Archiwalne

+ GTS Poland i Netia zbudują sieć dla Poczty Polskiej

13.02.2015

Konsorcjum firm Netia i GTS Poland zawarło w dniu dzisiejszym z Pocztą Polską umowę, na mocy której blisko 5 tysięcy placówek Poczty Polskiej zostanie połączonych nowoczesną siecią transmisji danych. Oferta konsorcjum okazała się zdecydowanie bardziej atrakcyjna od tej przedstawionej w przetargu przez Orange Polska (d. TP S.A.).

Stworzenie konsorcjum dwóch operatorów alternatywnych pozwoliło na zaproponowanie Poczcie Polskiej dużo bardziej atrakcyjnych warunków świadczenia usług niż te oferowane przez dotychczasowego operatora – dawną Telekomunikację Polską. Oferta złożona przez GTS Poland i Netię pozwoli zaoszczędzić Poczcie Polskiej kilkadziesiąt milionów złotych w skali czteroletniego kontraktu. Sieć rozległa WAN połączy ze sobą 4700 placówek Poczty Polskiej w całym kraju. Zgodnie z warunkami umowy powstanie ona w ciągu 12 miesięcy. Usługi będą realizowane przez okres 4 lat.

W dniu 29 stycznia br. Krajowa Izb Odwoławcza stwierdziła poprawność postepowania oraz złożonej przez konsorcjum GTS Poland i Netii zwycięskiej oferty w przetargu na sieć transmisji danych dla placówek Poczty Polskiej na terenie całego kraju. Umożliwiło to zwycięzcom przetargu podpisanie z Pocztą Polską umowy na realizację tego zamówienia w dniu 12 lutego br.

W warunkach zamówienia zawarto nie tylko szczegółowe wymogi techniczne sieci, dotyczące także zachowania najwyższych standardów niezawodności i bezpieczeństwa jej działania, ale także zapisy uzależniające wynagrodzenie wykonawców od szybkości realizacji prac wdrożeniowych. Taka konstrukcja umowy sprawia, że wszystkim stronom umowy zależy na jak najszybszej jej budowie i oddaniu do użytku.

„Dzięki połączeniu eksperckiej wiedzy i rozwiązań GTS Poland na rynku biznesowym z technologiami i nowoczesną infrastrukturą telekomunikacyjną T-Mobile Polska stworzyliśmy nową jakość, która zmieniła układ sił na rynku usług dla klientów biznesowych w Polsce.” - powiedziała Renata Filipek-Baryłowska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży ds. Klientów Korporacyjnych Rynek Biznesowy T-Mobile Polska, oraz dodała „Wspólnie z Netią przygotowaliśmy alternatywną ofertę wobec Orange, który świadczył usługi dla Poczty Polskiej od wielu lat. Dla GTS Poland i T-Mobile Polska jest to już czwarty wygrany kontrakt na budowę dużej sieć ogólnopolskiej w tym roku.”

- Zawarcie umowy z Pocztą Polską to dla Netii i całego rynku moment historyczny i dowód głębokich zmian zachodzących na rynku. Ta najprawdopodobniej największa sieć transmisji danych w Polsce, od zawsze była obsługiwana przez byłego monopolistę – dawną Telekomunikację Polską. Wspólnie z GTS udało się nam tę hegemonię przełamać. – powiedział Cezary Chałupa, Dyrektor Generalny Rynku Klientów Biznesowych w Netii.

- Jest to największy kontrakt realizowany przez Netię, zarówno na rynku publicznym, jak i komercyjnym. Wraz z innymi dużymi kontraktami wygranymi w ostatnim czasie przez Netię, dowodzi mocnej i konsekwentnie poprawiającej się pozycji naszej firmy na rynku usług dla sektora publicznego. Kontrakt ten jest też świetną referencją dla innych wymagających klientów biznesowych – dodał Cezary Chałupa.

źródło: Netia/GTS Poland/T-Mobile

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej

News Zarządzanie wizytówką Google - na co zwrócić szczególną uwagę?

Wizytówka w Google to nieodłączny element każdego biznesu działającego lokalnie. Fryzjer, restauracja, sklep obuwniczy, weterynarz – każdy z tych podmiotów nie tylko powinien posiadać profil Google Moja Firma, ale i aktywnie go prowadzić. Przekonaj się, co się pod tym kryje! czytaj więcej