Archiwalne

+ Organizacje powinny w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestować w cyfrową obsługę klienta albo mogą zniknąć z rynku

24.02.2015

Firmy, które w okresie najbliższych dwóch lat nie wprowadzą do swojej strategii obsługi klienta cyfrowych kanałów komunikacji z klientem, takich jak czat internetowy, social media, SMSy, aplikacje mobilne na smartfony, czy wideo, stracą klientów na rzecz konkurencji, która te kanały będzie wykorzystywać. Cyfrowa rewolucja w obsłudze klienta już trwa motywując firmy do zmiany strategii w tym zakresie.

Taki wniosek płynie z najnowszego badania, opublikowanego dziś przez Dimension Data w ramach dorocznego raportu Global Contact Centre Benchmarking Report. W tym roku wzięło w nim udział 901 firm i organizacji z 72 krajów Azji i Pacyfiku, obu Ameryk, Europy (w tym z Polski) i regionu MEA (Środkowy Wschód i Afryka) oraz Australii.

Wyniki raportu pokazują, w ciągu najbliższych dwóch lat liczba kontaktów cyfrowych (innych niż głosowe) wzrośnie w 87%¹ centrów obsługi klienta, zaś liczba kontaktów głosowych (rozmowy telefoniczne klientów z agentami centrów obsługi) spadnie w tym samym okresie w 42% contact center. Z informacji zebranych przez Dimension Data przez ponad 10 ostatnich lat wynika, że centra obsługi klienta będą obsługiwać w ciągu najbliższych 24 miesięcy więcej interakcji cyfrowych niż głosowych.

“Stanowi to najważniejszą zmianę w branży contact center w ostatnich 30 latach, która wpłynie na sposób, w jaki organizacje będą wdrażać technologie, które wspierają i zarządzają obsługą klienta.” – powiedział Adam Foster, Group Executive, Communications w firmie Dimension Data.

Raport podaje, że do końca 2016 roku, klienci będą masowo wykorzystywać nawet do siedmiu różnych cyfrowych kanałów komunikacji, nie rezygnując przy tym z tradycyjnego telefonu.

“Nie oznacza to jednak – podkreśla Foster – że centra kontaktowe będą ograniczać swój rozwój, a konsultanci obsługi klienta staną się zbędni. Nie, w rzeczywistości zakres ich działania rozszerzył się, a interakcje telefoniczne, w których obecność agenta jest niezbędna stają się coraz bardziej złożone i coraz bardziej krytyczne.

“Organizacje będą musiały skoncentrować się na zapewnieniu swoim pracownikom możliwości zdobycia najwyższych kwalifikacji oraz wdrożeniu rozwiązań, które umożliwią im natychmiastową reakcję na zapytania klienta. Pamiętajmy, że rozmowa z agentem stoi najwyższej w hierarchii kontaktów klienta z centrum obsługi i stanowi o wiarygodności firmy. Jeśli agent nie może rozwiązać problemu, z którym zwraca się do niego klient, będzie to miało negatywny wpływ na postrzeganie całej organizacji i może doprowadzić do tego, że klient zacznie szukać innego partnera - dostawcy.”

Jednocześnie, chociaż ok. 74% centrów obsługi klienta przewiduje, że ogólna liczba kontaktów wzrośnie, w dużej mierze wspierana przez kanały cyfrowe, to niepewny jest wpływ, jaki trend ten wywrze na poziom zadowolenia klienta. Spośród 901 uczestników badania 75% przyznało, że sposób obsługi klienta może pomóc w pozytywnym wyróżnieniu się na tle konkurencji, aczkolwiek poziom satysfakcji klienta z obsługi wykazuje spadek już czwarty rok z rzędu.

¹ wyniki podane w zaokrągleniu do pełnych liczb

źródło: Dimension Data

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Internet stacjonarny w Sulejówku - pewne i stałe rozwiązanie

Wiele osób wybierając internet, zastanawia się, którą opcję wybrać. Mobilny, światłowodowy, radiowy czy satelitarny? Opcji jest wiele. Jednym z korzystniejszych rozwiązań dla osób poszukujących niezawodnego dostępu do sieci jest internet stacjonarny, nazywany również internetem światłowodowym. Rozwiązanie to jest konkurencyjne pod wieloma względami - cenowymi i jakościowymi. Jeśli poszukujesz dobrej oferty w Mińsku Mazowieckim, Wesołej, Sulejówku czy Wawrze, to mamy dla Ciebie dobre rozwiązanie, które sprawdzi się w szkole, pracy i w domu. czytaj więcej

News Impreza firmowa - 4 proste kroki do zorganizowania wyjątkowego wydarzenia

Imprezy firmowe – aż 47% pracowników wskazuje, że popularność tego rodzaju eventów w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. A w jaki sposób przygotować imprezę firmową? I o czym warto pamiętać? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei i cyberbezpieczeństwo

Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający Huawei Polska, podczas dzisiejszego spotkania z mediami, zaprezentował podejście firmy do kwestii cyberbezpieczeństwa, a także wkład Huawei w polską gospodarkę. CEO ogłosił również utworzenie centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Warszawie w 2019 roku, a także inne inwestycje, na które firma planuje wydać 2 mld zł w ciągu najbliższych 3 lat. czytaj więcej