Archiwalne

- Tyle stracili najwięksi gracze w polskiej sieci. Raport Interaktywnie.com

06.09.2012

Pierwsza połowa 2012 roku nie była korzystna dla branży internetowej. Mimo przejęć, inwestycji i wzrostu liczby internautów, duzi wydawcy tracą użytkowników - analizuje w nowym raporcie Interaktywnie.com.

Grupa Google jest od dawna niepodważalnym liderem. Giganta z Mountain View, z produktów którego korzysta dziewięciu na dziesięciu polskich internautów, nadal wydaje się być poza zasięgiem konkurentów. Jednak największy sukces w pierwszym półroczu 2012 odnotować może inny potentat zza Atlantyku. Facebook - bo o nim oczywiście mowa - w ciągu sześciu miesięcy wspiął się z czwartej na drugą pozycję w polskiej sieci i sukcesywnie zmniejsza dystans do lidera.

Polski rodzynek w ścisłej czołówce - Grupa Onet - już w kwietniu oddała podium amerykańskim rywalom. O Onecie najgłośniej było w pierwszym półroczu nie ze względu na utratę megapanelowego podium. Informacją dużo większego kalibru było ogłoszone na początku czerwca przejęcie największego polskiego portalu przez wydawnictwo Ringer Axel Springer.

- Porozumienie w sprawie przejęcia portalu Onet.pl przez Ringier Axel Springer było nie tylko najważniejszym wydarzeniem ostatniego półrocza, ale jednym z kluczowych posunięć na polskim rynku internetowym w ciągu ostatnich lat - przyznaje w rozmowie z Interaktywnie.com Aleksy Uchański, chief digital officer Ringier Axel Springer Polska. - Spółka, która wydaje w Polsce największy pod względem sprzedaży dziennik i posiada obszerne portfolio online, zdecydowała się dokonać istotnej zmiany układu sił na rynku.

W oczach przedstawicieli największych graczy w naszym internecie, zgodnie, to właśnie ta transakcja - dotycząca czwartego i piętnastego pod względem wielkości graczy w polskiej sieci - zasłużyła na miano wydarzenia półrocza. A być może nawet kilku ostatnich lat.

- Dla przeciętnego internauty nie ma to zapewne większego znaczenia. Dla branży był to jednak wyraźny sygnał, że medialni giganci traktują internet bardzo poważnie i upatrują w nim swojej szansy na przetrwanie - dodaje Michał Gawryszewski, dyrektor ds. strategii i analiz w Wirtualnej Polsce.

- Z zainteresowaniem obserwujemy przymiarki Axel Springer do przejmowania użytkowników największego polskiego portalu przez serwisy z portfolio AS, np. poprzez wykorzystanie zaplecza do cross-promocji - przyznaje dla Interaktywnie.com Katarzyna Białek, wiceprezes Murator SA, odpowiedzialna w wydawnictwie za projekty internetowe. - W związku z tym, że podstawowa działalność Onetu bazuje na treściach, spodziewamy się reakcji liderów wśród polskich serwisów horyzontalnych i prób konsolidacji na polu kontentu (strategicznych partnerstw) z podmiotami (tradycyjnymi wydawcami) działającymi w branży internetu.

Pobierz bezpłatnie pełną wersję raportu Polski internet w pierwszej połowie 2012 roku

źródło: Interaktywnie.com

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn - jakie zmiany?

Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn będzie obowiązywać od 20 stycznia 2027 roku. Weszło ono w życie we wszystkich państwach członkowskich 19 lipca 2023 r., 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Producenci maszyn mają teraz czas na spełnienie nowych wymogów bezpieczeństwa dotyczących urządzeń i maszyn. czytaj więcej

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

News Alternatywa dla poczty? Nadanie paczek kurierem!

Według opublikowanego w 2017 roku raportu "e-commerce w Polsce w 2017 roku, Gemius dla e-Commerce Polska" dostawa kurierem do domu albo do pracy (w której spędzamy często więcej czasu niż w domu, szczególnie w godzinach pracy kuriera) była najczęściej wybieraną spośród różnych form dostawy, na którą decydowało się 82% Polaków kupujących w sieci. Tych Polaków jest zresztą też coraz więcej. Według raportu Geminusa w 2017 roku przynajmniej jednego zakupu on-line dokonało 54% internautów, co było wzrostem o 6 pkt procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. A według najnowszej wersji raportu w 2019 roku było ich już 62%, co jest wzrostem o kolejne 8 pkt procentowych w ciągu dwóch lat! czytaj więcej