Firma Verint® Systems Inc. poinformowała o rozszerzeniu swojej oferty rozwiązań do optymalizacji zaangażowania klientów o oprogramowanie do grywalizacji. Nowe oprogramowanie korporacyjne zostało opracowane z myślą o zwiększaniu zaangażowania pracowników, co w konsekwencji pozwoli zwiększyć sprzedaż oraz usprawnić obsługę klienta, współpracę między pracownikami oraz system szkoleń. Większe zaangażowanie pomoże pracownikom osiągać ich indywidualne cele w zakresie wydajności, a także cele całego przedsiębiorstwa.
Grywalizacja polega na wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier komputerowych w środowisku biznesowym — zachęca użytkowników do rozwiązywania problemów w sposób ciekawy i produktywny. W narzędziu Verint Gamification™ mechanizmy z gier zostały użyte do zwiększania zaangażowania pracowników, przekazywania informacji o celach, mierzenia i wyróżniania osiągnięć oraz motywowania zespołów i zachęcania ich do współpracy.
Grywalizacja zwiększa zaangażowanie pracowników i poprawia wyniki przedsiębiorstwa
Verint Gamification pomaga przedsiębiorstwom stworzyć wyjątkowe, spersonalizowane środowisko pracy. Skutecznie zachęca pracowników do efektywniejszej pracy, a także mierzy ich wyniki i wyróżnia za sukcesy oraz wzrost wydajności zarówno na poziomie indywidualnym, jak i z perspektywy zespołów, działów czy całego przedsiębiorstwa. Oprogramowanie to przekształca proces uzyskiwania i rozwijania umiejętności, wiedzy i dobrych nawyków potrzebnych pracownikom do skutecznego wykonywania swoich obowiązków.
To innowacyjne rozwiązanie oferuje znacznie więcej niż tylko odznaki i tablice liderów — wykorzystuje rozbudowane narracje typowe dla gier. Celem jest zachęcanie pracowników do działania i zwiększanie ich zaangażowania w realizację indywidualnych i grupowych celów, doskonalenie swoich umiejętności zawodowych oraz obsługę klientów. Rozwiązanie jest łatwe we wdrożeniu i zapewnia szybkie korzyści. Jest to aplikacja biznesowa, a nie zestaw narzędzi wymagających dodatkowego czasu, zasobów i usług.
„Firma Verint z radością oferuje i wspiera kompleksowe rozwiązanie do grywalizacji, które stanowi część naszej szerszej oferty rozwiązań do optymalizacji zaangażowania klientów” — powiedział Oren Stern, wiceprezes ds. strategii w dziedzinie produktów w dziale Enterprise Intelligence Solutions™ w firmie Verint. „Jest to logiczne i naturalne rozszerzenie naszej oferty, zapewniające efekt synergii z naszymi rozwiązaniami do analizy danych o klientach, zarządzania zaangażowaniem i optymalizacji pracy zasobów ludzkich”.
Dzięki nowemu rozwiązaniu do grywalizacji technologia firmy GamEffective została dodana do oferty firmy Verint, która obejmuje również produkty Verint Performance Management™ takie jak Karty Wyników (Scorecards), rozwiązania Verint eLearning™ i Verint Coaching™. Nowe rozwiązanie uzupełnia również oprogramowanie Verint Enterprise Feedback Management™ do analizy opinii pracowników. Verint Gamification™ wykorzystuje dane o wydajności pracowników pochodzące z tych aplikacji, aby udostępnić im ciekawe i ambitne symulacje z elementem rywalizacji, w których pracownicy mogą rozwijać potrzebne umiejętności i dobre nawyki oraz zwiększać swoją wydajność. Dzięki elastycznym regułom gry użytkownicy mogą łatwo dostosować rozwiązanie do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa, bez konieczności tworzenia niestandardowych kodów.
Rozwiązanie w znacznym stopniu angażuje pracowników, pomaga im w pracy zespołowej, umożliwia tworzenie spersonalizowanych i nieopartych na rywalizacji tablic liderów i zachęt, umożliwia też organizowanie losowań i konkursów ad hoc. Umożliwia też tworzenie symulacji, quizów, ankiet i badań oraz dodawanie do nich wbudowanych filmów wideo i prezentacji.
Grywalizacja może mieć wymierny wpływ na sprzedaż, dzielenie się wiedzą, szkolenia, jakość i zaangażowanie klientów. Dzięki lepszemu wykorzystaniu scenariuszy sprzedaży grywalizacja pomaga pracownikom osiągać wymagane rezultaty. Dzielenie się wiedzą pomaga popularyzować najlepsze praktyki oraz wykorzystywać i rozbudowywać bazę wiedzy. Rozwiązanie można również wykorzystać do szkolenia nowych pracowników oraz przeprowadzania szkoleń odświeżających wiedzę dla dotychczasowych pracowników, w zakresie nowych produktów, programów i strategii. Ukierunkowanie na jakość pozwala zmniejszyć liczbę błędów zarówno w operacjach front-office, jak i back-office. W kwestii optymalizacji zaangażowania klientów, rozwiązanie pomaga zachęcać do wykonywania pożądanych działań na stronach internetowych i forach społecznościowych oraz motywować ich do wypełniania ankiet i zwiększać ich lojalność.
źródło: Verint