Archiwalne

+ BLIK ma już pół miliona Klientów

10.03.2015

BLIK - polski system płatności mobilnych, po zaledwie miesiącu funkcjonowania w aplikacjach banków - założycieli, może poszczycić się liczbą 0,5 mln Użytkowników. Jako pierwsi z możliwości nowego systemu dostarczanego przez PSP mogą skorzystać Klienci: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, w tym Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo. W drugim kwartale roku planowane jest podłączenie kolejnego banku.

System płatności mobilnych BLIK został uruchomiony 9 lutego bieżącego roku. Umożliwia on płatności telefonem w sklepach tradycyjnych i internetowych. Pozwala także na wypłacanie telefonem gotówki z bankomatów. Już teraz BLIKIEM można płacić w ok. 35 tys. punktów akceptacji, w tym w ponad 12 000 sklepów internetowych. Gotówkę można wypłacać w ok. 5500 z bankomatów należących do: Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego.

Sieć akceptacji płatności mobilnych BLIK cały czas rośnie. W planach na najbliższe miesiące przewidziano osiągnięcie 150 tys. punktów, w najbardziej popularnych sieciach handlowych. Będzie to możliwe dzięki umowom podpisanym z eService, First Data Polska, PayTel, ITCARD, Dotpay, Przelewy 24 i z innymi agentami rozliczeniowymi dostarczającymi usługi oparte na terminalach POS oraz opcje płatności w eCommerce.

Imponująca liczba 0,5 mln Klientów mogących skorzystać z BLIKA już w pierwszych tygodniach jego funkcjonowania pozwala sądzić, że system płatności mobilnych szybko staje się coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem.

- Od początku powstania Polskiego Standardu Płatności celem spółki było stworzenie systemu płatności mobilnych, którego wyróżnikiem stanie się m.in. jego powszechność w skali kraju. Powszechność rozumiana, jako dostępność dla jak największej liczby uczestników i w jak największej liczbie miejsc. Jak wynika z obserwacji ostatnich tygodni - perspektywy realizacji tych planów są bardzo bliskie. Każdego dnia sieć akceptacji BLIKA rośnie o kilkaset kolejnych miejsc umożliwiających płacenie smartfonem. Każdego dnia z Systemu mogą też korzystać tysiące nowych użytkowników - mówi Adam Malicki Prezes Polskiego Standardu Płatności.

źródło: Polski Standard Płatności

News Jak odtworzyć widoki Universal Analytics w GA4 za pomocą Google Looker Studio?

Jedną z największych zmian ostatnich lat jest przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4). To przejście oznacza nie tylko zmianę w sposobie zbierania i analizowania danych, ale również konieczność adaptacji do nowego sposobu myślenia o danych i raportach. W tym kontekście, Google Looker Studio jawi się jako potężne narzędzie, umożliwiające użytkownikom dostosowanie i tworzenie niestandardowych widoków raportów, które mogą lepiej odpowiadać na ich specyficzne potrzeby. Celem tego artykułu jest przekazanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do efektywnego wykorzystania Looker Studio w celu odtworzenia i nawet ulepszenia tych klasycznych raportów Universal Analytics, zapewniając płynne przejście do nowej ery analityki cyfrowej. Przejście na GA4 nie jest jedynie techniczną aktualizacją, to zmiana paradygmatyczna, która wymaga od marketerów i analityków danych głębszego zrozumienia nowych metryk, modelu danych i możliwości analitycznych. GA4 oferuje bardziej zintegrowane podejście do pomiaru danych użytkowników w różnych urządzeniach i platformach, co jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę holistycznego zrozumienia ścieżek klientów. Jednakże, dla wielu użytkowników UA, utrata dostępu do dobrze znanych i często wykorzystywanych widoków raportów może być wyzwaniem. W tym kontekście, Google Looker Studio staje się kluczowym narzędziem w przezwyciężaniu tych wyzwań. Umożliwiając tworzenie dostosowanych raportów, Looker Studio otwiera drzwi do rekonstrukcji tych znanych widoków UA, przy jednoczesnym wykorzystaniu bogatszego zbioru danych i wszechstronności oferowanej przez GA4. Przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4) stanowi dla wielu firm i specjalistów od analityki cyfrowej zarówno wyzwanie, jak i okazję. Kluczowe różnice między tymi dwoma platformami są nie tylko odzwierciedleniem ewolucji w technologii webowej, ale również zmieniających się oczekiwań użytkowników i regulacji dotyczących prywatności. Zrozumienie tych różnic jest pierwszym krokiem do skutecznego wykorzystania potencjału GA4 oraz narzędzia jakim jest Google Looker Studio do odtwarzania widoków raportów z UA. czytaj więcej

News Zakupy internetowe mężczyzn a kobiet. Co pokazują statystyki?

Różnice w zachowaniach, odmienne podejście do wielu tematów, nieco inne potrzeby, a nawet oczekiwania - z tym spotykamy się codziennie. Czy taka dysharmonia widoczna jest także w świecie konsumenckim? Jak kupuje kobieta, a jak mężczyzna? W poniższym artykule, skupiając się na wynikach pochodzących z najnowszego raportu Mr. & Mrs E-commerce, sprawdzimy, jak to aktualnie jest. Zweryfikujemy również powszechnie funkcjonujące hipotezy odnoszące się do zakupów internetowych. Z drugiej strony sprawdzimy, które z nich mogą stanowić źródło informacji ważnych dla właścicieli sklepów działających w sieci. czytaj więcej

UPC Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu. czytaj więcej