Nie od dziś wiadomo, że aby nauka była skuteczna, powinna odbywać się w przyjaznej atmosferze. Dotyczy to nie tylko wiedzy z konkretnych dziedzin nauki, ale także umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie.
CenterNet znalazł sposób na to, aby w przyjemny i skuteczny sposób uświadomić dzieciom jak ważne jest kulturalne korzystanie z telefonu komórkowego.
W ramach społecznej kampanii „Moja Pierwsza Komórka” został opracowany konspekt lekcji dla klas I-III, podczas której dzieci oprócz tego, że w przyjemny sposób poznają zasady głównego bohatera Fonia, uczą się języka angielskiego. Partnerem akcji jest Wydawnictwo Szkolne PWN.
Pomysł na przygotowanie konspektu, zrodził się ponieważ komórki to coraz częstszy problem w szkołach. Szkoły zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej mają obowiązek określenia w statucie warunków korzystania z telefonów komórkowych na ich terenie, ale często zdarza się że warunki te nie są konsekwentnie egzekwowane.
- Zakaz korzystania z telefonów w szkole nie rozwiąże problemu aparatów dzwoniących na lekcjach – mówi Dorota Fronczek, przedstawicielka firmy CenterNet S.A., organizatora akcji Moja Pierwsza Komórka – Znacznie lepiej jest nauczyć dzieci, zasad takich jak „są miejsca gdzie na telefon nie ma miejsca”. Najbardziej istotne jest przekazywanie tej wiedzy w formie zabawy, by byłą ona łatwiej przyswajana.
Zgodnie z ideą łączenia przyjemnego z pożytecznym, konspekt zawiera ćwiczenia multimedialne, krzyżówki oraz zadania w języku angielskim. W ten sposób dzieci poznając zasady korzystania z telefonu komórkowego, powtarzają również angielskie słówka – rozwiązują krzyżówkę, ćwiczą znajomość cyfr powtarzając numery alarmowe.
Organizatorzy akcji „Moja Pierwsza Komórka” przekazują konspekty nauczycielom podczas 41 konferencji metodycznych, zorganizowanych przez Wydawnictwo Szkolne PWN. Każda konferencja odbywa się w innym miejscu Polski – tak, by mogło z nich skorzystać jak najwięcej pedagogów, nie tylko z największych miast w kraju. Potrwają one do maja, a już teraz zgłosiło się około 3 000 chętnych. W większości są to nauczyciele języka angielskiego klas I-III.
Kampania „Moja Pierwsza Komórka” trwa od września 2008 roku. Jej celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci za pomocą zabawnego stworka Fonia. Organizatorem jest CenterNet S.A. nowy infrastrukturalny operator telefonii komórkowej w Polsce. Zainteresowanych odsyłamy do strony http://www.mojapierwszakomorka.pl/, gdzie można pobrać bezpłatne komiksy, filmiki animowane z Foniem, ćwiczenia oraz zapoznać się z poradami ekspertów.
źródło: CenterNet