Telefonia VoIP stale się rozwija i umożliwia korzystanie z nowoczesnych rozwiązań. Jakie jednak były jej początki? Na jej popularyzację w biurach i domach wpłynęła dostępność tanich bramek VoIP – urządzeń, które pozwalają na podłączenie do sieci internetowej zwykłych analogowych telefonów stacjonarnych.
Co to oznacza w praktyce? Każdy, kto posiada analogowy telefon stacjonarny i za jego pośrednictwem chce korzystać z telefonii VoIP, musi zaopatrzyć się właśnie w taką bramkę. Do portu FXS podłączany jest aparat telefoniczny, z kolei port WAN umożliwia podłączenie do Internetu. Niektóre modele bramek posiadają też dodatkowy port Ethernet, pozwalający na podłączenie do sieci komputera. Jak działa bramka? Sygnał wybierania numeru telefonicznego jest zamieniany na sygnał VoIP; oznacza to, że mimo iż nawiązujemy połączenie za pomocą sieci, to korzystamy wyłącznie ze zwykłego, stacjonarnego aparatu telefonicznego.
Na rynku znajduje się obecnie wiele bramek VoIP. Bardzo często opisywane urządzenia mają dodatkowe funkcje, takie jak:
- obsługę faksów (tzn. pozwalają na podłączenie fizycznego urządzenia);
- możliwość zdefiniowania kilku kont VoIP od różnych operatorów;
Decydując się na instalację telefonii VoIP klienci mają do wyboru różne systemy np. Call-eX marki Datera. Każda usługa VoIP daje możliwość wykonywania połączeń zarówno za pośrednictwem stacjonarnych aparatów telefonicznych, jak i poprzez komputery czy inne urządzenia. Call-eX marki Datera to zresztą system stworzony nie tylko do komunikacji wewnętrznej w firmie czy do wykonywania tanich połączeń krajowych i zagranicznych (w tym wypadku świetnie sprawdza się usługa SIP Trunk), ale również do tworzenia kampanii telemarketingowych i infolinii.
Warto wiedzieć, że klient, który zdecyduje się na telefonię VoIP w ramach Call-eX Cloud marki Datera (czyli centrali telefonicznej w chmurze), będzie miał możliwość skorzystania z funkcji auto-provisioning, tj. automatycznej konfiguracji bramek VoIP znajdujących się w danej firmie. Dzięki temu klient nie musi martwić się koniecznością samodzielnego ich konfigurowania. Więcej o centrali Call-eX Cloud można dowiedzieć się na https://www.datera.pl/call-ex-cloud/.
News Jak działa aplikacja typu softphone?
W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcejWiadomości firmowe Świadoma ochrona środowiska: innovaphone posiada certyfikat ISO 14001
Sindelfingen, 19 kwietnia 2023 – Świadome i zrównoważone zarządzanie oraz ekonomiczne wykorzystanie zasobów znajdują się coraz częściej w centrum zainteresowania firm. Producent innovaphone z Sindelfingen otrzymał certyfikat zgodny z surowymi kryteriami ISO 14001, uznanej na całym świecie normy dotyczącej zarządzaniem środowiskiem w przedsiębiorstwach i organizacjach. czytaj więcejWiadomości firmowe Wideokonferencje bez ograniczeń i suwerenność cyfrowa? Z innovaphone IP6013 wszystko na jednej platformie
Nowa brama VoIP IP6013 firmy innovaphone AG z Sindelfingen (Niemcy), specjalisty w dziedzinie rozwiązań komunikacyjnych dla biznesu, nie ma prawie nic wspólnego z bramami VoIP poprzednich generacji. Zamiast tego jest to zunifikowana platforma Unified Communications z funkcjonalnością PBX i zintegrowanym serwerem konferencyjnym, która umożliwia użytkownikom jednym kliknięciem dostęp do wszystkich ważnych narzędzi komunikacyjnych - czatu, statusu obecności, konferencji, poczty głosowej, udostępnia czytaj więcejNews Efektywne rozwiązania telekomunikacyjne dla firm posiadających wirtualne biura i filie
Wybór rozwiązania telekomunikacyjnego VoIP dla małej lub średniej firmy wiąże się nie tylko z decyzją o tym, jaki model telefonu zainstalować np. w recepcji, a jaki lepiej sprawdzi się w magazynie. Aby użytkowanie wszystkich tych urządzeń było jak najbardziej komfortowe, a instalacja jak najprostsza, warto zwrócić uwagę również na kwestie uniwersalności i elastyczności danej oferty.Dlatego warto wybierać rozwiązania kompatybilne z różnymi dostawcami SIP, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać możliwości płynące z tej technologii, połączyć aktualny system telefoniczny z siecią VoIP, a jednocześnie skutecznie zarządzać kosztami komunikacji w firmie. Dowiedz się więcej o tym jak unowocześnić procesy telekomunikacyjnie w firmie, dzięki zastosowaniu bramek VoIP marki Grandstream. czytaj więcej