Archiwalne

3Com świętuje 30 lat innowacji

08.07.2009

Pionier branży sieciowej pozostaje skoncentrowany na swojej podstawowej działalności w zakresie Enterprise Data Networking oraz swoich głównych założeniach wartości, otwartości i łatwości działania.

W tym tygodniu, 3Com Corporation świętuje 30 lat od kiedy wynalazca Ethernetu, Bob Metcalfe założył firmę. Z nowoczesną technologią w swoim DNA, 3Com dokonuje innowacji w sieci od trzech dekad. Dziś nadal rozwija swoje rozwiązania kładąc nacisk na stosunek ceny do wydajności, otwarte standardy i łatwość działania rozwiązań sieciowych dla przedsiębiorstw.

"Czy to na prawdę minęło już 30 lat od powstania 3Com?" zapytał Metcalfe, założyciel 3Com i obecny partner firmy Polaris. "Komunikacja komputerowa i firma 3Com były w 1979 roku całkiem nowym pomysłem. Nie było wtedy żadnych komputerów osobistych, głównie Apple IIS. Świat World Wide Web znajdował się jeszcze 10 lat w przyszłości. Byliśmy dotcomem przed dots ", dodał Metcalfe. "Naszym pomysłem założycielskim było promowanie otwartych standardów sieciowych. Postawiliśmy na trzech zwycięzców: Ethernet, TCP/IP i Unix. Nasi klienci entuzjastycznie podeszli do tych standardów i wstępnych produktów PC LAN. Rośliśmy wraz z nimi, zgodnie z Prawem Metcalfa: V ~ n ^ 2[1]. Sto lat, 3Com!"

"3Com jest do dziś dobrze prosperującą firmą ze względu na kulturę innowacji, którą żyjemy i oddychamy każdego dnia", powiedział Bob Mao, CEO 3Com. "Jestem zaszczycony być częścią organizacji, która ma tak głębokie korzenie w branży sieciowej. Wierzę, że posiadamy idealne połączenie unikalnych aktywów, strategicznych priorytetów oraz rejonów inwestycyjnych, które pozwolą nam na dalsze tworzenie rozwiązań, spełniających wymagania naszych klientów, również w przyszłości."

Począwszy od pierwszego komercyjnego protokołu TCP/IP dla systemu UNIX, a następnie wprowadzając pierwszy standard "Thicknet" Ethernet Transceiver do modelu 3C100, kolejne 30 lat pracy 3Com wyróżnia się innowacyjnymi technologiami, takimi jak:
· Pierwszy na świecie Ethernet Adapter karty PC;
· Pierwszy na świecie komercyjny sieciowy system operacyjny, Etherseries;
· Komercjalizacja “Ethernet bridging”, która później rozwinęła się w “Ethernet switching”;
· Korzystanie z układu scalonego z logiką opracowaną specjalnie dla określonej aplikacji lub urządzenia (ASIC) w celu obniżenia kosztów i złożoności sieci;
· Koncentratory wieżowe w sieci Ethernet (stackable hub) i przełączniki Ethernet (switch);
· Wynalezienie i komercjalizacja technologii Power over Ethernet (PoE)
· Stworzenie technologii IRF ® (XRN ®) ;
· Komercjalizacja voice-over-IP.

W 3Com, innowacja idzie w parze z technologią. W latach 90. 3Com obniżył koszty sieciowe poprzez wertykalną integrację badań i rozwoju (R&D) oraz produkcji. W 2003 roku 3Com i Huawei powołały spółkę typu joint venture z siedzibą w Chinach, w której 3Com posiada obecnie 100 procent udziałów, by opracować nowej generacji ofertę typy ‘core-to-edge’ dla przedsiębiorstw. Powstała linia produktów H3C uzyskała wiodącą pozycję na rynku w Chinach i obecnie zasila sieci przedsiębiorstw na całym świecie. Ilustrując umiejętności adaptacji do zmieniających się wymogów rynku i dojrzałych technologii 3Com, H3C opiera się całkowicie na uniwersalnych układach scalonych klasy „merchant”, a nie ASIC, i skupia się na innowacyjności eksploatacji sieci i zarządzania oprogramowaniem w celu zapewnienia najwyższej wydajności i najlepszego całkowitego kosztu posiadania (TCO).

W 2005 roku 3Com nabył firmę TippingPoint, uznając, że bezpieczeństwo sieci stanie się istotnym wymogiem każdego CIO, tak jak sieci nadal będą miały krytyczne znaczenie dla ich działalności biznesowej. Dzisiaj TippingPoint jest wybitnym graczem w systemie Intrusion Protection System (IPS) i liderem w magicznym kwadrantcie Gartnera (Gartner Network IPS AGD Magic Quadrant).

"To, co mamy do zaoferowania naszym klientom i partnerom biznesowym sprawia, że jesteśmy dziś bardziej podekscytowani niż kiedykolwiek", powiedział Bob Mao. "Podczas naszych podróży po świecie często słyszymy o czym rozmawiają klienci. Bardziej niż kiedykolwiek mówią o najlepszym stosunku wartości do ceny, potrzebach otwartych standardów i potrzebach silnej, skoncentrowanych na wsparciu end-to-end partnerach. Jesteśmy tutaj, aby wypełnić tę potrzebę. "

[1] Prawo Metcalfa o wartości ekonomicznej sieci handlowej: Wartość ekonomiczna sieci = ilość użytkowników2.

źródło: 3com

News Co daje całodobowy monitoring infrastruktury informatycznej?

Prawidłowe działanie infrastruktury informatycznej to efekt wielu złożonych procesów, wymiany danych, stabilnej pracy sprzętu, oprogramowania, sieci oraz prawidłowych działań ze strony użytkowników. W przypadku części awarii lub dysfunkcji niektórych elementów, efekty są namacalne i widoczne od razu. Dzięki temu użytkownik jest w stanie rozpoznać anomalię i zgłosić ją do zewnętrznej firmy zajmującej się realizacją obsługi informatycznej. Niestety, w praktyce użytkownicy są w stanie wychwycić tylko niewielki odsetek tego typu problemów. W pozostałych przypadkach, z reguły w najmniej odpowiednim momencie, wszelkie trudne do uchwycenia nieprawidłowości pozostają niewykryte i dopiero kiedy pojawiają się znaczne szkody, dają o sobie znać. W takich sytuacjach pożyteczne stają się systemy automatycznego monitoringu. czytaj więcej

News Program ERP. Nieunikniona inwestycja w nową jakość

Każdy przedsiębiorca chce, aby prowadzona przez niego firma nieustannie się rozwijała. Warto mieć jednak na uwadze że wzrost liczby klientów i pracowników niesie ze sobą nowe wyzwania, związane z efektywnym zarządzaniem dostępnymi zasobami. Jaką rolę odgrywa wtedy odpowiednio dobrane oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa? czytaj więcej

News SMS i email marketing - spraw, aby oferta dotarła do właściwych Klientów

Mogłoby się wydawać, że ze względu na długi staż (email ma już ponad 40 lat, a SMS liczy sobie prawie 30 lat) obie te formy marketingu wychodzą już z użytku, zastąpione nowocześniejszymi odpowiednikami. W rzeczywistości jednak to wciąż bardzo skuteczne sposoby na dotarcie do Klientów. W niniejszym tekście przyjrzymy się im nieco bliżej. czytaj więcej

TomTom Badanie marki TomTom: zdecydowana większość aktywnych osób chce poznać skład swojego ciała

Wiedza dotycząca tego, co tworzy nasze ciało, to ogromna wartość. Analiza jego składu pozwoli zrozumieć poziom zaawansowania aktywności fizycznej i osiągnąć zamierzone cele treningowe. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę TomTom większość aktywnych osób chce dokonywać takich pomiarów. czytaj więcej