Archiwalne

+ Ile masz w sobie z Europejczyka? Polacy na tle Europy? Jest aplikacja, która to analizuje

12.05.2015

Qlik, lider rynku Data Discovery pyta „Ile masz w sobie z Europejczyka?”. W swojej nowej aplikacji prezentuje dane ze wszystkich 28 krajów UE. Interaktywna aplikacja skupia się na trzech aspektach życia Europejczyków: jak żyjemy, jak pracujemy oraz jak się bawimy, dzięki czemu użytkownicy mogą uzyskać pełen obraz życia mieszkańców starego kontynentu i porównać różnice. Qlik chce się dowiedzieć jakie są podobieństwa i rozbieżności między państwami Unii, by stworzyć obraz Europejczyka w pigułce.

Aplikacja zostanie zaprezentowana w trzech fazach – już teraz można przeanalizować jak żyją Europejczycy, a w najbliższych tygodniach dowiedzieć się także jak pracują oraz jak się bawią. W pierwszej fazie zakres danych obejmuje obszary, które obrazują jak żyjemy na co dzień: m.in. ile wydajemy na czynsz, jak głosujemy, jakie tworzymy związki czy ile zużywamy paliwa. Aplikacja porównuje także koszty produktów spożywczych takich jak chleb, mleko, woda czy alkohol oraz ich spożycie. Wszystkie te informacje mogą być ze sobą dowolnie zestawiane w celu dokonywania zaskakujących odkryć.

Dzięki aplikacji można dowiedzieć się między innymi że:

  • W latach 2005 – 2013 Polacy jako jedyni w Europie zwiększyli liczbę posiadanych przez siebie nieruchomości o blisko 20 punktów procentowych.
  • Polacy spożywają ponad 2 razy więcej słodyczy niż wynosi średnia w Europie (dla porównania mieszkańcy Cypru spożywają ich aż 4 razy mniej niż średnia)
  • Polacy spożywają najwięcej w Europie warzyw i owoców, ale pozostają w tyle jeśli chodzi o spożycie soków
  • Przeciętny Europejczyk pije prawie trzy razy wody tyle co Polak
  • Wśród mieszkańców krajów byłego bloku sowieckiego Polacy żyją najdłużej

Dr. Pablo Calderon Martinez, wykładowca akademicki King’s College London na kierunku Europeistyka, który współpracował z twórcami aplikacji mówi: „To jeden z takich projektów, który naprawdę może pomóc Europejczykom zrozumieć siebie nawzajem. Jestem pewny, że zaprezentowane dane dostarczą wielu niespodziewanych wniosków, ale większość z nich potwierdzi nasze wspólne cechy. Można zaobserwować między innymi wspólne zapatrywania polityczne czy zbliżony poziom zużycia paliwa, a z drugiej strony porównując koszty życia czy zaangażowania społecznego można dostrzec jak się od siebie różnimy.”

Aby dowiedzieć się więcej i sprawdzić jak wypadamy na tle Europy w innych kategoriach odwiedź stronę http://howeuropeanareyou.eu/pl/.

„Wszyscy mamy swoje przekonania dotyczące tego, co oznacza bycie Europejczykiem, a także znamy wiele stereotypów dotyczących innych krajów.” – mówi Piotr Kowal, Product Manager w Qlik – „Dzięki aplikacji How European Are You w końcu możemy wszyscy sprawdzić ile w nich jest prawdy. Chcieliśmy w jednym miejscu zebrać wszystkie dostępne publicznie dane, aby udostępnić nie tylko Europejczykom, ale wszystkim zainteresowanym miejsce, gdzie mogą znaleźć, porównać i odkryć być może nieznane fakty i zależności dotyczące tego jak żyjemy, bawimy się i pracujemy.”

Dr Martinez dodaje: „Choć niektóre wnioski płynące z aplikacji wydają się oczywiste, fascynujące jest to, że w końcu można je potwierdzić analizą konkretnych danych. Polecam aplikację każdemu, kto interesuje się przyszłością Europy i chce poznać podobieństwa i różnice jakie cechują nasze kraje. To wspaniała okazja do analizy ogromnych ilości danych w bardzo prosty sposób. Jestem przekonany, że także dzięki prostocie użytkowania ten projekt może dać do myślenia nie tylko politykom, lecz również społecznościom akademickim, socjologom i ogólnie każdemu, kto zapozna się z aplikacją, bez względu na kraj czy nawet kontynent.”

źródło: Qlik

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Co to jest silnik krokowy i jak działa?

Silnik krokowy to rodzaj silnika elektrycznego, który jest szeroko stosowany w różnych aplikacjach przemysłowych, w tym w pojazdach autonomicznych. czytaj więcej

News Ultrahuman vs. inne smart ringi - co wyróżnia ten model?

Smart ringi zdobywają coraz większą popularność wśród osób dbających o zdrowie i nowoczesny styl życia. Nic dziwnego — te małe urządzenia oferują niesamowite możliwości, umożliwiając monitorowanie wielu aspektów naszej aktywności i zdrowia. Jednym z ciekawszych modeli, który zdobywa uznanie na rynku, jest Ultrahuman. Jak wypada na tle innych smart ringów dostępnych na polskim rynku? Przyjrzyjmy się bliżej jego cechom i funkcjonalnościom, które sprawiają, że warto się nim zainteresować. czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej