Qlik, lider rozwiązań Data Discovery na rynku systemów Business Intelligence, uruchomił nową aplikację zbudowaną na Qlik Sense. Aplikacja została zbudowana wspólnie z LUNCH Actually, azjatyckim portalem randkowym i ujawnia trendy randkowe w trzech krajach regionu.
Analizując dane demograficzne niemal 3000 członków LUNCH Actually, aplikacja “Idealny Partner” wskazuje randkowe preferencje, takie jak pożądany wiek, wzrost, budowa, pochodzenie, poziom edukacji oraz typ osobowości. Wykorzystując te informacje, LUNCH Actually jest w stanie wyciągać cenne wnioski z profilów klientów, rozumieć różnice pomiędzy rynkami oraz podejmować trafniejsze decyzje, by pomóc użytkownikom w poszukiwaniu bratnich dusz.
„Aplikacja Lunch Actually wychodzi naprzeciw osobom, które precyzyjnie chcą określić swojego przyszłego partnera/partnerkę. W pierwszym kroku określamy siebie i swoje cechy, a system odpowiada jaki kandydat/ kandydatka pasowałby do nas najbardziej. Dzieje się to dzięki przeanalizowaniu historycznych wyborów osób o podobnych preferencjach jak nasze. W dzisiejszym świecie nasza aktywność w sieci dotyczy niemal wszystkich sfer życia dlatego warto być otwartym na nowe technologie, które zwiększają nasze szanse na znalezienie drugiej połowy." - mówi Piotr Kowal, Sales Support Team Leader w Qlik.
Idealny partner i partnerka
We wspomnianych krajach idealna partnerka dla mężczyzn ma pomiędzy 25 a 30 lat, od 160 do 165 cm wzrostu i jest szczupła. Powinna również posiadać wyższe wykształcenie i nie palić. Blisko 80% mężczyzn woli umawiać się z kobietami, które nie były zamężne, a blisko 94% preferuje kobiety bezdzietne. Idealna partnerka powinna być również ekstrawertyczna, sympatyczna, wielkoduszna, spontaniczna i preferująca rozrywki poza domem.
Natomiast idealny partner ma od 170 do 175 cm, jest średniej budowy, w wieku od 30 do 35 lat. Kobiety są bardziej otwarte by spotykać się z rozwodnikami (33,5% w porównaniu do 20,9%) oraz mężczyznami posiadającymi dzieci (12,9% w porównaniu do 6,2%). Jeżeli chodzi o preferencje dotyczące osobowości, kobiety wolą mężczyzn ekstrawertycznych, ale poważnych. Dodatkowo, kobiety większą uwagę przywiązują do schludności oraz wysokich cech organizacyjnych, niż do spontaniczności.
To tylko niektóre z kluczowych wniosków, które mogą wypływać z interaktywnej aplikacji zbudowanej przy wykorzystaniu Qlik Sense – samoobsługowego narzędzia nowej generacji do wizualizacji i analizy danych. Dane zostały przeanalizowane w Qlik Sense korzystając z prostej w użyciu techniki przeciągnij-i-upuść, inteligentnych wizualizacji oraz dzielenia się wnioskami dzięki możliwości tworzenia narracji na podstawie rzeczywistych danych.
„Jesteśmy w branży od ponad 10 lat. Ważne by być zawsze na bieżąco ze zmieniającymi się preferencjami naszych klientów w odniesieniu do idealnych partnerów – dzięki temu możemy łączyć ich efektywniej. Interesujący jest fakt, że pomimo zmieniających się norm społecznych, niektóre >>tradycyjne<< preferencje dotyczące wieku, stanu cywilnego czy posiadanych dzieci, pozostają niezmienne” powiedziała Violet Lim, CEO LUNCH Actually. „Wnioski, które byliśmy w stanie odkryć i zwizualizować korzystając z naszych danych, dzięki aplikacji Qlik Sense, pozwoliły nam również osiągnąć zupełnie nowy poziom zrozumienia demografii i preferencji naszego klienta.”
źródło: Qlik