Archiwalne

* PKO Bank Polski wprowadził nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej IKO

15.06.2015

Użytkownicy IKO mogą od dziś korzystać z kolejnych funkcji aplikacji: doładowań telefonu na kartę, podglądu szczegółów zleceń stałych, kart i kredytów, a także możliwości wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Wszystko to w dowolnym miejscu i czasie. To kolejny krok w rozwoju IKO na drodze do pełnej obsługi bankowej w ramach aplikacji mobilnej.

- IKO z aplikacji płatniczej staje się aplikacją bankowości mobilnej, która docelowo pozwoli klientom na pełną obsługę ich finansów i zakupów z poziomu telefonu komórkowego. Do wcześniejszych funkcji, czyli m.in. możliwości zakładania lokat mobilnych oraz wykonywania przelewów na numer telefonu i numer rachunku bankowego, dodajemy kolejne. Nieustannie pracujemy nad rozwojem IKO w zakresie nowych funkcji płatniczych i bankowości mobilnej – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych.

Najbardziej oczekiwaną przez użytkowników IKO nowością jest możliwość doładowania telefonu na kartę (Plus, T-Mobile, Heyah, Play, NJU Mobile, Orange). Wystarczy wybrać ikonkę „Doładowania” w menu głównym. IKO pozwala również na realizację doładowań zdefiniowanych wcześniej w systemie internetowym w ramach iPKO i Inteligo. Kolejnymi nowymi funkcjami dostępnymi w IKO są możliwość podglądu szczegółów zleceń stałych, kredytów (także hipotecznych), kart debetowych i kredytowych, w tym spłata zadłużenia karty. Użytkownicy aplikacji pod ikonkami „Karty” oraz „Kredyty” mają dostęp do wszystkich szczegółów posiadanych produktów.

Od 15 czerwca można także wysyłać prośby o przelew do innego użytkownika IKO. Prośba o przelew to wygodna opcja przypominania innej osobie o zaległej należności lub sposób, w jaki można poprosić znajomych o szybki zastrzyk gotówki. Jeśli odbiorca prośby o przelew wyśle środki, powiadomienie o zrealizowanej transakcji pojawi się w aplikacji. Dodatkowo dostępna jest funkcja „Notyfikacje” - miejsce do którego wpadają powiadomienia o prośbach o przelew oraz przelewach na telefon.

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami Android, iOS, i Windows Phone, wystarczy jedynie zaktualizować aplikację w telefonie, pobierając jej nową wersję z odpowiedniego sklepu (Google Play, App Store lub Windows Phone Store). W telefonach z systemami BlackBerry i tych obsługujących język Java konieczne jest usunięcie starej wersji aplikacji, dezaktywacja aplikacji IKO w iPKO/Inteligo, pobranie nowej wersji ze strony www Banku i ponowna aktywacja.

Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 300 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. - klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 2,7 miliona operacji na łączną kwotę 955 milionów złotych. Od lutego, kiedy to została udostępniona obsługa lokat, użytkownicy IKO założyli prawie 11,5 tys. lokat mobilnych. W każdym tygodniu użytkownicy IKO dokonują średnio ok. 610 tysięcy logowań do aplikacji, dokonując w tym czasie nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

Aplikacja mobilna IKO - rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych - pojawiły się na rynku w marcu 2013 roku. Od tego czasu udało się zbudować sieć akceptacji obejmującą 70 tysięcy terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 10 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Na bazie płatności IKO powstał polski standard płatności mobilnych BLIK. BLIK to uniwersalna forma realizacji płatności oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez użycia gotówki czy karty płatniczej, zbudowana wspólnie z bankami partnerskimi i Krajową Izbą Rozliczeniową.

źródło: PKO Bank Polski

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Voicebot w branżach niszowych - jak go wykorzystać?

Nie od dziś wiadomo, że w przestrzeni internetowej ciągle ma miejsce automatyzacja różnego typu zadań, związanych np. ze sprzedażą czy też innymi przestrzeniami komunikacyjnymi. Korzystanie przez różnego rodzaju firmy z botów głosowych, nie jest już żadnym novum. Posiadanie głosowych asystentów w bankach, na infoliniach oraz w innych miejscach nikogo już nie dziwi. Jednym tego typu botów głosowych jest Voicebot. Gwałtowny rozwój sztucznej inteligencji sprawi, że w niedalekiej przyszłości dojdzie do optymalizacji procesów sprzedażowych, a być może asystent głosowy będzie nas rejestrował do lekarza itp. "Automatic speech recognition", czyli automatyczne rozpoznawanie mowy ludzkiej przez komputer to coś, na co warto postawić już dziś. czytaj więcej

News Co warto wiedzieć o bankach?

Banki odgrywają kluczową rolę w życiu każdego człowieka. Prędzej czy później każdy człowiek na świecie korzysta z ich produktów czyli między innymi kredytów. Dodatkowo bank to miejsce w którym przechowujemy nasze pieniądze czy dokonujemy transakcji np. w sklepach, przelewów czy opłaty za prąd. Co jeszcze warto wiedzieć o bankach? czytaj więcej