Archiwalne

Blisko 60% internautów nie dostaje rachunków w terminie

15.12.2010

Blisko 60% internautów zdarzyło się otrzymać rachunki za usługi takie jak telewizja kablowa czy abonament telefoniczny z opóźnieniem – wynika z badania przeprowadzonego przez fundację Komunikacja 2.0 w ramach akcji „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić bezpiecznie” (doscpapierowych.pl). Jednocześnie co trzeci internauta przyznaje, że odcięto mu dostęp do usługi w związku z nieterminowym regulowaniem należności.

„Z głosów ponad 2000 internautów, którzy wzięli udział w naszym badaniu wyłania się przerażający obraz,” – komentuje Norbert Kilen z fundacji Komunikacja 2.0 – „Papierowe, tradycyjne rachunki docierają do abonentów z opóźnieniami, za które potem płacą końcowi klienci. Tradycyjne metody rozliczeń są zawodne i niebezpieczne.” – dodaje.

Największym problemem wynikającym z otrzymywania faktur w postaci papierowej jest nieterminowe otrzymywanie rachunków. Na tę niedogodność zwraca uwagę blisko 60% internautów. Wyniki ankiety pokazują, że za opóźnienia winę ponoszą najczęściej dostawcy usług oraz operatorzy pocztowi - faktury papierowe trafiają bardzo często pod niewłaściwy adres. Aż 75% internautów znalazło w swojej skrzynce pocztowej przesyłkę adresowaną do kogoś innego.

„Przesyłanie rachunków drogą pocztową czy nawet e-mailem jest niebezpieczne. Chyba nikt z nas nie chciałby ujawnić wysokości rachunków swojemu sąsiadowi. Tymczasem, jak pokazują wyniki naszych badań, takie sytuacje mają miejsce bardzo często i są zupełnie niezależne od nas.” – mówi Norbert Kilen.

Zdaniem organizatorów akcji „Dość Papierowych Rachunków. Chcę płacić bezpiecznie”, wyniki ankiet powinny dać do myślenia operatorom usług i skłonić ich do wprowadzenia nowych, lepszych i bezpieczniejszych form otrzymywania rachunków i płatności. Najlepiej funkcjonującego w wielu krajach Europy Zachodniej systemu EBPP czyli Elektronicznej Prezentacji i Płatności Rachunków umożliwiającej otrzymywanie rachunków za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej, a także błyskawiczną realizację płatności.

„W Polsce codziennie wysyłanych jest do klientów indywidualnych ponad 1 milion papierowych rachunków. Choć w ostatnim czasie wielu dostawców udostępniło klientom możliwość otrzymywania rachunków w postaci elektronicznej, to jednak to rozwiązanie nie jest doskonałe. Bezpieczniejsze byłoby udostępnienie rachunków pochodzących od wielu dostawców w jednym miejscu, np. w systemie bankowości elektronicznej. Dzięki temu, logując się na swoje konto, klient może nie tylko prześledzić historię płatności, ale także błyskawicznie opłacić rachunek bez konieczności wypełniania formularza przelewu. Takie rozwiązanie daje także możliwość odrzucenia płatności np. w sytuacji, gdy operator błędnie obliczył należną kwotę . Niestety w Polsce tylko nieliczni usługodawcy udostępniają swoim klientom taką możliwość. Szkoda, bo klienci chętnie by z nich skorzystali, co potwierdzają wyniki naszych ankiet.” – tłumaczy Norbert Kilen.

Z badań przeprowadzonych przez Fundację Komunikacja 2.0 wynika, że blisko 50% internautów opłaca miesięcznie od 2 do 5 rachunków, a 23% ankietowanych opłaca więcej niż 5 rachunków. Jednocześnie aż 41% ankietowanych przyznało się do zagubienia rachunku.

źródło: Fundacja Komunikacja 2.0

News Co warto wiedzieć o nowoczesnych płytach indukcyjnych?

Odkryj magię nowoczesnego gotowania z płytami indukcyjnymi, które rewolucjonizują codzienne przygotowywanie posiłków. W świecie, gdzie czas jest na wagę złota, a kuchnia staje się sercem domu, wybór odpowiedniego sprzętu ma kluczowe znaczenie. Płyty indukcyjne, łączące w sobie zaawansowaną technologię, elegancki design i niezrównaną funkcjonalność, są idealnym wyborem dla tych, którzy cenią sobie wygodę, szybkość i bezpieczeństwo. Pozwól sobie na wygodę w twojej kuchni, wybierając płytę indukcyjną, która zmieni Twoje gotowanie w prawdziwą przyjemność. czytaj więcej

News Co zrobić, gdy telefon się przegrzewa? Przyczyny i skuteczne rozwiązania.

Twój telefon szybko się nagrzewa w trakcie użytkowania i zastanawiasz się, skąd wynika takie zjawisko? W wielu przypadkach jest to zupełnie normalne. W naszym artykule opowiemy, kiedy telefon grzeje się i kiedy nie warto się tym martwić, a także co zrobić, gdy Twój telefon jest gorący w trakcie użytkowania i czy może być to efektem awarii. Przyczyn przegrzewania się telefonu może być kilka. Dodatkowo warto też pamiętać o tym, że cieplejszy telefon nie musi świadczyć o żadnych anomaliach. Wynika to bowiem z konkretnych przyczyn. Na co zatem warto zwrócić uwagę i kiedy ciepło telefonu powinno nas niepokoić?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

- kiedy telefon jest ciepły i dlaczego,
- co zrobić gdy telefon się przegrzewa. czytaj więcej

News Najlepsze gadżety do iPhone 16e - co warto kupić?

Smartfon iPhone 16e zdążył już zyskać rzeszę fanów na całym świecie. Nic dziwnego, ponieważ wypuszczone pod sztandarem Apple urządzenie oferuje wiele możliwości. Warto odpowiednio zadbać o swój smartfon, inwestując w odpowiednie akcesoria i gadżety. To właśnie na nich skupimy się w poniższym artykule i podpowiemy, co warto kupić do swojego iPhone'a 16e. czytaj więcej

News Jak wybrać idealną kamerę sportową dla początkującego filmowca?

Sportowe kamery to narzędzia, które pozwalają uchwycić wyjątkowe chwile podczas aktywności, niezależnie od tego, czy to górska wspinaczka, surfing, czy jazda na rowerze. Dla początkującego filmowca wybór odpowiedniego modelu może być wyzwaniem, zwłaszcza przy tak szerokim rynku. W tym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę, aby znaleźć sprzęt idealnie dopasowany do swoich potrzeb. czytaj więcej