Archiwalne

Alcatel-Lucent przekształca komunikację w narzędzie usprawniające działalność przedsiębiorstw

10.03.2009

Firma Alcatel-Lucent poinformowała, że jej uniwersalny zestaw rozwiązań do ujednoliconej komunikacji i współpracy, oferowany obecnie pod nazwą OmniTouch 8400 Instant Communications Suite (ICS), obsługuje rozszerzoną gamę urządzeń mobilnych i nowych aplikacji.

Nowy, uniwersalny pakiet rozwiązań do ujednoliconej komunikacji mobilnej i wideokonferencji wysokiej rozdzielczości daje użytkownikom więcej możliwości, łatwo integruje się z najważniejszymi aplikacjami biznesowymi i obsługuje popularne urządzenia mobilne.

Pakiet ten łączy w sobie bardzo bogaty zestaw zaawansowanych funkcji, które ułatwiają komunikację i współpracę w firmach. Dzięki temu obsługa klientów staje się łatwiejsza, rosną produktywność i innowacyjność oraz spadają koszty. Oprócz zaawansowanych możliwości udostępnianych w popularnych urządzeniach mobilnych nowe funkcje obejmują integrację wideo w wysokiej rozdzielczości do celów przeprowadzania prezentacji i wideokonferencji oraz zaawansowane usługi przesyłania wiadomości głosowych.

Pakiet Alcatel-Lucent OmniTouch 8400 ICS łączy w sobie telefonię, niezależne od centrali telefonicznej przesyłanie wiadomości, usługę dostępności pod jednym numerem z wykorzystaniem protokołu SIP, funkcje faksu, usługi współpracy i telekonferencji, usługi mobilności oraz usługi XML Web Services.
Jego oparta na systemie Linux otwarta architektura umożliwia przedsiębiorstwom łatwe zintegrowanie dotychczasowych aplikacji biznesowych z platformą OmniTouch 8400 ICS.

Szersza obsługa popularnych urządzeń mobilnych
Zaawansowane funkcje pakietu Alcatel-Lucent OmniTouch 8400 ICS stały się dostępne dla zdobywających popularność smartfonów, które umożliwiają użytkownikom łączenie się z Internetem, fotografowanie, czytanie wiadomości e-mail i rozmawianie przez telefon. Nowa aplikacja My Instant Communicator Mobile, sprzedawana wraz z pakietem lub osobno, oferuje na najważniejszych platformach mobilnych szeroką gamę funkcji ICS, takich jak obsługa wszystkich funkcji telefonii korporacyjnej dostępnych w telefonach stacjonarnych, funkcja obecności, komunikator, wyszukiwanie w firmowej książce telefonicznej, dziennik połączeń oraz obsługa bezprzewodowego systemu komunikacji głosowej przełączającego się płynnie między sieciami komórkowymi i WiFi, w zależności od położenia użytkownika. Dodanie ICS Mobile oznacza dla zdalnych pracowników i mobilnych specjalistów spójność usług i jednolity sposób obsługi bez względu na używane urządzenia. Przykładowo ich połączenia telefoniczne mogą być automatycznie przekazywane do telefonu komórkowego, zyskują możliwość organizowania telekonferencji, w także mogą korzystać z systemowej książki telefonicznej, by dzwonić do znajomych.

Nowa funkcja pełnoekranowego wideo w wysokiej rozdzielczości
Nowa funkcja transmisji wideo przez Internet, oparta na standardzie H.264, zapewnia znakomitą jakość przy wideokonferencjach z wykorzystaniem komputerów PC lub laptopów przy zachowaniu prostej obsługi charakterystycznej dla produktów konsumenckich. Za pomocą aplikacji My Instant Communicator i My Teamwork, przeglądarki i odpowiedniej kamery internetowej użytkownik może zmienić rozmowę przez komunikator w połączenie wideo w wysokiej rozdzielczości typu peer-to-peer, a nawet w wideokonferencję wielu użytkowników z wykorzystaniem wideotelefonów i systemów sal wideokonferencyjnych. W trakcie takiego spotkania użytkownicy mogą interaktywnie uczestniczyć w prezentacjach, współdzielić aplikacje, współpracować nad tymi samymi dokumentami. Rozwiązanie umożliwia przełączanie wideo głosem, wyświetlanie wielu obrazów lub stosowanie obydwu trybów.

Nowa, zaawansowana komunikacja głosowa
Nowe możliwości komunikatora głosowego obejmują dostęp do wiadomości z dowolnego urządzenia, zarządzanie funkcjami głosowymi za pomocą programowanych przycisków, większą skalowalność (do 100 000 użytkowników w różnych lokalizacjach) oraz elastyczność architektury opartej na protokole SIP, niezależnej od centrali telefonicznej, co umożliwia łatwe zintegrowanie rozwiązania z istniejącą siecią.
Nowe oprogramowanie komunikatora współpracuje także z różnymi systemami przechowywania danych. Informacje z niego mogą być przesłane siecią SAN, wysłane mailem lub też zapisane w dedykowanej pamięci masowej OmniTouch 8400.

Alcatel-Lucent oferuje także nową aplikację do obsługi telekonferencji głosowych. Jest ona zgodna z praktycznie wszystkimi wykorzystywanymi obecnie centralami PBX. Może być używana w przedsiębiorstwach jako wewnętrzny system telekonferencyjny klasy podstawowej, co stanowi krok w kierunku ujednoliconej telekomunikacji zapewniający szybki zwrot z inwestycji.

źródło: Alcatel-Lucent

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Zadbaj o bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna odpowiedzialność. Raport „Incydenty ochrony danych osobowych 2022” przygotowany przez Związek Firm Ochrony Danych Osobowych potwierdza, że naruszenia dotyczą wielu branż. W szczególności narażony jest handel, e-commerce, finanse, ubezpieczenia, zdrowie oraz przemysł. W tym kontekście bezpieczeństwo i ochrona danych stanowią powszechne wyzwanie, które wymaga nowoczesnych rozwiązań. czytaj więcej

News Czym jest i jak działa bramka SMS?

Nie da się zaprzeczyć, że komunikacja jest kluczowa dla każdej firmy. Zwłaszcza jeśli zależy jej na odniesieniu sukcesu. Jak jednak właściwie komunikować się z klientami? Bramka SMS to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorstwom efektywne i wygodne wysyłanie wiadomości tekstowych do swoich klientów lub innych potencjalnych odbiorców. Czym dokładnie jest bramka SMS i jak działa? czytaj więcej

News KSeF Connector - czym jest ta usługa i dlaczego warto ją wdrożyć w swojej firmie?

W erze cyfryzacji kluczowe dla przedsiębiorstw staje się efektywne zarządzanie dokumentacją finansową, zwłaszcza fakturami. Ważną rolę w tej przemianie odgrywa Krajowy System e-Faktur (KSeF) – platforma opracowana przez Ministerstwo Finansów. KSeF umożliwia wystawianie i odbieranie faktur w formie elektronicznej, rewolucjonizując dotychczasowe metody pracy z dokumentami finansowymi. Platforma KSeF odpowiada na potrzebę usprawnienia procesów związanych z fakturami, oferując bezpieczne i standaryzowane środowisko dla elektronicznych dokumentów finansowych. Jest to system umożliwiający wystawianie faktur ustrukturyzowanych w formacie XML, zgodnych ze strukturą logiczną e-Faktury. Takie ustrukturyzowane dokumenty umożliwiają automatyczne przetwarzanie i analizę danych, co jest kluczowe dla efektywności operacyjnej. KSeF został wprowadzony jako opcjonalne rozwiązanie, dając przedsiębiorcom możliwość wyboru między nowym systemem a tradycyjnymi metodami. W przyszłości jednak planuje się, by KSeF stał się obowiązkowym standardem. Faktury w ramach tego systemu można wystawiać za pomocą narzędzi udostępnionych przez Ministerstwo Finansów lub za pomocą komercyjnych oprogramowań, co zapewnia elastyczność dostosowania do różnych potrzeb biznesowych. Wdrażanie KSeF to odpowiedź na globalne tendencje cyfryzacji i zwiększania bezpieczeństwa w obrocie dokumentami. To krok ku przyszłości w obszarze elektronicznych dokumentów finansowych, który wpisuje się w globalne trendy digitalizacji biznesu. W kontekście KSeF, KSeF Connector to narzędzie ułatwiające integrację obecnych systemów księgowych firm z nowym systemem e-faktur. To rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą sprawnie zarządzać elektronicznymi dokumentami finansowymi i płynnie przejść do nowego systemu. czytaj więcej