Piąta edycja Gali Mobility Trends organizowana przez MIT MEDIA Group, wydawcę magazynu Mobility, odbyła się 19 lutego w warszawskim teatrze i klubie Capitol. Tegoroczna Gala wyłoniła zwycięzców w dwudziestu trzech kategoriach. Wygranych w osiemnastu kategoriach wytypowali internauci. Do ankiety zgłoszono 257 produktów. W głosowaniu na najlepsze produkty i usługi udział wzięło aż 18 532 internatów, którzy oddali łącznie 141 410 głosów.
Gala Mobility Trends weszła na stałe do kalendarza imprez branżowych w Polsce. Nagroda „Złoty Bell” trafia do przedstawicieli firm, które wyróżniły się na rynku najlepszymi usługami i produktami w branży IT oraz Telecom. Na uroczystości wręczenia nagród „Złoty Bell” nie zabrakło również przedstawicieli polskiego show-bussinesu. Pojawiły się takie gwiazdy Paweł Wilczak, Robert Gonera, Jacek Kret, Olga Kalicka z Wojciechem Sikorą. Galę Mobility Trends 2014 poprowadzili – Katarzyna Glinka i Maciej Dowbor. Po części oficjalnej, której towarzyszyło wręczenie nagród Złoty Bell, za najlepsze usługi i produkty w branży nowych technologii za 2014. Część nieoficjalną rozpoczął koncert Dody.
„Piątą edycję Gali Mobility Trends uważam za bardzo udaną. Cieszę się, że w plebiscycie, który wyłonił najlepsze produkty i usługi za rok 2014 został pobity rekord oddanej liczby głosów w ankiecie, ponad 141 000. Prestiżu wydarzeniu nadało uroczyste wystąpienie Magdaleny Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, które zainaugurowało część oficjalną Gali” – powiedział wydawca magazynu Mobility Tomasz Cieślak.
W osiemnastu spośród dwudziestu trzech kategorii zwycięzców wybierali głosujący.
Z największym zainteresowaniem spotkały się osiągnięcia firm Huawei Polska Sp. z o.o. oraz LG Electronics Polska Sp. z o.o., zdobywając po dwa wyróżnienia. LG zwyciężyło w kategoriach „Najciekawszy design roku – 2014” oraz „Mobility Kids roku 2014”. Huawei Polska Sp. z o.o został doceniony przez konsumentów i kapitułę. Jury w którego skład weszli redaktorzy magazynu Mobility nagrodziło wspomnianą markę w kategorii „Producent roku 2014”. Konsumenci z kolei wytypowali smartfona Ascend Mate 7 w kategorii „Nowość roku 2014 – produkt”.
Polkomtel Sp. z o.o. okazał się bezkonkurencyjny w kategoriach „Oferta dla klientów indywidualnych roku 2014” za Smart Dom oraz „Internet mobilny – oferta roku 2014” za Internet Power LTE. Ponadto spółka została również nagrodzona przez kapitułę w kategorii „Operator roku 2014”.
Wyróżnienie za „Sportowy gadżet roku 2014” otrzymał Samsung Electronics Polska za smart opaskę Gear Fit.
W kategorii „Gadżet roku 2014” laur zwycięstwa przypadł firmie TomTom za produkt GO 5000 Speak&Go.
Tytuł „Mobilnej aplikacji roku 2014” nadano marce NaviExpert za kolejną odsłonę aplikacji NaviExpert 9.0.
„Akcesorium Roku 2014” okrzyknięto inny produkt dedykowany kierowcom – kamerkę samochodową MIVue 568 Touch.
Nagroda za „Produkt specjalny roku 2014” trafiła do firmy myPhone za telefon do zadań specjalnych myPhone Iron.
Konsumenci docenili produkt Xperia Z3 Tablet Compact od firmy Sony w kategorii „Tablet Roku 2014”.
Statuetkę za „Notebook roku 2014” odebrała firma Lenovo za produkt Yoga 3 PRO.
Po raz drugi z rzędu w kategorii „Smartfon roku” bezkonkurencyjny okazał się tajwański producent HTC z kolejną odsłoną flagowca One, tym razem M8.
Wśród laureatów znalazł się także T–Mobile wyróżniony w kategorii „Nowość Roku 2014 – usługa” za T–Mobile JUMP!.
Firmę P4 Sp. z o.o., operatora sieci Play, nagrodzono za Formułę Komfort dla Firm w kategorii „Oferta dla Biznesu Roku 2014”.
Firma Orange Polska odebrała statuetkę za „Ofertę MIX roku 2014”.
W nowych kategoriach tj. „Technologiczne auto roku 2014” zwyciężyła firma BWM za model i3, z kolei nagrodą za „Mobilny bank roku 2014” przyznano spółce ING Bank Śląski S.A.
„Polską firmą Roku 2014” została firma LAMEL, a „Dystrybutorem roku” po raz kolejny firma Action S.A.
Marcin Harasim z firmy ASBIS otrzymał tytuł „Człowieka roku 2014”.
Sponsorem głównym Gali Mobility Trends 2014 była firma HTC. W gronie sponsorów znalazły się firmy: LG, myPhone i TelForceOne, Huawei, ABC DATA, Teatr Capitol, 4 Publicity oraz SOX.
Partnerami były firmy: Sony, Play, MaxCom, Wiko, Intel, Parrot, Hama, Jabra, Allview, NaviExpert, TOMTOM, STOCK i Jim Beam.
Patronami medialnymi były serwisy interia, money.pl, wp.pl, afterparty.pl, interaktywnie.com, egospodarka.pl, newseria.pl, tabletowo.pl, otabletach.pl, GSMonLine, Startup Insider, Fpięc.pl, Moon Media, beautyshow.pl, telewizje internetowe: Technikalia TV, Start up TV oraz 4Tech.TV oraz magazyny MOBILITY, iTReseller, Nasze Miasto, a także firmy outdoroowe: MZA, BigFormat.tv.
źródło: Agencja 4 PUBLICITY