Archiwalne

+ SMS wiecznie młody

28.01.2015

SMS niedawno skończył 22 lata - 3 grudnia 1992 roku pracownik sieci Vodafone w Wielkiej Brytanii wysłał pierwszą wiadomość typu Short Message Service o treści „Merry Christmas”. Od tego czasu SMS zrewolucjonizował sposób komunikowania się między ludźmi. Pomimo upływu lat technologia ta wciąż znajduje nowe zastosowania.

Od momentu powstania SMS na stałe wrósł w naszą rzeczywistość. Krótkie wiadomości tekstowe stały się do tego stopnia „oczywiste”, że z czasem przestaliśmy dostrzegać drzemiący w nich potencjał. Tymczasem wciąż jest to jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji. Jak pokazują dane przeszło 99% SMS-ów zostaje przeczytanych w przeciągu pierwszych 3 minut od dostarczenia. Dla porównania użytkownicy odbierają treści z 29% tweetów, 12% postów publikowanych na Facebooku i 20% e-maili. I chociaż wciąż powstają nowe narzędzia wymiany informacji, jak chociażby kolejne aplikacje i komunikatory online (których SMS był prekursorem), to niekwestionowaną siłą SMS-a pozostaje błyskawiczny przekaz oraz najliczniejsze grono dostępnych technologicznie użytkowników, wyposażonych w dowolny, nawet najprostszy telefon komórkowy.

- Globalny rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej oraz oprogramowania sprawiły, że rozwiązania wykorzystujące technologię SMS wciąż znajdują nowe zastosowania biznesowe. Systemy typu A2P (Application to Person), pozwalające na wysyłanie spersonalizowanych powiadomień do wielu odbiorców, cieszą się dużym zainteresowaniem między innymi wśród firm działających na rynku pocztowym. Przykładem może być usługa „Awizo SMS”, dzięki której zarejestrowana osoba otrzymuje wiadomość tekstową z informacją o możliwości odbioru przesyłki w placówce, w sytuacji gdy kurier nie zastał nikogo w domu – mówi Grzegorz Obrębski, Product Manager w Materna Communications.

SMS’y są powszechnie stosowane także przez sektor finansowy, na przykład do autoryzacji transakcji bankowych czy weryfikacji stanu konta. Za ich pośrednictwem z klientami komunikują się również jednostki służby zdrowia, przypominając o wizycie lekarskiej lub umożliwiając jej odwołanie, bez konieczności dodatkowego kontaktu ze strony pacjentów. SMS’y mogą wręcz ratować życie. Za ich pośrednictwem sztaby kryzysowe są w stanie szybko wysyłać alerty o zbliżających się zagrożeniach czy kataklizmach naturalnych. Z kolei nowoczesne samochody, dzięki instalowanym systemom telekomunikacyjnym w momencie kolizji automatycznie powiadamiają służby ratownicze o miejscu wypadku i stanie auta. Warto też pamiętać o marketingowym potencjale drzemiącym w SMS’ach - przedsiębiorcy przy ich pomocy mogą szybko i skutecznie informować klientów o nowych ofertach, usługach, promocjach, a także dystrybuować kody rabatowe.

- SMS w połączniu z innymi kanałami komunikacji wciąż oferuje szerokie możliwości w zakresie komunikacji B2C. Doskonałym przykładem są rozwiązania typu Voice SMS, e-mail czy notyfikacje dystrybuowane poprzez platformy typu mProfi.pl. Aplikacja ta pozwala użytkownikom na samodzielne konfigurowanie usług zarządzanej zbiorczej dystrybucji wiadomości oraz budowania baz subskrybentów. Przy jej pomocy w prosty sposób użytkownik może tworzyć własne spersonalizowane kampanie marketingowe, cykle e-learningowe lub sondaże. Może też informować określone grupy odbiorców o zdarzeniach a zwrotnie odbierać zgłoszenia różnego typu. mProfi.pl znajdzie z powodzeniem zastosowanie w niemal każdym przedsiębiorstwie oraz jednostkach administracji, zarówno w zakresie komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej - mówi Grzegorz Obrębski.

źródło: Materna Communications

News Korzyści z posiadania wirtualnego numeru telefonu

W dobie cyfryzacji i rosnącej potrzeby mobilności, wirtualne numery telefonów zyskują na popularności. Ich wszechstronność oraz liczne korzyści sprawiają, że stają się one atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Wirtualny numer telefonu, który działa za pośrednictwem Internetu, umożliwia odbieranie połączeń i wiadomości SMS bez potrzeby posiadania fizycznej karty SIM. To nowoczesne rozwiązanie oferuje wiele zalet, które warto poznać. czytaj więcej

News Wi-Fi calling - co to jest i jak działa?

Problemy z zasięgiem w niektórych miejscach mieszkania? A może podczas przechodzenia przez klatkę schodową? Jeszcze gorzej, jeśli występują one w biurze – miejscu, gdzie musimy wykonywać i odbierać połączenia służbowe. Wszystko to może się zdarzyć ze względu na fakt, że zasięg poszczególnych operatorów komórkowych różni się od siebie zależnie od miejsca. czytaj więcej

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

News Czym jest i jak działa bramka SMS?

Nie da się zaprzeczyć, że komunikacja jest kluczowa dla każdej firmy. Zwłaszcza jeśli zależy jej na odniesieniu sukcesu. Jak jednak właściwie komunikować się z klientami? Bramka SMS to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorstwom efektywne i wygodne wysyłanie wiadomości tekstowych do swoich klientów lub innych potencjalnych odbiorców. Czym dokładnie jest bramka SMS i jak działa? czytaj więcej