Unikatowe komunikaty o specjalnych promocjach i usługach w miejscu odbywania się wydarzenia, wysegregowane informacje w mediach społecznościowych na temat eventu i jego przebiegu, wzmocnienie wrażeń z imprezy poprzez połączenie świata offline z online, usługi informacyjne wspierające uczestnika w miejscu zdarzenia, to tylko niektóre zadania nowej platformy dla kibiców sportowych i uczestników wydarzeń masowych - eFAN24.
Obecne pokolenie najaktywniejszych konsumentów, a zarazem uczestników imprez masowych i wydarzeń sportowych mieści się w przedziale wiekowym 15-34 lata, czyli tzw. pokolenie Y. Osoby z pokolenia millenialsów mają zupełnie inne oczekiwania względem oferty i doświadczeń, jakich spodziewają się po uczestnictwie w imprezach sportowych i rozrywkowych. Nowe pokolenie fanów wymaga generowania doświadczeń wspartych nowymi technologiami mobile, w pełnej otwartości na intensywną komunikację w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym, w trakcie trwania eventu. W dobie mediów społecznościowych i m.in. takich serwisów jak Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, a także smartfonów i innych urządzeń mobilnych, świat realny łączy się z tym w sieci.
Uczestnicy wydarzeń chcą być nieustannie „connected”, ciągle na bieżąco, ciągle poszukując tworzących pozytywne wrażenia treści. Dlatego właśnie, kiedy biorą udział w eventach masowych, oczekują od nich nie tylko możliwości przeżywania ich „na żywo”, ale również online, poprzez swoje smartfony. Dodatkowo, wymagają równie dynamicznego, jak sam event, konsumowania i absorbowania treści z nim związanych. Teraz kibice są wielozadaniowi, mutliplatformowi, są w stanie korzystać z wielu ekranów na raz, konsumując treści (powszechne zjawisko second screen). Chcą być bliżej, więcej wiedzieć i więcej dostawać, aby nie utracić niczego istotnego i niepowtarzalnego w przebiegu wydarzenia.
- W naszych badaniach nad konsumowaniem eventów sportowych przez fanów, odnotowaliśmy kilka problemów, jakich doświadczają uczestnicy wydarzeń masowych. Pierwszym z nich jest zbyt czasochłonny i odciągający od wydarzenia dostęp do treści społecznościowych i zasobów eventowych (usług na miejscu, produktów itp.). Dodatkowo, duża liczba różnych treści powiązanych z wydarzeniem sprawia, że użytkownicy gubią się w tych naprawdę ważnych informacjach związanych z imprezą, w której uczestniczą. A uczestnicy wydarzeń chcą doświadczeń pełnych zarówno w wymiarze interakcji socialowych, jak i konsumowania zasobów na evencie. Dlatego opracowaliśmy aplikację eFAN24, która ma być dla fanów najlepszym miejscem do konsumowania treści eventowych w czasie rzeczywistym – komentuje Rafał Dylewski, manager projektu eFAN24, IQ Sport Advisory Group.
eFAN24 – łączy offline z online
eFAN24 jest narzędziem, dzięki któremu organizatorzy imprez mogą w łatwy, a wręcz intuicyjny sposób zarządzać komunikacją skierowaną do uczestników wydarzeń w trakcie ich trwania. Nie chodzi tutaj tylko o prezentowanie unikalnych treści społecznościowych, związanych z trwającym wydarzeniem, dostarczanych w wygodny i przystępny sposób. W zależności od aktualnego miejsca przebywania fana, a także bazując na jego zainteresowaniach oraz historycznych zachowaniach, aplikacja mobilna eFAN24 pośredniczy w dostarczaniu treści generujących lepsze doświadczenia eventowe (pożyteczne, ekskluzywne, spersonalizowane, wnoszące wartość). Zatem jej zadaniem nie jest tylko komunikacja o charakterze komercyjnym, ale także dostarczanie informacji ułatwiających pobyt w miejscu zdarzenia. Do realizacji tych zadań wykorzystuje technologię iBeacons, dostarczaną przez partnera strategicznego, spółkę kontakt.io. Mając na uwadze zjawisko „second screen” oraz duże przeładowanie przestrzeni społecznościowej w generycznych sieciach, takich jak FB czy Twitter, eFAN24 dzięki mechanizmom filtracji, klasyfikacji i grupowania treści, dostarcza fanom najbardziej wyselekcjonowane, odpowiednie wpisy, tworzone przez innych uczestników eventu, w czasie rzeczywistym, zarówno z miejsca zdarzenia, jak i poza nim.
eFAN to także dobre narzędzie w rękach partnerów i sponsorów wydarzenia. Sponsorzy szukają nowych, skuteczniejszych metod aktywacji sponsoringu, zwłaszcza w kanałach elektronicznych.
- eFAN24 pozwala na tworzenie nowych wartości dodanych dla sponsorów i parterów biznesowych eventu poprzez oferowanie nośników i funkcjonalności, umożliwiających jeszcze lepszy dostęp do fanów i skuteczną aktywację sponsoringu. Najważniejsze, aby treść generowana przez sponsorów była pożyteczna i relewantna z punktu widzenia obserwowanych na evencie wydarzeń. Reagowanie bezpośrednio i szybko na konkretne zdarzenia i emocje wśród odbiorców wydarzenia daje szansę osiągnięcia bardzo dużych wskaźników konwersji – dodaje Dylewski.
Siły połączone
Platforma eFAN24 została opracowana i zaprojektowana przez łódzką firmę IQ SPORT Advisory Group w oparciu o technologię iBeacons, dostarczoną przez krakowskiego producenta beaconów - kontakt.io.
- Platforma eFAN24 dzięki wykorzystaniu kontekstu świata rzeczywistego przenosi doświadczenia użytkowników na zupełnie nowy poziom. Z jednej strony, pozwala uczestnikom wydarzeń na pełne zaangażowanie i interakcję podczas eventu oraz na perfekcyjne planowanie oraz zarządzanie organizatorom i sponsorom – komentuje Karolina Pura z kontakt.io.
Natomiast wsparcie programistyczne zapewniła warszawska firma SENFINO.
- Aplikacja mobilna eFan24 jest nowym sposobem na kanalizowanie i wzmacnianie pozytywnych emocji związanych z wydarzeniami sportowymi i rozrywkowymi. Wierzymy, że będzie najlepszym miejscem na budowanie wspólnoty wszystkich fanów. Jesteśmy dumni, że jako Senfino możemy być partnerem technologicznym eFan24 i trzymamy kciuki za jej dalsze sukcesy - Marcin Zaremba, członek zarządu Senfino Software House.
źródło: eFAN24
News Jak działa aplikacja typu softphone?
W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcejNews Moc blendera w praktyce
Jaką moc powinien mieć blender? To ważniejsze niż myślisz...
Sprzęt AGD do kuchni to temat dość problematyczny. Dzieje się tak, ponieważ nie wszyscy potrafimy poprawnie zinterpretować parametry techniczne. W rezultacie maszyna nie spełnia oczekiwań. Jaką moc powinien mieć blender, żeby można było z niego korzystać przez lata? Poniżej znajdziesz odpowiedź.
czytaj więcej