Menedżerowie wyższego szczebla 2 dni w tygodniu spędzają uczestnicząc w spotkaniach biznesowych, a 1 dzień zajmuje im zarządzanie pocztą e-mail – wynika z badania firmy konsultingowej Bain & Company, przeprowadzonego w 17 korporacjach.
Spotkania biznesowe stały się codzienną praktyką w ogromnej większości firm. Jak się jednak okazuje, bardzo często organizowane są one bez wyraźnego powodu a ich uczestnicy nie skupiają się na temacie spotkania, poświęcając jego czas np. na porządkowanie skrzynki e-mail czy wysyłanie wiadomości.
Taki brak skupienia na temacie spotkania, może wydłużyć jego czas nawet o 20%, co stanowi dla firmy realne koszty – chociażby czasu pracy uczestników.
FCN, dostawca narzędzi telekomunikacyjnych usprawniających prowadzenie firmy, przygotował infografikę dotyczącą efektywności spotkań biznesowych. To zbiór przydatnych informacji oraz dobrych praktyk przy organizacji spotkań. Zobacz ją tutaj.
źródło: FCN