Archiwalne

+ W świecie, w którym rynek należy do klienta walutą są dane wygenerowane w firmowym contact center

24.02.2015

Najnowsze badanie opublikowane dziś przez Dimension Data w ramach dorocznego raportu Global Contact Centre Benchmarking Report (GCCBR) potwierdza, że firmy nie inwestują w technologie pomocne w interpretacji danych business intelligence (BI) zgromadzonych w centrach obsługi klienta, pochodzących zarówno z bezpośrednich interakcji z klientem, jak i badań preferencji klienta (tak w zakresie wybranych usług, jak i ulubionych sposobów komunikacji). Nawet gdy organizacje mają świadomość tego, że analiza danych będzie ważnym czynnikiem wpływającym na kształt contact center w najbliższych pięciu latach, nie podejmują wystarczających kroków, by właściwie wykorzystywać swoje dane.

Adam Foster, Group Executive – Communications w firmie Dimension Data powiedział, że wyzwaniem dla organizacji na całym świecie jest uznanie contact center za rodzaj centrum danych analitycznych w zakresie zarówno procesowania tych danych, jak i dostarczania danych do innych komórek firmy.

GCCBR, opublikowany właśnie po raz 18., jest jedynym raportem, który bada trendy i tendencje zarówno w sferze strategii, jak i działalności operacyjnej światowej branży contact center. W tym roku w badaniu wzięło udział 901 firm i organizacji z 72 krajów Azji i Pacyfiku, obu Ameryk, Europy (w tym z Polski), regionu MEA (Środkowy Wschód i Afryka), a także Australii.

“Ponad 40% wszystkich globalnie badanych przez nas firm¹ odpowiedziało, że nie ma narzędzi analitycznych ani możliwości przeprowadzenia analiz wielu kanałów komunikacji, np. aplikacji mobilnych, czatów internetowych, poczty elektronicznej czy kanałów oferujących klientowi samodzielną obsługę. Dodatkowo, ponad połowa (52%) uczestników badania przyznała, że ich centra obsługi nie udostępniają posiadanych informacji na temat klientów pozostałym działom w organizacji, takim jak np. dział sprzedaży. Dzieje się tak pomimo tego, że analiza danych w opinii uczestników badania jest najważniejszym czynnikiem, który będzie miał wpływ na kształt branży w najbliższych pięciu latach.”

Marek Kobielski, Prezes Zarządu Dimension Data Polska powiedział: “Kontaktując się z centrami obsługi klienta, czy to poprzez bezpośrednią rozmowę z agentem w contact center, czy korzystając z cyfrowych kanałów komunikacji, w tym z social media, SMSów, poczty elektronicznej oraz czatów, klienci pozostawiają ogromną ilość informacji i danych. Dane te są kluczowe dla organizacji, które chcą spersonalizować kontakty z klientami, a także udoskonalić swoją ofertę.

“Personalizacja jest kluczowym czynnikiem dla firm, którym zależy na poprawie obsługi klientów, dlatego obserwujemy znaczące przesunięcie nacisku z obsługi na szeroką skalę do szeroko pojętej personalizacji. Trend ten uwidocznił się w naszych badaniach, które pokazują, że spersonalizowana oferta podwoiła zasięg - z 20% do 43% w ostatnich dwóch latach. Co więcej, 75% uczestników badania zadeklarowało, że preidentyfikują i segmentują klientów, zaś jedna czwarta (26%) przyjęła kryteria kwalifikacyjne.

“Za każdym razem, gdy klient kontaktuje się z organizacją za pośrednictwem centrum obsługi lub bezpośrednio z przedstawicielem firmy, otwiera się możliwość stworzenia bliskiej interakcji, która buduje lojalność klienta. Klienci tacy czują się związani z oferowaną usługą i zaczynają traktować markę w sposób emocjonalny. Należy jednak pamiętać, że personalizację można wprowadzać jedynie wówczas, gdy firma gromadzi dane i analizuje je.” – dodał Marek Kobielski

Pozostałe istotne trendy dotyczące analizy danych, jakie znaleźć można w tegorocznym Global Contact Centre Benchmarking Report:

  • Ponieważ coraz więcej organizacji zwraca się ku cyfrowym kanałom komunikacji, takim jak czaty internetowe, social media, SMSy, aplikacje mobilne na smartfony, a nawet wideo, contact center zmuszone jest wyjść z bezpiecznej strefy znanych oraz wygodnych rozwiązań i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Tym bardziej, że badania poziomu satysfakcji klientów z poziomu obsługi wykazują spadek już czwarty rok z rzędu.
  • Wysoki odsetek, bo aż 91% respondentów podało, że badają jakość obsługi, gdy klient kontaktuje się bezpośrednio z agentem w contact center, tylko 61% firm robi to w przypadku kontaktu cyfrowego, zaś jedynie 51% uczestników badania mierzy działania back-office.
  • 75% z 901 badanych organizacji przyznało, że contact center może pomóc w pozytywnym wyróżnieniu się na tle konkurencji – to wzrost o 22% w ciągu zaledwie dwóch lat.

¹ wyniki podane w zaokrągleniu do pełnych liczb

źródło: Dimension Data

News Retro dysk twardy - powrót do przeszłości w świecie komputerów i gier

W świecie technologii, gdzie dominują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, powrót do starszych koncepcji bywa zaskakujący, a czasem nawet fascynujący. Retro dysk twardy to jedno z tych urządzeń, które pozwala nam cofnąć się do przeszłości, kiedy komputery działały na innych zasadach, a gry komputerowe przyciągały prostotą i wyjątkowym klimatem. Dla niektórych to sentymentalna podróż, a dla innych - szansa na odkrycie dawnych czasów. Sprawdźmy wspólnie czym jest tytułowy retro dysk. czytaj więcej

News Jakie umiejętności są kluczowe w branży tworzenia oprogramowania?

IT to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów, który wyznacza nowe standardy. Osoby wiążące przyszłość z tą branżą zastanawiają się nad tym, czy rozwój nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji nie wpłynie na zmianę wymagań wobec programistów oraz innych specjalistów tworzących oprogramowanie. W świecie, w którym automatyzacja staje się codziennością, a algorytmy coraz częściej przejmują rutynowe zadania, niezwykle ważne stają się umiejętności, które pozwalają dostosować się do wyzwań oraz tworzyć innowacyjne rozwiązania. Zatem jakie umiejętności są niezbędne w dziedzinie programowania? czytaj więcej

News Efektywne Zarządzanie Infrastrukturą IT: Kluczowe Wyzwania i Rozwiązania

Zarządzanie infrastrukturą IT to jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Dynamiczny rozwój technologii oraz rosnące wymagania rynku wymuszają na firmach ciągłe dostosowywanie się do nowych realiów. W artykule omówimy, jakie wyzwania stoją przed działami IT oraz jakie rozwiązania mogą przyczynić się do ich efektywnego przezwyciężenia. czytaj więcej

Plus Dla klientów Plusa bilety na siatkarskie mecze Reprezentacji Polski 20% taniej

Plus, który od 20 lat wspiera Polską Siatkówkę przygotował dla swoich klientów specjalną promocję, dzięki której mogą otrzymać 20% rabatu na bilety Reprezentacji Polski na mecze rozgrywane w Polsce w 2018 roku. Teraz do nabycia są bilety na mecze w ramach Memoriału Wagnera oraz trzy spotkania towarzyskie. czytaj więcej