Archiwalne

- 66 proc. e-sklepów uruchamianych jest w modelu SaaS

19.06.2012

Blisko dwa z trzech sklepów internetowych uruchamianych jest w modelu SaaS – wynika z danych udostępnionych przez firmę Cal.pl, dostawcę usług hostingowych dla małych i średnich firm. Model ten zdobywa uznanie coraz większej liczby przedsiębiorców z uwagi na łatwość zarządzania, niskie koszty utrzymania sklepu oraz kompleksową obsługę ze strony operatora usługi.

Polski rynek handlu internetowego rośnie w tempie dwucyfrowym. Tylko w 2011 roku Polacy wydali na zakupy w sieci 17,5 mld zł, a o klientów walczą zarówno niewielkie sklepy internetowe, jak i najwięksi gracze rynku detalicznego z różnych branż.

- Dynamiczny rozwój handlu internetowego wynika z niskich barier wejścia. Sprzedawać przez Sieć może każdy, kto ma ciekawy produkt w dobrej cenie. Internet pełen jest sklepów, które działają wyłącznie w Internecie oraz takich, dla których e-commerce stanowi dodatkowy kanał dystrybucji – mówi Michał Trziszka, CEO Cal.pl. - Koszty związane z utrzymaniem małego sklepu w Sieci wynoszą kilkaset złotych rocznie. Do wyboru mamy dwie opcje: zakup serwera wirtualnego, na którym samodzielnie zainstalujemy oprogramowanie sklepu (darmowe lub płatne) lub wynajmem sklepu internetowego w formie usługi – dodaje Trziszka.

W ramach usługi sklepu internetowego otrzymujemy komplet narzędzi do prowadzenia handlu w Internecie: wydajny serwer internetowy z zainstalowanym oprogramowaniem sklepu, domenę oraz pakiet skrzynek pocztowych dla pracowników. Wszystkie te usługi są ze sobą ściśle zintegrowane i gotowe do użycia zaraz po rejestracji sklepu.

W modelu usługi mamy pewność, że nasz sklep działa na najbardziej aktualnej wersji oprogramowania. W tradycyjnym modelu, w którym aplikacja instalowana jest na platformie hostingowej, właściciel sklepu musi samodzielnie śledzić informacje o aktualizacjach i na bieżąco instalować je na swoich serwerach. Czynność ta wymaga dodatkowego nakładu pracy i nierzadko zaangażowania osób trzecich np. informatyków. W modelu usługi dostęp do profesjonalnego wsparcia technicznego otrzymujemy w cenie pakietu. 

- Z przeprowadzonej przez nas ankiety wynika, że wśród głównych zalet sklepów internetowych dostarczanych w modelu SaaS przedsiębiorcy najczęściej wymieniają niski koszt utrzymania sklepu (tak odpowiedziało 78% ankietowanych), kompleksowość oferty (60%), bezpieczeństwo i stabilność usługi (57%) oraz wsparcie techniczne ze strony operatora (43%) – mówi Michał Trziszka, CEO Cal.pl.

W tradycyjnym modelu musimy wynająć serwer internetowy oraz wkupić licencję na oprogramowanie sklepu. Całość należy zainstalować na serwerze i skonfigurować do naszych potrzeb. Zarządzanie sklepem internetowym w formie usługi odbywa się z poziomu wygodnego panelu administracyjnego. Czynność ta nie wymaga żadnej wiedzy informatycznej, a zatem całość prac związanych z uruchomieniem sklepu może wykonać właściciel lub pracownik.

- Przedsiębiorcy chętnie decydują się na powierzenie obsługi technicznej sklepu dostawcy usługi, dzięki czemu sami mogą zająć się prowadzeniem biznesu. W tradycyjnym modelu musieliby wynająć kogoś kto zainstaluje sklep na serwerze, zajmie się jego obsługą i zadba o jego aktualizację. A to kosztuje i to niemało – konkluduje Michał Trziszka.

Sklepy internetowe dostarczane przez rodzimych operatorów są w pełni dostosowane do polskich realiów. I nie chodzi tu bynajmniej o obsługę polskiej waluty, ale możliwość zintegrowania sklepu z zewnętrznymi usługami i aplikacjami takimi jak porównywarki cen, systemami płatności online, systemami aukcyjnymi, usługami kurierskimi, programami online do fakturowania, czy wreszcie z bijącym rekordy popularności Facebookiem. Obecność w porównywarkach daje sklepowi niepowtarzalną szansę dotarcia z ofertą do kilku milionów potencjalnych klientów. Płatności online to udogodnienie dla kupujących, którzy mogą bezpiecznie regulować swoje płatności za zakupy szybkim przelewem elektronicznym lub kartą kredytową.

- Bardzo istotne jest, aby sklep miał możliwość integracji z porównywarkami cen oraz system płatności online. Obie te usługi na dobre wpisały się w krajobraz polskiego rynku e-commerce i żaden nowoczesny sklep nie może obejść się bez tych narzędzi”. – twierdzi Michał Trziszka z Cal.pl. - Dostawcy sklepów w formie usługi dbają o to, aby ich oprogramowanie było zawsze aktualne oraz dostosowane do polskich realiów. Z darmowym oprogramowaniem, które można zainstalować na własnych serwerach bywa różnie – kończy swoją wypowiedź Trziszka.

Wynajmując sklep w modelu SaaS możemy liczyć na rabat na zakup usług i aplikacji niezbędnych do prowadzenia sklepu. Oferta dostawców sklepów internetowych obejmuje certyfikaty SSL, promocyjne pakiety na reklamę w Google AdWords i Facebooku, zniżki na integrację sklepu z porównywarkami cen oraz usługi pozycjonowania w wyszukiwarkach. Stara zasada handlu mówi, że w pakiecie taniej. W tym przypadku sprawdza się w stu procentach.

- Certyfikat SSL zabezpiecza transakcje dokonywane w sklepie internetowym. Klienci nie będą skłonni sfinalizować zamówienia, jeśli nie będą przekonani, że ich dane są należycie chronione.” – informuje Michał Trziszka. - W ramach oferty sklepów internetowych Ace Shop w Cal.pl klienci mogą wykupić certyfikat SSL RapidSSL w atrakcyjnej cenie 19 lub 25 złotych. Do pakietu Ace Shop Gold dodajemy go gratis – mówi Michał Trziszka.

Model SaaS powinny wybrać firmy, które stawiają pierwsze kroki w handlu internetowym. System abonamentowy pozwala w każdej chwili zrezygnować z usługi sklepu. Jeśli zdecydujemy się na zakup oprogramowania sklepu, w przypadku niepowodzenia koszty drogiej licencji należy spisać na straty z nieudanej inwestycji.

- Pamiętajmy, że jednorazowy zakup licencji nie oznacza końca wydatków na oprogramowanie sklepu. Cena licencji obejmuje z reguły aktualizacje przez rok. Po tym czasie musimy dokonać przedłużenia subskrypcji na używane oprogramowanie. A to kosztuje.” – komentuje Michał Trziszka. - W przypadku wynajmu sklepu płacimy tylko za czas korzystania z usługi. Dostawcy usługi dbają o to, aby ich oprogramowanie było aktualne oraz podążało za trendami rynku e-commerce – kończy swoją wypowiedź Trziszka.

źródło: Cal.pl

News Wiosenny przegląd anteny - na co zwrócić uwagę po sezonie zimowym

Anteny telewizyjne mają to do siebie, że po okresie zimowym warto dokonać ich przeglądu. Dotyczy to zwłaszcza urządzeń wykorzystywanych w warunkach zewnętrznych. Jest to związane z tym, że anteny mogą ulegać uszkodzeniom lub zmianą ustawienia na skutek oddziaływania śniegu, deszczu i silnego wiatru. Z tego artykułu dowiesz się, jak powinien wyglądać podstawowy przegląd anteny po sezonie zimowym. czytaj więcej

News ESP32 w zastosowaniach IoT - zbieranie i przesyłanie danych

Internet of Things (IoT) to koncepcja polegająca na łączeniu urządzeń z siecią, aby mogły wymieniać dane. ESP32 idealnie nadaje się do tego dzięki wbudowanemu Wi-Fi i Bluetooth, umożliwiając bezprzewodową komunikację i podłączenie różnych czujników. Kluczowym elementem w projektach IoT jest stabilne połączenie sieciowe. Wybór między protokołami MQTT i HTTP zależy od potrzeb – MQTT jest lekkim protokołem zoptymalizowanym dla IoT, natomiast HTTP jest bardziej elastyczne i popularne, co ułatwia integrację z innymi usługami. czytaj więcej

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Jak otworzyć biznes w sieci internetowej?

Wiele się mówi o firmach działających, w sieci, o przenosinach sklepów stacjonarnych do sieci internetowej. Czy internet jest swego rodzaju remedium na problemy firm wynikające z pandemii i postępującej cyfryzacji naszej cywilizacji? Na pewno w jakiś sposób tak. Czy każdy może swój sklep stacjonarny przenieść do świata internetu? To już nie jest takie proste. czytaj więcej