Archiwalne

- SMS-y wytrzymują konkurencję z Facebookiem i wciąż są najczęściej używanym kanałem komunikacji tekstowej

31.05.2012

Wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego w 2012 roku w Stanach Zjednoczonych na zlecenie brytyjskiej firmy Acision pokazują, że wzrost popularności smartfonów oraz aplikacji i komunikatorów on-line nie przekłada się na spadek zainteresowania klientów usługą SMS. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1000 osób, w której 61% stanowili użytkownicy smartfonów a 39% posiadacze tradycyjnych telefonów komórkowych.

Aż 91% użytkowników smartfonów aktywnie esemesuje, mimo, że posiadają oni stały dostęp do różnych aplikacji komunikacyjnych OTT/IM (Over-The-Top/ Instant Messaging) takich jak Facebook (37%), Skype (17%), Twitter (17%), Apple iMessage (11%) oraz Blackberry Messenger (10%). Oznacza to, że SMS w dalszym ciągu jest najbardziej popularnym kanałem komunikacji tekstowej.

„Kanał komunikacji SMS dostarczamy głównie firmom, które komunikują się w ten sposób z klientami. Jesteśmy pewni, że SMS w komunikacji firma ->użytkownik nie będzie wypierany przez Facebook. Firmy nie będą w stanie obsłużyć tak wielu narzędzi i platform, jakie oferują dzisiaj portale społecznościowe. Ponadto SMS to narzędzie komunikacji marketingowej zupełnie niezależne od dostępu do Internetu – wiadomość dociera do odbiorcy bez względu na to czy ma wykupioną subskrypcję internetową. Nie bez znaczenia jest również fakt, że SMS to standard w telefonie, odbiorca nie musi instalować dodatkowego oprogramowania, aby korzystać z tej usługi, a w przypadku wielu aplikacji konieczne jest pobranie jej z marketu” – powiedział Daniel Zawiliński, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Platforma SerwerSMS.pl

Co ciekawe, dla 65% osób korzystających z najnowszych modeli telefonów SMS to usługa, bez której nie potrafiliby się obejść, a 45% idzie jeszcze dalej deklarując, że wprost nie jest w stanie korzystać z urządzeń mobilnych bez możliwości wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. SMSy cieszą się szczególnie dużą popularnością wśród młodych użytkowników w przedziale wiekowym 18-25 (79/%).

Badanie wskazuje na to, że przeciętny konsument w Stanach Zjednoczonych wysyła średnio 107 SMSów tygodniowo. Taka popularność usług SMS może być spowodowana faktem, że 62% użytkowników smartfonów w USA posiada u swoich operatorów taryfy pozwalające na bezpłatne wysyłanie SMS.

Co fani SMS-owania lubią w tej usłudze najbardziej? Zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się szybkość dostarczenia (47 %), zasięg usługi (43%) i niezawodność (38%). Tylko 4% ankietowanych uważa, że aplikacje komunikacyjne w smartfonie są bardziej niezawodne i szybsze niż SMS.

”Co prawda wyniki badania Acision dotyczą konsumentów w USA ale uważamy, że trendy wśród użytkowników smartfonów w Polsce są podobne. Z naszych obserwacji wynika, że biznes w Polsce również widzi potencjał usług SMS m.in. niski koszt dotarcia do potencjalnego klienta, szybkość przekazu, dostarczenie informacji bez względu na czas i miejsca pobytu odbiorcy, precyzyjne zaplanowanie terminu dotarcia przekazu, a także możliwość zastosowania spersonalizowanej formy. Facebook i inne aplikacje mobilne dostępne na smartfonach jeszcze długo nie zmienią nawyków konsumentów, którzy mają duże zaufanie do tej formy komunikowania się ” – dodaje Daniel Zawiliński z Platformy SerwerSMS.pl

Cechą charakterystyczną polskiego rynku użytkowników telefonów komórkowych jest stosunkowo duża, w porównaniu z innymi krajami, popularność SMS-ów. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku - Klienci indywidualni” krótkie wiadomości tekstowe są wysyłane codziennie przez 38,2% respondentów, a przez blisko jedną trzecią (30,3 %) kilka razy w tygodniu. Tylko 14,9% badanych w ogóle nie korzysta z SMS-ów.

źródło: SerwerSMS.pl

News Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i zmianami w preferencjach zakupowych konsumentów, e-commerce stało się nieodłączną częścią dzisiejszego świata biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie swoich działalności do sieci lub rozpoczyna swoją przygodę ze sprzedażą online. W tym konkurencyjnym środowisku skuteczna reklama staje się kluczowym czynnikiem sukcesu dla każdego sklepu internetowego, tak więc nasuwa się pytanie: „Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?”, na które odpowiemy w tym artykule. czytaj więcej

News Jakie są koszty założenia sklepu internetowego?

Wiele osób marzy o tym, aby porzucić etat u swojego pracodawcy i w końcu przejść "na swoje". Ciekawostką jest to, że obecnie wcale nie jest to aż tak skomplikowane. Wystarczy, że założysz sklep internetowy. Jeśli się postarasz, w bardzo krótkim czasie uda Ci się zarobić więcej, niż byłbyś w stanie sobie wyobrazić. Jest to tym bardziej ciekawa propozycja, że nie wymaga specjalnie dużego wkładu finansowego. czytaj więcej

News Potęga Facebook Ads. Najważniejsze powody, dla których warto reklamować się na Facebooku

To najpopularniejsze medium społecznościowe na całym świecie. Każdego miesiąca z Facebooka korzystają prawie 3 miliardy internautów, a co minutę 4 miliony użytkowników naciska przycisk „lubię to”. Poza tym według statystyk podawanych przez Facebooka aż 26% wszystkich użytkowników platformy, którzy kliknęli link, dokonali następnie zakupu. Odpowiedź na pytanie: „czy warto reklamować się na Facebooku?” jest zatem prosta. To jedna z najbardziej opłacalnych metod promocji produktów i usług. Dowiedz się, dlaczego jeszcze warto korzystać z Facebook Ads. czytaj więcej

News Nowoczesna technologia - nie dla każdego?

Kiedy słyszymy o nowoczesnych technologiach, o robotyce, programowaniu i podobnych tematach, często wyobrażamy sobie wielkie maszyny z dziesiątkami przycisków i milionem kabelków, a przy nich panów w okularach, którzy odprawiają czarną magię. Okazuje się jednak, że na chwilę obecną nowoczesna technologia wcale nie jest taka odległa i zaraz wytłumaczymy dlaczego. czytaj więcej