Firma LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła najnowsze wyniki finansowe, z których wynika, iż zysk netto za rok 2014 wyniósł 474,81 mln USD (501,40 mld KRW), co oznacza wzrost o 125% w stosunku do roku 2013.
Zysk operacyjny wzrósł wyraźnie w 2014 roku do poziomu 1,73 mld USD (1,83 bln KRW), co w porównaniu do zeszłorocznego wyniku (1,14 mld USD, czyli 1,25 bln KRW) wskazuje na wzrost o 46%. Skonsolidowany przychód za cały rok wyniósł 55,91 mld USD (59,04 bln KRW), na co miał wpływ dział Mobile i wzrost sprzedaż smartfonów LG aż o 24%.
W czwartym kwartale 2014 skonsolidowany przychód firmy wyniósł 14,06 mld USD (15,27 bln KRW), a zysk operacyjny sięgnął 253,31 mln USD (275,1 mld KRW). W porównaniu do Q4 2013 jest to wzrost o 28%. W związku z zaprzestaniem działalności w segmencie telewizorów plazmowych, odnotowano także w tym okresie stratę, która wyniosła 189,41 mln USD (205,7 mld KRW) netto.
Całoroczny zysk operacyjny działu Home Entertainment firmy LG wyniósł 482,01 mln USD (509 mld KRW), co daje wzrost o 31% w skali roku, podczas gdy całoroczny przychód podniósł się do poziomu 18,35 mld USD (19,38 bln KRW). O 20% (5,00 mld USD, czyli 5,43 bln KRW) wzrosły przychody w Q4 co jest m.in. rezultatem większego zainteresowania telewizorami w sezonie świątecznym w Europie, krajach WNP i Ameryce Północnej.
Pomimo silnej konkurencji oraz niekorzystnych różnic kursów walut na rynkach wschodzących, firma optymistycznie podchodzi do swoich prognoz, zwłaszcza w segmentach telewizorów premium - OLED oraz ULTRA HD, które nadal będą rosnąć wraz z segmentem wyświetlaczy komercyjnych.
Dział Mobile Communications firmy LG odnotował 16-procentowy wzrost rocznego przychodu do poziomu 14,26 mld USD (15,06 bln KRW).
Na taki wynik największy wpływ miały dostawy w Ameryce Północnej, które w porównaniu do Q4 poprzedniego roku wzrosły o 78%. Przychody w czwartym kwartale wyniosły 3,48 mld USD (3,78 bln KRW), co oznacza 5-procentowy wzrost.
W roku 2014 sprzedano 59,1 miliona smartfonów (spośród 78,2 mln telefonów komórkowych LG) - to o 24% więcej niż w porównaniu do poprzedniego roku. Ze względu na coraz większą, globalną konkurencję, w bieżącym roku firma LG zamierza skoncentrować się na wzmacnianiu pozycji marki i zwiększaniu skuteczności swoich działań na wybranych, kluczowych rynkach.
Dział Home Appliance firmy LG zanotował całoroczną sprzedaż w wysokości 10,93 mld USD (11,54 bln KRW). Nieco słabsze wyniki Ameryki Północnej zostały zrekompensowane wzrostem sprzedaży w Europie oraz na rynkach wschodzących, takich jak Bliski Wschód, Afryka i Azja Południowo-Wschodnia.
Przychód w czwartym kwartale wzrósł do 2,65 mld USD (2,88 bln KRW), natomiast zysk operacyjny wynoszący 78,27 mln USD (85 mld KRW) był o 64 procent wyższy w porównaniu do poprzedniego kwartału i o 2 procent wyższy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie w 2013. By utrzymać dobre wyniki działu HA, firma LG zamierza wzbogacić swoją ofertę o innowacyjne, energooszczędne produkty oraz poprawić konkurencyjność kosztową.
Dział Air Conditioning & Energy Solutions LG uzyskał całoroczne przychody w wysokości 4,32 mld USD (4,56 bln KRW) oraz 241,57 mln USD (255,1 mld KRW) zysku operacyjnego. Sprzedaży w Q4 wyniosła 719,52 mln USD (781,4 mld KRW), co oznacza, że była o 9% większa niż w analogicznym okresie roku 2013. Jest to wynik stopniowego wzrostu sprzedaży klimatyzatorów komercyjnych. W dobie wahań gospodarki światowej, LG planuje zwiększyć konkurencyjność cenową oraz wzbogacić ofertę o produkty energooszczędne.
Wyjaśnienia dotyczące kursów walut w 4. kw. 2014
Wyniki finansowe przed audytem ogłoszone przez firmę LG Electronics są oparte na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) i dotyczą kwartału rozpoczynającego się 1 stycznia 2014. Kwoty w wonach koreańskich (KRW) zostały przeliczone na dolary amerykańskie (USD) po uśrednionym kursie z odpowiedniego kwartału: 1086 KRW za 1 USD (4. kw. 2014) oraz 1062 KRW za 1 USD (4. kw. 2013). Średni kurs za cały rok 2014 wynosił 1056 KRW za 1 USD.
źródło: LG
LG LG prezentuje nowe smartfony z idealnym stosunkiem jakości do ceny – LG G7 One oraz LG G7 Fit
Podczas targów IFA 2018 firma LG Electronics zaprezentuje dwa nowe modele z serii G7: LG G7 One oraz LG G7 Fit. Oba nowe smartfony opracowano na bazie zaawansowanego modelu LG G7 ThinQ, dzięki czemu są wyposażone w funkcje znane z urządzeń Premium. czytaj więcejLG LG wystartowało z gorącymi promocjami najnowszych smartfonów
Lato w LG jeszcze nie było tak gorące. Producent przygotował letnie promocje swoich flagowych smartfonów jak i tych ze średniej półki zarówno u wszystkich operatorów jak i na rynku otwartym. Gorące promocje potrwają jeszcze do 31 sierpnia* czytaj więcejLG Ze szczytu list przebojów do smartfonów LG - K-popowy zespół BTS personalizuje telefony LG
LG dostrzegło rosnącą popularność gatunku K-pop oraz fenomen zespołu BTS - koreańskiej gwiazdy, która szturmem zdobywa listy przebojów i popularność na całym świecie i nawiązało globalną współpracę z zespołem. czytaj więcejLG LG Q7 - nowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG wprowadza na rynek nowy smartfon LG Q7 - model klasy średniej z serii Q, który został wyposażony w funkcje dostępne w droższych, flagowych smartfonach. Sprzedaż nowego smartfona rozpocznie się na początku czerwca w sieci Play oraz na wolnym rynku, następnie dostępny będzie u innych operatorów.W smartfonie: udoskonalony aparat z funkcjami sztucznej inteligencji, wzmocniona i wodoodporna obudowa, wysokiej jakości dźwięk przestrzenny oraz czytnik linii papilarnych. czytaj więcej
LG LG G7 ThinQ po Twojej stronie – LG rozpoczyna kampanię z Disneyem
LG Electronics Polska rusza z kampanią flagowego smartfona G7 ThinQ przy współpracy z firmą The Walt Disney Company Polska. Marki wspólnie świętują premierę najnowszego filmu Han Solo: Gwiezdne wojny – historie. czytaj więcejLG Premiera flagowego modelu LG G7 ThinQ ze sztuczną inteligencją
Niedługo po światowej premierze, LG wprowadza do Polski swój flagowy smartfon LG G7 ThinQ, który będzie dostępny od 1 do 15 czerwca w specjalnie przygotowanej promocji. Najnowszy flagowiec LG, wzbogacony o użyteczne funkcje oparte na sztucznej inteligencji będzie można nabyć zarówno w ofercie operatorów komórkowych, jak i w największych sieciach sprzedaży. W zależności od miejsca zakupu do telefonu dołączone zostaną wyjątkowe promocje, obok których żaden fan nowych technologii nie przejdzie obojętnie. czytaj więcejLG LG przedstawia LG G7 ThinQ - przełomowy, flagowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG Electronics (LG) przedstawia dziś swój najnowszy smartfon: LG G7 ThinQ, wyposażony w użyteczne i wygodne funkcje oparte o sztuczną inteligencję.LG G7 ThinQ napędzany jest przez najnowszą mobilną platformę Qualcomm® Snapdragon™ 845. Posiada 4GB/6GB pamięci RAM oraz 64GB/128GB pamięci wewnętrznej, co umożliwia mu obsługę najnowszych aplikacji i szybkie wykonywanie nawet najbardziej wymagających zadań. LG G7 ThinQ wyposażony jest w 6,1-calowy wyświetlacz – niemal o pół cala większy od swojego poprzednika – co istotne nie jest jednak szerszy. To z kolei oznacza, że doskonale nadaje się do obsługi jedną ręką. czytaj więcej
LG LG odrzuca ramy nie tylko w smartfonach. Nowa kampania #OdrzucamyRamy z Reżyserem Życia i Sylwestrem Wardęgą
LG Polska rusza z kampanią flagowych smartfonów LG V30 i LG G6, a także przystępnego cenowo LG Q6, z ekranami FullVision pod hasłem #OdrzucamyRamy. We współpracy z Reżyserem Życia powstały 3 filmy dokumentalne opowiadające historie ludzi, którzy w swoim życiu wykraczają poza przyjęte normy społeczne. czytaj więcejLG Odważny kolor dla kobiet z charakterem - LG V30 Raspberry Rose po raz pierwszy w Polsce
Z okazji Dnia Kobiet LG ujawnia swoje kobiece oblicze i wprowadza do Polski nowy koncept kolorystyczny - różowy hiper flagowiec LG V30 Raspberry Rose. To najnowszy model, który idealnie odzwierciedla naturę i silny charakter współczesnej kobiety. „Malinowa” wersja LG V30 to smartfon dla odważnych kobiet, które nie lubią wtapiać się w tłum, a przy tym nie uznają kompromisów w jakości. czytaj więcejLG LG ujawnia strategię dla produktów Mobile
Podczas tegorocznych targów MWC nowy szef działu Mobile LG Electronics zaprezentował główne kierunki strategii firmy na rynku. Nadrzędnym celem LG jest trafne identyfikowanie i zaspokajanie rzeczywistych potrzeb Klientów, doskonalenie najważniejszych technologii oraz nieustanne dbanie o zaufanie do marki. Według prezesa działu Mobile, Hwanga Jeong-hwana, kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego celu będą miały urządzenia High-End, takie jak V30S ThinQ, które powstają na bazie odnoszących sukcesy modeli Premium. czytaj więcejLG LG prezentuje nowe smartfony z idealnym stosunkiem jakości do ceny – LG G7 One oraz LG G7 Fit
Podczas targów IFA 2018 firma LG Electronics zaprezentuje dwa nowe modele z serii G7: LG G7 One oraz LG G7 Fit. Oba nowe smartfony opracowano na bazie zaawansowanego modelu LG G7 ThinQ, dzięki czemu są wyposażone w funkcje znane z urządzeń Premium. czytaj więcejLG LG wystartowało z gorącymi promocjami najnowszych smartfonów
Lato w LG jeszcze nie było tak gorące. Producent przygotował letnie promocje swoich flagowych smartfonów jak i tych ze średniej półki zarówno u wszystkich operatorów jak i na rynku otwartym. Gorące promocje potrwają jeszcze do 31 sierpnia* czytaj więcejLG Ze szczytu list przebojów do smartfonów LG - K-popowy zespół BTS personalizuje telefony LG
LG dostrzegło rosnącą popularność gatunku K-pop oraz fenomen zespołu BTS - koreańskiej gwiazdy, która szturmem zdobywa listy przebojów i popularność na całym świecie i nawiązało globalną współpracę z zespołem. czytaj więcejLG LG Q7 - nowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG wprowadza na rynek nowy smartfon LG Q7 - model klasy średniej z serii Q, który został wyposażony w funkcje dostępne w droższych, flagowych smartfonach. Sprzedaż nowego smartfona rozpocznie się na początku czerwca w sieci Play oraz na wolnym rynku, następnie dostępny będzie u innych operatorów.W smartfonie: udoskonalony aparat z funkcjami sztucznej inteligencji, wzmocniona i wodoodporna obudowa, wysokiej jakości dźwięk przestrzenny oraz czytnik linii papilarnych. czytaj więcej
LG LG G7 ThinQ po Twojej stronie – LG rozpoczyna kampanię z Disneyem
LG Electronics Polska rusza z kampanią flagowego smartfona G7 ThinQ przy współpracy z firmą The Walt Disney Company Polska. Marki wspólnie świętują premierę najnowszego filmu Han Solo: Gwiezdne wojny – historie. czytaj więcejLG Premiera flagowego modelu LG G7 ThinQ ze sztuczną inteligencją
Niedługo po światowej premierze, LG wprowadza do Polski swój flagowy smartfon LG G7 ThinQ, który będzie dostępny od 1 do 15 czerwca w specjalnie przygotowanej promocji. Najnowszy flagowiec LG, wzbogacony o użyteczne funkcje oparte na sztucznej inteligencji będzie można nabyć zarówno w ofercie operatorów komórkowych, jak i w największych sieciach sprzedaży. W zależności od miejsca zakupu do telefonu dołączone zostaną wyjątkowe promocje, obok których żaden fan nowych technologii nie przejdzie obojętnie. czytaj więcejLG LG przedstawia LG G7 ThinQ - przełomowy, flagowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG Electronics (LG) przedstawia dziś swój najnowszy smartfon: LG G7 ThinQ, wyposażony w użyteczne i wygodne funkcje oparte o sztuczną inteligencję.LG G7 ThinQ napędzany jest przez najnowszą mobilną platformę Qualcomm® Snapdragon™ 845. Posiada 4GB/6GB pamięci RAM oraz 64GB/128GB pamięci wewnętrznej, co umożliwia mu obsługę najnowszych aplikacji i szybkie wykonywanie nawet najbardziej wymagających zadań. LG G7 ThinQ wyposażony jest w 6,1-calowy wyświetlacz – niemal o pół cala większy od swojego poprzednika – co istotne nie jest jednak szerszy. To z kolei oznacza, że doskonale nadaje się do obsługi jedną ręką. czytaj więcej
LG LG odrzuca ramy nie tylko w smartfonach. Nowa kampania #OdrzucamyRamy z Reżyserem Życia i Sylwestrem Wardęgą
LG Polska rusza z kampanią flagowych smartfonów LG V30 i LG G6, a także przystępnego cenowo LG Q6, z ekranami FullVision pod hasłem #OdrzucamyRamy. We współpracy z Reżyserem Życia powstały 3 filmy dokumentalne opowiadające historie ludzi, którzy w swoim życiu wykraczają poza przyjęte normy społeczne. czytaj więcejLG Odważny kolor dla kobiet z charakterem - LG V30 Raspberry Rose po raz pierwszy w Polsce
Z okazji Dnia Kobiet LG ujawnia swoje kobiece oblicze i wprowadza do Polski nowy koncept kolorystyczny - różowy hiper flagowiec LG V30 Raspberry Rose. To najnowszy model, który idealnie odzwierciedla naturę i silny charakter współczesnej kobiety. „Malinowa” wersja LG V30 to smartfon dla odważnych kobiet, które nie lubią wtapiać się w tłum, a przy tym nie uznają kompromisów w jakości. czytaj więcejLG LG ujawnia strategię dla produktów Mobile
Podczas tegorocznych targów MWC nowy szef działu Mobile LG Electronics zaprezentował główne kierunki strategii firmy na rynku. Nadrzędnym celem LG jest trafne identyfikowanie i zaspokajanie rzeczywistych potrzeb Klientów, doskonalenie najważniejszych technologii oraz nieustanne dbanie o zaufanie do marki. Według prezesa działu Mobile, Hwanga Jeong-hwana, kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego celu będą miały urządzenia High-End, takie jak V30S ThinQ, które powstają na bazie odnoszących sukcesy modeli Premium. czytaj więcejNews Jak najlepiej nadpłacać kredyt hipoteczny?
Nadpłata kredytu hipotecznego to efektywny sposób na skrócenie okresu spłaty zobowiązania i zmniejszenie całkowitych kosztów kredytu. Ale jak właściwie nadpłacać kredyt hipoteczny, aby maksymalnie skorzystać z tej możliwości? Czy lepiej skupić się na nadpłacaniu kredytu, czy może skrócić okres kredytowania? W tym artykule przedstawimy krok po kroku, jak najlepiej podejść do nadpłaty kredytu hipotecznego, odpowiadając na najważniejsze pytania i rozwiewając wątpliwości. czytaj więcejLG LG Q7 - nowy smartfon ze sztuczną inteligencją
LG wprowadza na rynek nowy smartfon LG Q7 - model klasy średniej z serii Q, który został wyposażony w funkcje dostępne w droższych, flagowych smartfonach. Sprzedaż nowego smartfona rozpocznie się na początku czerwca w sieci Play oraz na wolnym rynku, następnie dostępny będzie u innych operatorów.W smartfonie: udoskonalony aparat z funkcjami sztucznej inteligencji, wzmocniona i wodoodporna obudowa, wysokiej jakości dźwięk przestrzenny oraz czytnik linii papilarnych. czytaj więcej