Archiwalne

+ Szef Ceneo w Money.pl: Zagrożeniem dla polskiego e-commerce są Chińczycy

03.02.2015

Najpopularniejsza porównywarka w Polsce jest już zmęczona pozycją lidera w tym segmencie i zapowiada prawdziwą rewolucję. W wywiadzie dla Money.pl dyrektor generalny Ceneo.pl mówi też o zagrożeniach dla rynku e-commerce - Większym problemem niż dominująca pozycja Google jest to, że jakiś dobrze doinwestowany startup z Chin może wywrócić do góry nogami cały biznes w sieci - mówi Marcin Łachajczyk.

Z projektu realizowanego po godzinach powstał biznes, który w 10 rocznicę istnienia zatrudnia już 150 osób. W polskim e-commerce Ceneo jest już graczem numer dwa, ale jak zapowiada Łachajczyk firma nie chce się już ścigać tylko z innymi porównywarkami i zaczyna myśleć o przyszłości w zupełnie innych, nowych obszarach tego sektora. By to było możliwe konieczne jest utrzymanie wysokiego poziomu zatrudnienie pracowników IT, których obecnie brakuje na rynku. Dyrektor Ceneo ma na to swój sposób i nie uważa za konieczne ścigania się w wysokości wynagrodzenia. - Wierzę, że wielu specjalistów jest zainteresowanych interesującymi wyzwaniami zawodowymi. Gramy w pierwszej lidze, dlatego nasi pracownicy mogą się tu realizować w tworzeniu czegoś zupełnie nowego i na najwyższym technologicznym poziomie - dodaje.

Jak przekonuje w wywiadzie dla Money.pl Marcin Łachajczyk w ciągu trzech ostatnich lat firma urosła czterokrotnie i dziś już generuje 15 - 20 procent transakcji w sklepach internetowych w Polsce. Podobnie jest z zyskami tu również Ceneo odnotowuje kilkukrotny wzrost. - Jest naprawdę bardzo dobrze, choć konkretnych kwot podać nie mogę. Sukcesywnie odchodzimy od modelu prostej porównywarki cen i w niedalekiej przyszłości będziemy miejscem, w którym się kupuje, a nie tylko szuka informacji - mówi. W ocenie dyrektora Ceneo kluczowe jest reagowanie na potrzeby, a na rynku internetowym te potrzeby zmieniają się pięć razy szybciej niż na tradycyjnym. Dlatego obecnie kluczowy jest dla firmy rozwój mobilnych aplikacji i usługi Kup na Ceneo umożliwiającej bezpośrednie zakupy w serwisie.

Obecnie większość głównych graczy na rynku już jest dostępna w tym sprzedażowym koszyku, co stanowi na razie 15 procent wszystkich dokonywanych zakupów. Jednak już 6 milionów produktów z 8, można kupić właśnie przez Ceneo. - Na początku współpracujące z nami sklepy obawiały się, że zamienimy ich w swoje magazyny, ale oczywiście nie jest to naszym celem. Teraz już wyraźnie widzą, że wszyscy na tym zyskują, włącznie z końcowym użytkownikiem, który ma po prostu krótszą drogę od pomysłu do zakupu - mówi w wywiadzie dla Money.pl Marcin Łachajczyk.

Unia Europejska badała ostatnio wpływ dominującej roli Google na rynek. W ocenie dyrektora Ceneo dobrze jest, że Bruksela zastanawia się nad różnymi regulacjami w tym obszarze, ale należy też sobie zadać pytanie, po co to się robi, jakie mogą być skutki takich zmian. - Moim zdaniem większym problemem jest to, że jakiś dobrze doinwestowany startup z Chin może wywrócić do góry nogami cały biznes w sieci - mówi Łachajczyk, który nie obawia się też bezpośredniej konkurencji ze strony Google w obszarze porównywania cen. Wyszukiwarka w USA i wielu europejskich krajach ma jeszcze jedną zakładkę, która to umożliwia.

- Poradzimy sobie. Jeżeli tylko Google Shopping pojawi się w Polsce, podejmiemy wyzwanie. Liczę, że wygramy z tą usługą dzięki zaufaniu naszych klientów i szerszemu wachlarzowi funkcjonalności, które proponujemy. Nie ma się co obrażać na konkurencję , trzeba po prostu umieć znaleźć swoje miejsce i zbudować swoje rynkowe przewagi - mówi w wywiadzie dla Money.pl Marcin Łachajczyk, dyrektor generalny Ceneo.pl.

źródło: Money.pl

News Czy polskie dzieci są uzależnione od smartfonów?

Smartfony to już nieodłączny element naszego codziennego życia. Dotyczy to zarówno dorosłych jak i dzieci. Niewątpliwie mają one wiele zalet i ułatwiają nam życie w różnych kwestiach. Jest jednak także druga strona medalu - nadmierne korzystanie z nich przez najmłodszych budzi poważne obawy wśród rodziców i nauczycieli. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Wymiana szybki iPhone 12 Pro

iPhone 12 Pro podbił serca fanów urządzeń z nadgryzionym jabłkiem i nie tylko! Nawet zwolennicy innych sprzętów z podziwem spoglądają na najbardziej zaawansowaną propozycję marki Apple w sektorze smartfonów. Mimo wysokiej jakości komponentów, trzeba mieć na uwadze ryzyko upadków, wypadków i uszkodzeń. W takich sytuacjach najczęściej cierpi właśnie szkło na ekranie. Gdzie się zgłosić, gdy konieczna będzie wymiana szybki iPhone 12 Pro? Ile to kosztuje? Sprawdźmy! czytaj więcej