Turner Broadcasting System, za pośrednictwem Cartoon Network Enterprises, będzie bezpośrednio sprzedawać i zarządzać licencjami do własnych produkcji w regionie CEE, w tym seriali takich jak: Pora na Przygodę, Niesamowity świat Gumballa, Zwyczajny serial, Ben 10 i Atomówki.
Obszarem licencyjnym zarządzać będzie Dorota Pawłowska, Senior Licensing Manager, CEE (Polska, Węgry, Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria i kraje bałkańskie), która odpowiadać będzie bezpośrednio przed Johanne Broadfield, pełniącą funkcję Vice President Cartoon Network Enterprises na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Cartoon Network stanowi istotną część Turner Broadcasting System i odnotowuje stały wzrost nakładów inwestycyjnych na własne produkcje serialowe. Aby wypracować bardziej zintegrowane podejście do rynku, Cartoon Network będzie od teraz bezpośrednio zarządzać relacjami z licencjobiorcami i partnerami detalicznymi. Wcześniej obszar ten znajdował się pod profesjonalną opieką European Licensing Company, będącej do tej pory wyłącznym agentem ds. sprzedaży licencji produkcji Cartoon Network w regionie CEE.
Bezpośrednie zarządzanie własnymi kreacjami – począwszy od etapu tworzenia serialu, po wprowadzenie produktu do sprzedaży – umożliwia przyjęcie znacznie dogodniejszego modelu biznesowego, zarówno dla Cartoon Network, jak i partnerów.
Celem wprowadzenia nowej struktury organizacyjnej, jest bardziej efektywne pozycjonowanie oferty stacji w regionie CEE, dobór najlepszych partnerów w celu stworzenia najwyższej jakości produktów, a także zwiększenie kreatywności i możliwość oferowania zintegrowanych rozwiązań, które pozytywnie wpłyną na wyniki sprzedażowe. Wprowadzana zmiana jest efektem konsekwentnego rozwoju regionalnego biura firmy i stopniowego zwiększania nakładów na inwestycje na rynku polskim.
Dzięki elastycznej i dynamicznej strukturze organizacyjnej, Cartoon Network Enterprises będzie bardzo blisko współpracować ze wszystkimi partnerami, zapewniając jak najlepsze wsparcie i jakość usług swoim licencjobiorcom. Ponadto, Cartoon Network Enterprises będzie w stanie zaoferować partnerom kompleksowe pakiety usług. Koordynacja działań licencyjnych z działami marketingu i sprzedaży reklam umożliwi partnerom uczestnictwo w wielu wydarzeniach oraz realizację specjalnych projektów promocyjnych.
Stacja Cartoon Network od wielu lat utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera wśród chłopców w wieku 4 -15 lat. Udział w rynku w tej grupie wiekowej wynosi obecnie 9,1%*. Stacja umacnia też swoją pozycję wśród kanałów adresowanych do dzieci i młodzieży – od 2013 roku udział w tym sektorze rynku wzrósł o 29%, osiągając w maju tego roku poziom 6,7%.** Jak wynika z badania, Kids Brand Tracker 2015, aż 94% dzieci w Polsce zna markę Cartoon Network.
*Nielsen Audience Measurement, chłopcy w wieku 4-15 lat, 06:00-20:59, C/S Homes, 01.05-28.05.2015
** Nielsen Audience Measurement, C/S homes, dzieci w wieku 4-15 lat, 6-21h, 01.01.2013-28.05.2015
źródło: Cartoon Network