Tele2 Polska wprowadza ofertę, dzięki której klienci mogą wybrać operatora, u którego opłacają abonament. Dla klientów Tele2 oznacza to możliwość otrzymywania jednego rachunku, obejmującego abonament i połączenia oraz oszczędności średnio około 200 złotych rocznie.
Tele2 Polska, alternatywny operator telekomunikacyjny w Polsce, poszerza ofertę o abonament. Pierwsze zlecania od klientów Tele2, którzy chcą całkowicie zmienić operatora, trafią do TP S.A. w dniu 14 września 2006 roku. Nowa oferta Tele2 łączy w sobie abonament oraz usługę preselekcji połączeń i bazuje na dotychczasowych planach taryfowych.
Na ofertę Tele2 dla klientów indywidualnych składają się cztery plany taryfowe dla dostępu analogowego w cenach od 38,43 zł brutto do 70 zł brutto. Również dla klientów biznesowych przewidziano cztery oferty dla dostępu analogowego w cenach od 31,50 zł netto do 49,50 zł netto. Ceny abonamentów oferowanych przez Tele2 są od 10 proc. do 25 proc. niższe od cen porównywalnych planów taryfowych TP S.A. Ceny połączeń również są atrakcyjne i zapewniają oszczędności sięgające 55 proc.
Obecnie z oferty abonamentowej Tele2 mogą skorzystać abonenci posiadający dostęp analogowy (ok. 80 proc. abonentów TP) oprócz klientów posiadających łącza radiowe. Do czasu - nakazanego przez Prezesa UKE - rozdzielenia przez TP usługi abonamentu od szerokopasmowego dostępu do Internetu, klienci, wybierając abonament w Tele2, muszą się liczyć z tym, że TP może rozwiązywać w nimi umowę na usługę Neostrada.
Opłacanie abonamentu w Tele2, zamiast w TP S.A., jest możliwe dzięki decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 14 lipca br., poszerzającej umowę o połączeniu sieci Tele2 i TP S.A. o Hurtowy Dostęp do Sieci (WLR - Wholesale Line Rental).
Na podstawie WLR, klient uzyskuje dostęp do linii (opłaca abonament) i możliwość korzystania z połączeń za pośrednictwem operatora alternatywnego. Tele2 w pełni przejmuje na siebie obsługę klienta i staje się dla abonenta jedynym punktem kontaktu.
Cena hurtowa abonamentu ustalona jest na zasadzie upustu od ceny referencyjnej, która pokrywa koszty utrzymania linii przez TP, podczas gdy część kosztów, których TP nie będzie już ponosić (tj. obsługa klienta, windykacja należności itd.), przejmuje na siebie Tele2.
Dnia 14 września br. zostanie uruchomiony podstawowy WLR, który obok abonamentu obejmuje połączenia na numery alarmowe, skrócone (9xxx), typu 0-80x, biuro numerów. Inne usługi, jak połączenia o podwyższonej opłacie (typu 0-70x), niektóre usługi dodane, tj. poczta głosowa, nie są dostępne w podstawowej wersji WLR. Zgodnie z decyzją Prezesa UKE, pełen WLR - obejmujący pełną gamę usług i połączeń - będzie wdrożony z końcem 2007 roku.
Źródło: eGospodarka.pl, autor: Joanna Kujawa