Comarch mocniejszy w segmencie lojalność i CRM w Ameryce Północnej, dzięki objęciu udziałów w Thanks Again LLC.
Comarch umacnia pozycję w segmencie platform lojalnościowych i zarządzania relacjami z klientami (CRM) w Ameryce Północnej. Staje się udziałowcem, świadczącego usługi na całym kontynencie Ameryki Północnej, amerykańskiego operatora platform lojalnościowych Thanks Again LLC.
Jak zapowiada profesor Janusz Filipiak, założyciel i prezes Comarch – objęcie ułatwi, a także rozszerzy zakres działań Comarch w obszarze budowy systemów lojalnościowych oraz CRM dla lotnisk i linii lotniczych.
Umowa objęcia 4.250.000 udziałów spółki Thanks Again LLC przez należącą do grupy kapitałowej Comarch spółka Comarch Pointshub Inc. została podpisana 17 lipca 2015 r. Siedziba spółki, która jest operatorem platform lojalnościowych na całym kontynencie Ameryki Północnej, mieści się w Stanach Zjednoczonych. Wartość transakcji to 8 mln dolarów. Finasowanie przejęcia będzie odbywało się ze środków własnych Comarch. Przedstawiciele Comarch wejdą do władz spółki na poziomie nadzorczym i operacyjnym. Znacząca część zainwestowanych środków zostanie przeznaczona na rozbudowę sieci sprzedaży w USA i Kanadzie oraz na zakup usług informatycznych od Comarch SA.
Od ponad 15 lat Comarch dostarcza swoim klientom najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne do kompleksowego zarządzania programami lojalnościowymi B2C i B2B oraz automatyzacji działań marketingowych. Comarch Loyalty Management pozwala na stworzenie i prowadzenie atrakcyjnych mechanizmów angażowania i nagradzania klientów, ułatwia efektywne zarządzanie danymi uczestników, a także wspiera komunikację poprzez wiele kanałów oraz dostarcza informacji dotyczących wyników programu. Ponad 98% przychodów Comarch SA w tym segmencie rynku pochodzi z działalności zagranicznej.
– Obecnie w obszarze systemów lojalnościowych i CRM pracujemy z ponad 50 bardzo dużymi klientami na całym świecie: od Kanady, USA, poprzez Amerykę Południową, całą Europę, Rosję, kraje Zatoki Perskiej po Azję Południową – Wschodnią. Jest to bardzo perspektywiczny obszar rynku, wielkość jednego typowego kontraktu wynosi od 10 mln po kilkadziesiąt milionów PLN. Widać że nasze produkty i usługi są chętnie kupowane na całym świecie. Inwestycja w Thanks Again pozwoli nam znacząco przyśpieszyć tempo sprzedaży w USA i Kanadzie a docelowo także w innych częściach świata. Celem naszych działań jest także zbudowanie dodatkowej wartości dla akcjonariuszy Comarch SA. Będzie to możliwe dzięki połączeniu naszych produktów i usług oferowanych w różnych modelach usługowych z bazą klientów Thanks Again (między innymi kilkadziesiąt lotnisk w USA) oraz innowacyjnością programu lojalnościowego którego operatorem jest Thanks Again. Innowacyjność ta wynika między innymi z możliwości integracji z wszystkimi największymi systemami kart kredytowych działającymi w USA – informuje Marcin Warwas, Wiceprezes Zarządu Comarch SA i Wiceprezes Comarch PointsHub Inc.
W swojej strategii Comarch stawia na wzrost organiczny, jednak w przyszłości nie wyklucza dalszych akwizycji małych podmiotów. W ostatnich latach w skład grupy kapitałowej Comarch weszły: niemiecki producent oprogramowania SoftM Software und Beratung AG z siedzibą w Monachium, medyczna spółka z Polski ESAPROJEKT, szwajcarski podmiot A-MEA Informatik AG.
źródło: Comarch