodajemy go gratis – mówi Michał Trziszka.

Model SaaS powinny wybrać firmy, które stawiają pierwsze kroki w handlu internetowym. System abonamentowy pozwala w każdej chwili zrezygnować z usługi sklepu. Jeśli zdecydujemy się na zakup oprogramowania sklepu, w przypadku niepowodzenia koszty drogiej licencji należy spisać na straty z nieudanej inwestycji.

- Pamiętajmy, że jednorazowy zakup licencji nie oznacza końca wydatków na oprogramowanie sklepu. Cena licencji obejmuje z reguły aktualizacje przez rok. Po tym czasie musimy dokonać przedłużenia subskrypcji na używane oprogramowanie. A to kosztuje.” – komentuje Michał Trziszka. - W przypadku wynajmu sklepu płacimy tylko za czas korzystania z usługi. Dostawcy usługi dbają o to, aby ich oprogramowanie było aktualne oraz podążało za trendami rynku e-commerce – kończy swoją wypowiedź Trziszka.

źródło: Cal.pl

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Jak otworzyć biznes w sieci internetowej?

Wiele się mówi o firmach działających, w sieci, o przenosinach sklepów stacjonarnych do sieci internetowej. Czy internet jest swego rodzaju remedium na problemy firm wynikające z pandemii i postępującej cyfryzacji naszej cywilizacji? Na pewno w jakiś sposób tak. Czy każdy może swój sklep stacjonarny przenieść do świata internetu? To już nie jest takie proste. czytaj więcej