Archiwalne

+ Frost & Sullivan identyfikuje główne trendy na rynku technologii teleinformatycznych w Afryce w 2015

16.02.2015

W ciągu ostatniego roku branża technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ang. Information and Communication Technologies, ICT) doświadczyła bezprecedensowego rozwoju. Rok 2014 był kontynuacją dalszych zmian, w tym również nagłego wzrostu działalności OTT, na rynek wprowadzone zostały niskokosztowe modele smartfonów oraz zaszły poważne zmiany pod wzglęgem konkurencyjności, jako wynik rozmaitych fuzji oraz partnerstw. Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, w oparciu o najnowsze badania rynkowe o zasięgu lokalnym jak międzynarodowym w swoim nowym badaniu identyfikuje główne trendy na rynku technologii informacyjnych i komunikacyjnych w Afryce w roku 2015.

Zespół badawczy Frost & Sullivan ds. rynku ICT przeprowadził szeroką analizę na temat przemysłu lokalnego oraz procesów zachodzących na rynku, w celu wybrania głównych trendów i nadania im właściwych priorytetów” - wyjaśnia Dyrektor Operacyjny Frost & Sullivan, Hendrik Malan. „Oczekuje się, że w przyszłym roku trendy te będą wpływać na rynek przedsiębiorstw oraz rynek konsumentów w Afryce.”
Jedna z najważniejszych prognoz przewiduje, że w nadchodzącym roku wiele rządów afrykańskich będzie wspierać i promować rozwój dostępu do sieci internetowej. Waga infrastruktury teleinformatycznej w procesie rozwóju społeczno-gospodarczego jest ogromna, a wsparcie rządowe na całym kontynencie będzie odgrywać coraz większą rolę w dalszym rowoju na danym obszarze. Już teraz, cele takie jak włączenie finansowe, świadczenia usług sektora publicznego oraz sektora opieki zdrowotnej cieszą się szczególną uwagą i są terenem realizacji wielu projektów pilotażowych.

Rok 2015 przyniesie również szerokie innowacje dotyczące nowych ekosystemów biznesowych - istotny trend globalny, który jednak ma szczególne zastosowanie w Afryce. Powstało wiele spółek, których celem jest zmaganie się z głównymi wyzwaniami na kontynencie, między innymi niedoborami energii, brakami w systemie edukacji czy ograniczoną dostępnością danych. Należy oczekiwać, że nowe trendy takie jak aplikacje peer-to-peer, usługi na żądanie czy też współdzielenie infrastruktury stworzą w Afryce swoje własne, unikalne modele.

Na poziomie globalnym, gracze OTT (over-the-top), tacy jak Google, Facebook czy Apple, zakłócili krajobraz rynku telekomunikacyjnego, zaś rok 2015 przyniesie ich ekspansję na rynki afrykańskie. Oprócz postępującej kanibalizacji przychodów z usług przesyłania wiadomości oraz świadczenia usług głosowych, można również spodziewać się jeszcze bardziej zaciekłej walki o klienta.

„Przy rosnącym zasięgu sieci Internet oraz rozwoju rynku łączności, konkurencja na rynku teleinformatycznym nie jest już zamknięta granicami geograficznymi” - stwierdza starszy analityk firmy Frost & Sullivan, Joanita Roos. „Obecnie na rynku rozgrywana jest bitwa o kontrolę nad tym, w jaki sposób konsumenci będą mieć dostęp do usług komunikacyjnych.”

Wśród innych podkreślanych trendów są: rosnący wpływ konwergencji na konkurencyjność rynkową, przejście z modelu „przynieś włanse urządzenie” (ang. BYOD, bring-your-own-device) na model BYOS, czyli „przynieś własne oprogramowanie (ang. bring-your-own-software), oraz rozwój analityki typu big data, począwszy od gromadzenia danych do pełnego ich zastosowania, co pociągnie za sobą lepszą personalizację oraz wgląd na konsumenta.

Ułożenie kabli podmorskich oraz ciągłe inwestycje w powiązaną infrastrukturę sygnalizują, że Afryka coraz bardziej uzależnia swój dalszy rozwój od technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Rosnący udział rozwiązań ICT w pozbywaniu się codziennych problemów afrykańskich konsumentów stworzył platformę dla innowacji w sektorach pionowych, w tym w sektorze usług finansowych, opiece zdrowotnej oraz dostawach mediów. Przy słabnącym wzroście gospodarczym na większości zachodnich rynków, Afryka zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem międzynarodowych spółek z Wielkiej Brytanii, Polski i Chin szukających okazji rozwoju geograficznego i dywersyfikacji . Są wśród nich firmy takie jak BBOX, Asseco czy ZTE, które wykorzystują swoje międzynarodowe doświadczenie oraz lepszy dostęp do kapitału, by zaspokoić rosnący popyt na rozwiązania wykorzystujące technologie teleinformatyczne.

źródło: Frost & Sullivan

News Eksperci Frost & Sullivan ujawniają strategię europejskich operatorów sieci 5G

Kluczową rolę w popularyzacji nowej technologii odegra współpraca z partnerami działającymi na rynkach wertykalnych oraz w krajach rozwijających się. czytaj więcej

News Eksperci Frost & Sullivan ujawniają strategię europejskich operatorów sieci 5G

Kluczową rolę w popularyzacji nowej technologii odegra współpraca z partnerami działającymi na rynkach wertykalnych oraz w krajach rozwijających się. czytaj więcej

News Jak naładować telefon szybciej?

W dzisiejszym dynamicznym świecie smartfony stały się dla nas nieodłącznym towarzyszem. Czy to do komunikowania się z bliskimi, organizacji naszego dnia, czy też pracy zawodowej – telefonu używamy przez większość dnia. Niestety, im więcej korzystamy z urządzenia, tym szybciej zużywa się jego bateria. Nic więc dziwnego, że mamy potrzebę ładowania telefonów co najmniej raz dziennie. Ale co, jeśli się spieszymy, a bateria znów jest na wyczerpaniu? Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci naładować telefon szybciej. czytaj więcej

News iPhone - smartfon, który zmienił świat

iPhone, ikoniczny produkt Apple, zrewolucjonizował rynek technologii mobilnej, zmieniając sposób, w jaki postrzegamy i korzystamy z telefonów komórkowych. Jego historia to nie tylko opowieść o ewolucji jednego urządzenia, ale również o przełomach technologicznych, które wpłynęły na całą branżę. Przyjrzyjmy się bliżej historii tego fenomenalnego urządzenia od jego początków do dzisiejszych czasów. czytaj więcej

News Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!

Obecność firm w internecie jest dziś obowiązkowa, stanowi bowiem swoistą legitymizację marki w oczach klientów. Z uwagi na fakt, iż codziennie miliardy ludzi spędza czas na przeglądaniu zamieszczonych w sieci treści, przestrzeń ta oferuje ogromne możliwości marketingowe. Aby właściwie je wykorzystać, warto podjąć współpracę z agencją interaktywną. czytaj więcej

News Technologie wyświetlania w smarfonach

W dzisiejszym świecie smartfonów, jednym z kluczowych elementów, na które użytkownicy zwracają szczególną uwagę, są ekran i jego jakość. Rozwój technologii wyświetlania w smartfonach, w tym wyświetlaczy LCD od Unisystem, ma ogromny wpływ na nasze codzienne doświadczenia związane z korzystaniem z tych urządzeń. czytaj więcej