Tele2 Polska poinformowała, że już od lipca jest przygotowana do świadczenia usługi abonamentu na rzecz swoich klientów. Telekomunikacja Polska podaje natomiast, iż opratorzy nie są jeszcze na to gotowi. Dzięki wprowadzeniu usługi hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR), Tele2 będzie mogło kupować od TP SA abonament po stawkach hurtowych i odsprzedawać go klientom końcowym po cenach detalicznych niższych niż oferowane obecnie przez TP.
Tele2 podjęła współpracę z TP nad dopracowaniem poszczególnych zagadnień pozwalających na wdrożenie WLR. Tele2 zapewnia, że zaakceptowała zmiany zgodne z oczekiwaniami TP i dostosowała swoje procesy do rozwiązań TP. Operator utrzymuje również, że pozostałe zagadnienia, które TP określa jako zagadnienia uniemożliwiające wdrożenie decyzji, są operacyjnymi kwestiami, które mogą, ale nie muszą być uzgodnione dla wdrożenia tej usługi na tym etapie prac.
Tele2 wysłało już do TP pierwszą partię 5 tysięcy zamówień na abonament od swoich obecnych klientów.
W lipcu TP i Tele2 przyjęły wspólny harmonogram prac ustalający uruchomienie usługi WLR w wyznaczonym przez Prezesa UKE terminie 14 września br.
Telekomunikacja Polska utrzymuje jednak, że obydwaj operatorzy nie są gotowi do świadczenia hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) od 14 września 2006 roku. Narzucony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej 2-miesięczny okres na wdrożenie tej usługi jest, zdaniem Telekomunikacji Polskiej, zbyt krótki i nie uwzględnia możliwości technicznych i organizacyjnych obu firm.
TP SA podpiera się wynikami audytu możliwości wdrożenia usługi WLR, przeprowadzonego przez firmę KMPG, z których wynika, że najkrótszy realny czas wprowadzenia WLR to 8 miesięcy od zamknięcia negocjacji (jak podaje TP SA, negocjacje te nie zostały jeszcze zakończone).
"Wspólny zespół powołany przez TP i Tele 2 prowadzi intensywne prace związane z rozstrzygnięciem wszystkich kwestii nieujętych w decyzji UKE, a niezbędnych do uruchomienia WLR. Do tej pory ekspertom udało się rozstrzygnąć 19 z 54 omawianych zagadnień." - czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym wysłanym przez TP SA.
Źródło : eGospodarka.pl, autor : Joanna Kujawa