Kapituła "Konkursu na Kampanię Społeczną Roku 2014" wyróżniła kampanię, prowadzoną przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji o przygodach Dzieciaka i Loco w kategorii „Kampanie instytucji publicznych”. W sumie nagrody i wyróżnienia otrzymało 25 kampanii z 74 zgłoszonych do konkursu. Uroczysta gala odbyła się 19 maja w Teatrze Kamienica w Warszawie.
Przyznane Ministerstwu Administracji i Cyfryzacji wyróżnienie Kapituła uzasadniła właściwym zaadresowaniem przygotowanego przekazu oraz przedstawieniem skomplikowanego problemu w zabawny i jednocześnie atrakcyjny dla najmłodszych odbiorców sposób.
Kampania była adresowana do uczniów szkół podstawowych i pokazywała jak ustrzec się zagrożeń, na jakie możemy natknąć się korzystając z internetu na swoim komputerze lub smartfonie.
Filmy przygotowane przez Fundację Komunikacji Społecznej na zlecenie MAC miały odbiorcę zainteresować i stanowić atrakcyjny wstęp do szerszej dyskusji. Założony cel udało się osiągnąć, gdyż dzieci, które obejrzały emitowane na Cartoon Network i Disney Channel kreskówki, były przekonane, że to po prostu seria atrakcyjnych i ciekawych animacji, a nie przekaz społeczny.
Ponadto Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji opracowało wspólnie z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych materiały dla nauczycieli, które mogą służyć do przeprowadzenia ciekawej lekcji i rozmowy z dziećmi „na luzie” o dobrodziejstwach i zagrożeniach związanych z korzystaniem z internetu.
Jurorami "Konkursu na Kampanię Społeczną Roku" portalu kampaniespoleczne.pl są eksperci posiadający doświadczenie w marketingu społecznym, w szczególności w realizacji kampanii społecznych i działań na rzecz dobra publicznego. Jurorzy oceniali całokształt działań komunikacyjnych, dobór stosownych narzędzi i efektywność, ale również i kreację i estetykę.
Więcej informacji: https://mac.gov.pl/aktualnosci/kampania-dzieciaka-i-loco-przygody-w-sieci-doceniona
źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji