Big Five X, firma konsultingowa świadcząca usługi doradcze w zakresie rozwiązań technologicznych i strategii biznesowych dla firm z sektora bankowego, telekomunikacyjnego i ubezpieczeniowego, zakończyła proces wdrożenia infrastruktury informatycznej w UniCredit Bank na Ukrainie. Celem projektu było stworzenie aplikacji IT z myślą o rozwoju nowoczesnej bankowości detalicznej w ukraińskim banku. To pierwszy tego typu projekt zrealizowany dla instytucji finansowej na Ukrainie.
Europejska grupa bankowa UniCredit Group jest obecna na Ukrainie od 1997 roku. Swoją działalność rozpoczęła poprzez Bank Pekao Ukraina, który koncentrował swoją działalność na obsłudze klientów instytucjonalnych. W lipcu 2006 roku Bank Pekao Ukraina zmienił nazwę na UniCredit Bank.
W ramach nowej strategii ukraiński bank zdecydował się na inwestycje w rozwój nowoczesnej bankowości detalicznej.
W związku z planami UniCredit Bank konieczne było wdrożenie systemu informatycznego, który umożliwiłby efektywną i kompleksową obsługę klienta. Za zaprojektowanie całej architektury procesów biznesowych i informatycznych oraz implementację systemu odpowiedzialna była firma Big Five X. Wykorzystała ona do tego celu własny system – Wielokanałową Platformę Bankową. W ramach projektu do zadań Big Five X należało:
· Opracowanie i zaproponowanie ogólnej koncepcji i planu realizacji projektu
· Opracowanie Strategii Operacyjnej, włączając w to integrację modelu procesów biznesowych, główne aplikacje biznesowe, jak i narzędzia wsparcia IT
· Przygotowanie planu dla rozwoju środowiska IT w przyszłym banku
· Zaprojektowanie i wdrożenie całościowej architektury integracji aplikacji (wszystkie interfejsy)
· Zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie aplikacji typu front-end (aplikacja umożliwiająca efektywną i kompleksową obsługę klienta w punktach obsługi detalicznej banku)
· Zaprojektowanie i wdrożenie systemu autoryzacji transakcji kartowych on-line w oparciu
o stworzoną przez Big Five X platformę technologiczną
· Przeprowadzenie testów integracyjnych i systemowych
· Wsparcie produkcyjne systemu
· Szkolenia
„Wdrożenie w UniCredit Bank na Ukrainie to dla Big Five X wyjątkowy projekt. To bowiem pierwszy bank w tym kraju o tak nowoczesnej infrastrukturze operacyjno-informatycznej do obsługi klientów detalicznych. W związku z tym zdawaliśmy sobie sprawę z wyzwań, jakie przed nami stoją. Jednocześnie zaś projekt ten stanowił dla nas niepowtarzalną szansę, by podzielić się naszą dotychczasową wiedzą i doświadczeniem, zdobytym przy realizacji projektów w Polsce i zagranicą. W ramach projektu stworzyliśmy dla UniCredit Bank unikalną na ukraińskim rynku infrastrukturę, która w bardzo efektywny sposób pozwala kompleksowo obsłużyć klienta w każdej placówce detalicznej banku. UniCredit Bank stanowi doskonały przykład nowatorskiego podejścia do bankowości detalicznej i takie podejście bliskie jest również firmie Big Five X” – mówi Sławomir Grochulski, Prezes Zarządu Big Five X w Polsce oraz Dyrektor Zarządzający Big Five X na Ukrainie.
Wdrożenie, przeprowadzone przez Big Five X, dało UniCredit Bank możliwość realizacji planów, zmierzających do stworzenia nowoczesnej sieci punktów obsługi detalicznej, a tym samym – do zdobycia przewagi konkurencyjnej na ukraińskim rynku.
„W wyniku realizacji projektu nasz klient zyskał wiele korzyści, spośród których najważniejsze jest zapewnienie efektywności operacji i szybkości obsługi, możliwość szybkiego wprowadzania zmian oraz nowych produktów przy zachowaniu niskich kosztów operacyjnych. Ponadto, aplikacja zastosowana w UniCredit Bank działa przy wykorzystaniu technologii transmisji GPRS, dzięki czemu pracownicy banku mogą świadczyć usługi także poza tradycyjną placówką bankową. To wyróżnia tę instytucję spośród innych obecnych na rynku” – zapewnia Roman Pogorzelski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Big Five X w Polsce.
źródło: Big Five X