Airtel Polska postanowił przekazać na Fundusz Edukacyjny Fundacji Świętego Mikołaja pieniądze, jakie firma przeznaczyłaby na zakup kartek i upominków świątecznych dla swoich kontrahentów. Airtel Polska wsparł fundację już po raz drugi.
W rodzinnych domach dziecka w całej Polsce mieszka ponad dwa tysiące dzieci.
„Dzieciaki mieszkające w takich placówkach, też chciałby się kształcić i rozwijać, jak ich rówieśnicy z pełnych rodzin. A że edukacja kosztuje, więc rodzinne domy dziecka nie zawsze udźwigną ten ciężar, bez pomocy ludzi dobrej woli. Dlatego nasza firma już po raz drugi postanowiła wesprzeć Fundację Świętego. Mikołaja” – powiedział Dominik Majewski, Prezes Zarządu Airtel Polska.
„63 procent rodziców ocenia szanse edukacyjne swoich podopiecznych jako znacząco niższe niż szanse ich rówieśników. Główne przyczyny niższych szans to opóźnienia edukacyjne (74%) i brak środków na dodatkowe zajęcia (70%). Dlatego tak bardzo liczymy na wsparcie ze strony osób prywatnych i firm. Dzięki temu możemy wiele zmienić na lepsze” – mówi Michał Rżysko, koordynator projektu z Fundacji św. Mikołaja.
Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka został stworzony w 2004 roku. Celem całej akcji jest wyrównanie szans edukacyjnych dla dzieci z rodzinnych domów dziecka. Środki Funduszu pochodzą ze zbiórki publicznej, darowizn od wielu osób i firm. W ciągu dwóch lat 375 dzieci skorzystało z Funduszu, a łączna wartość finansowa przekazanego wsparcia wyniosła 196 628 zł.
Airtel Polska postanowił też zachęcić do udziału w akcji swoich klientów i partnerów biznesowych.
„Im więcej osób włączy się w tę akcję, tym więcej dzieci będzie miało szansę na normalny, równy start w przyszłość. Dlatego namawiamy gorąco do włączenia się w akcję organizowaną przez Fundację Świętego Mikołaja” – dodaje Dominik Majewski.
W tym roku, fundacja uruchomiła także serwis sms, z którego cały dochód przeznaczony będzie na Fundusz Edukacyjny. Żeby pomóc wystarczy tylko wysłać sms pod numer: 7585, o treści pomoc (koszt 5zł/6,10 zł z VAT).
Źródło: Airtel Polska