Firma EMC Corporation zaprezentowała wyniki nowego, ogólnoświatowego badania dotyczącego ochrony danych. Raport dowodzi, że utrata danych i przestoje kosztowały przedsiębiorstwa w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy 1,7 bln USD, co stanowi równowartość niemal 50% PKB Niemiec.
Ilość traconych danych wzrosła od 2012 r. o 400%, a — co może zaskakiwać — 71% firm nie ma pewności, że będzie w stanie odtworzyć informacje po zakłóceniu lub incydencie. Dobrą wiadomością jest fakt, że spada ogólna liczba incydentów prowadzących do utraty danych. Gwałtownie rośnie jednak średnia ilość danych traconych w wyniku incydentu. Ponad 64% badanych firm miało do czynienia z utratą danych lub przestojem w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Nieplanowane przestoje, które wystąpiły w firmach w ciągu ostatnich 12 miesięcy, trwały średnio ponad trzy dni robocze (25 godzin).
Najważniejsze punkty raportu
- Utrata danych i przestoje kosztowały firmy 1,7 bln USD w ciągu roku[1].
- Przedsiębiorstwa straciły w ciągu ostatnich dwóch lat średnio o 400%[2] więcej danych (to równowartość 24 mln wiadomości e-mail[3] w każdej firmie).
- 71% informatyków nie ma pewności, że w przypadku incydentu uda im się odtworzyć utracone informacje.
- 51% firm nie dysponuje planem usuwania skutków awarii dla nowych obciążeń[4]; plany obejmujące wielkie zbiory danych, chmury hybrydowe i środowiska mobilne ma tylko 6% ankietowanych.
- Zaledwie 2% należy do „liderów” w dziedzinie ochrony danych, 11% zalicza się do „wdrażających”, a 87% pozostaje w tyle.
- Chiny, Hongkong, Holandia, Singapur i Stany Zjednoczone dysponują najbardziej dojrzałymi zabezpieczeniami, na drugim końcu listy znajdują się natomiast Szwajcaria, Turcja i Zjednoczone Emiraty Arabskie.
- Firmy korzystające z rozwiązań co najmniej trzech dostawców utraciły trzykrotnie więcej danych niż przedsiębiorstwa realizujące strategię opartą na jednym dostawcy.
[1] Przedsiębiorstwa zdefiniowano jako podmioty zatrudniające ponad 250 pracowników. Podane wartości bazują na danych przedsiębiorstw pozyskanych z raportów firmy Dunn and Bradstreet. Wartości te reprezentują łączną szacowaną stratę poniesioną przez firmy z 24 krajów objętych badaniem przeprowadzonym na zlecenie EMC przez firmę Vanson Bourne.
[2] Wartości porównawcze opierają się na poprzednich badaniach EMC Disaster Recovery Survey, dotyczących odtwarzania danych po awarii.
[3] Średnia łączna utrata na firmę to 2,33 TB. Szacowana wielkość wiadomości e-mail to 100 kB.
[4] „Nowe obciążenia” są tu rozumiane jako chmura hybrydowa, wielkie zbiory danych i platformy mobilne.
źródło: EMC