Podstawą prowadzenia biznesu w Sieci jest nadążanie za zmieniającymi się preferencjami Internautów. Nieustanne wprowadzanie zmian wpływa na ich zadowolenie z serwisu. Aktualne jest powiedzenie, iż jedyną niezmienną rzeczą są właśnie zmiany. Jak zatem osiągnąć sukces w Internecie?
Prace nad zmianami w produktach internetowych powinny odbywać się systematycznie, nie tylko w sytuacji, gdy są niezbędne do funkcjonowania biznesu. Bardzo ważne są aspekty wizualne - projektując stronę czy serwis należy zadbać o spójność kolorystycznej i graficznej. Aby oferowane rozwiązanie było atrakcyjne, konieczne jest także wdrażanie funkcjonalności.
panoramafirm.pl na bieżąco wprowadza udogodnienia wpływające na komfort użytkowników poszukujących firm i produktów. Zdaniem Piotra Dębskiego, Kierownika ds. Rozwoju Biznesu, kluczowe dla firmy on-line są aktualność danych, śledzenie trendów oraz dopasowywanie usług do użytkowników.
„Dowiedz się, jakie są preferencje Twoich użytkowników i klientów. Można posłużyć się własną ankietą lub zlecić badanie firmie zewnętrznej. Poznanie oczekiwań użytkowników pozwala uniknąć błędów, np. trwonienia cennych zasobów ludzkich i finansowych na wdrażanie niepotrzebnych funkcjonalności. Często badanie potwierdza kierunek, który został obrany. Jeśli wiemy, że 84% badanych, skontaktowało się ze znalezioną na panoramafirm.pl firmą, a 59% osób dokonało także zakupu, to osiągamy cel, który sobie wyznaczyliśmy, czyli skuteczne łączenie kupujących i sprzedających.” – mówi Piotr Dębsk i dodaje:
„Postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom internautów i do tej pory wprowadziliśmy w panoramafirm.pl wiele funkcjonalności, takich jak np. możliwość zakupów online, wideo w ogłoszeniu Klienta czy specjalna zakładka z ofertami pracy. Oto co zmieniliśmy ostatnio:
PO PIERWSZE - SPÓJNOŚĆ
Strony z wynikami nawiązują wizualnie do strony głównej, całość jest spójna kolorystycznie i graficznie; dostosowaliśmy także kolorystykę panelu wyszukiwania - strona nabrała lekkości, stała się przejrzysta;
PO DRUGIE – EKSPOZYCJA
Postawiliśmy na lepszą ekspozycję ogłoszeń przy jednoczesnym zachowaniu ich funkcjonalności, co umożliwi łatwiejsze i szybsze dotarcie do reklamy klienta; granatowy kolor zastąpiliśmy szarym - logo jest oddzielone od okna wyszukiwania i bardziej widoczne, co pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność marki.
PO TRZECIE – ERGONOMIA
Dzięki rezygnacji z niektórych elementów (takich jak np. ikony) oraz ulepszeniu kryteriów wyszukiwania, korzystanie z serwisu będzie bardziej komfortowe, a odświeżona wersja wyszukiwarki zyskała na przejrzystości i nowoczesnym wyglądzie.
Ulepszenie wdrożono także na mapach Panoramy Firm mapa.panoramafirm.pl: „Na bieżąco aktualizujemy mapy i dane drogowe, niezbędne do wyznaczania trasy m.in. informacje o bazie noclegowej, fotoradarach czy aktualizacja przebiegu dróg. Ostatni wprowadziliśmy także kilka ważnych usprawnień:
WIDOCZNOŚĆ
Do niedawna wyszukiwane firmy były zaznaczone ikoną w kolorze żółtym, jednakże znak nie był dobrze widoczny. Teraz firmy są oznaczone niebieską ikoną, która wyróżnia się na tle mapy. Dla klientów różnica jest znacząca - ich firmy są bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania, a użytkownik może je łatwiej znaleźć. Poza tym niebieski kolor oznacza spójność z kolorystyką całego serwisu.
NOWA FUNKCJONALNOŚĆ
Od teraz mapa wie, gdzie znajduje się użytkownik. Wystarczy użyć ikony, która znajduje się przed polem "co". Czasami wertując mapę gubimy się i chcemy wrócić do swojej aktualnej pozycji – korzystając z sieci bezprzewodowej automatyczna lokalizacja będzie bardzo dokładna. W innym przypadku punkt na mapie zostanie ustawiony na środek miejscowości, w której się znajdujemy” – dodaje Dębski.
Działalność prowadzona w Internecie wymusza na przedsiębiorcach ciągłe wprowadzanie zmian – zarówno funkcjonalnych, jak i wizualnych. Kluczowe jest poznanie preferencji użytkowników. Lepsze dostosowanie produktu internetowego do użytkowników wpływa na liczbę Internautów, którzy go odwiedzają, co tym samym przekłada się na wymierne korzyści dla właściciela serwisu czy strony oraz reklamodawców.
Z wyszukiwarki panoramafirm.pl co miesiąc korzysta ponad 5 mln użytkowników (wg Adobe® SiteCatalyst® ) i według Megapanelu należy do 30 najpopularniejszych polskich witryn internetowych.
źródło: Eniro
News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?
Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcejNews Jak wybrać idealną domenę internetową dla Twojej marki?
Wybór odpowiedniej domeny internetowej ma kluczowe znaczenie dla sukcesu marki online. To adres, pod którym potencjalni klienci znajdą Twoją stronę internetową. W artykule omówimy, jak wybrać idealną domenę, która odzwierciedli charakter Twojej marki. czytaj więcejNews Ile kosztują tanie domeny, czy warto je wybierać?
Dobra domena może się okazać niezbędna, jeśli chcemy, aby nasz internetowy biznes odnosił sukcesy. Niektóre z nich potrafią być jednak dość drogie, co może być problematyczne, szczególnie dla początkującego przedsiębiorcy. W poniższym tekście przyjrzymy się więc temu, ile kosztują tanie domeny i czy warto je wybierać? czytaj więcejNews Promocje internetowe - poznaj katalog z aktualnymi promocjami w sieci
Zakupy online to bardzo wygodny sposób na nabycie produktów w atrakcyjnych cenach, bez wychodzenia z domu. Co czyni zakupy online tak wygodnymi? Przede wszystkim możliwość szybkiego przejrzenia wielu ofert, porównania cen oraz oczywiście promocje internetowe i kody rabatowe, dzięki którym kupować można jeszcze taniej.
czytaj więcej