Od połowy lutego mieszkańcy Warszawy pozbawieni są możliwości korzystania z Mostu Łazienkowskiego. Była to druga co do wielkości najbardziej uczęszczana przeprawa przez Wisłę.
Dziennie poruszało się nią ok. 100 tys. samochodów. Most Łazienkowski został zablokowany dla ruchu pojazdów i pieszych w obie strony na odcinku od Wisłostrady do Wału Miedzeszyńskiego do odwołania. To skutek pożaru, do którego doszło 14 lutego w godzinach wieczornych. Zamknięcie tak ważnej przeprawy drogowej nie powinno pozostać bez wpływu na ruch drogowy.
Czy rzeczywiście Warszawa utonęła w korkach?
Jaki wpływ na zakorkowanie Warszawy miały bus pasy?
Czy musimy stać w korkach?
Badanie AutoMapy pokazuje stan faktyczny oraz zmiany, jakie dokonały się w ruchu drogowym na terenie Warszawy w wyniku zamknięciu Mostu Łazienkowskiego.
Analizie poddano średnie prędkości poruszających się pojazdów, zagregowane w systemie AutoMapa Traffic, w okresie 8 lutego 2015r - 2 marca 2015r., a więc w tygodniu poprzedzającym zamknięcie Mostu Łazienkowskiego oraz w analogicznym okresie po zamknięciu przeprawy oraz po wprowadzeniu przez Ratusz dodatkowych bus pasów.
Na potrzeby badania zbadano średnie prędkości na 21 trasach, w tym wszystkie trasy przeprawowe przez Wisłę oraz trasy nadwiślańskie - kluczowe dla płynności ruchu w Warszawie.
Raport (12 MB) dostępny jest pod adresem:
https://www.dropbox.com/s/z1v55ufcv9me3dp/Raport%20Zamkniecie_Mostu_Lazienkowskiego.pdf?dl=1
źródło: AutoMapa