Archiwalne

CenterNet uczy bawiąc

25.03.2009

Nie od dziś wiadomo, że aby nauka była skuteczna, powinna odbywać się w przyjaznej atmosferze. Dotyczy to nie tylko wiedzy z konkretnych dziedzin nauki, ale także umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie.

CenterNet znalazł sposób na to, aby w przyjemny i skuteczny sposób uświadomić dzieciom jak ważne jest kulturalne korzystanie z telefonu komórkowego.

W ramach społecznej kampanii „Moja Pierwsza Komórka” został opracowany konspekt lekcji dla klas I-III, podczas której dzieci oprócz tego, że w przyjemny sposób poznają zasady głównego bohatera Fonia, uczą się języka angielskiego. Partnerem akcji jest Wydawnictwo Szkolne PWN.

Pomysł na przygotowanie konspektu, zrodził się ponieważ komórki to coraz częstszy problem w szkołach. Szkoły zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej mają obowiązek określenia w statucie warunków korzystania z telefonów komórkowych na ich terenie, ale często zdarza się że warunki te nie są konsekwentnie egzekwowane.

- Zakaz korzystania z telefonów w szkole nie rozwiąże problemu aparatów dzwoniących na lekcjach – mówi Dorota Fronczek, przedstawicielka firmy CenterNet S.A., organizatora akcji Moja Pierwsza Komórka – Znacznie lepiej jest nauczyć dzieci, zasad takich jak „są miejsca gdzie na telefon nie ma miejsca”. Najbardziej istotne jest przekazywanie tej wiedzy w formie zabawy, by byłą ona łatwiej przyswajana.

Zgodnie z ideą łączenia przyjemnego z pożytecznym, konspekt zawiera ćwiczenia multimedialne, krzyżówki oraz zadania w języku angielskim. W ten sposób dzieci poznając zasady korzystania z telefonu komórkowego, powtarzają również angielskie słówka – rozwiązują krzyżówkę, ćwiczą znajomość cyfr powtarzając numery alarmowe.

Organizatorzy akcji „Moja Pierwsza Komórka” przekazują konspekty nauczycielom podczas 41 konferencji metodycznych, zorganizowanych przez Wydawnictwo Szkolne PWN. Każda konferencja odbywa się w innym miejscu Polski – tak, by mogło z nich skorzystać jak najwięcej pedagogów, nie tylko z największych miast w kraju. Potrwają one do maja, a już teraz zgłosiło się około 3 000 chętnych. W większości są to nauczyciele języka angielskiego klas I-III.

Kampania „Moja Pierwsza Komórka” trwa od września 2008 roku. Jej celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci za pomocą zabawnego stworka Fonia. Organizatorem jest CenterNet S.A. nowy infrastrukturalny operator telefonii komórkowej w Polsce. Zainteresowanych odsyłamy do strony http://www.mojapierwszakomorka.pl/, gdzie można pobrać bezpłatne komiksy, filmiki animowane z Foniem, ćwiczenia oraz zapoznać się z poradami ekspertów.

źródło: CenterNet

Wiadomości firmowe Czy pracownicy potrzebują szkoleń w zakresie cyberbezpieczeństwa?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. W sieci nie brakuje porad, wskazówek, nakazów i wytycznych dla każdego pracownika. Często jednak język, w którym są przekazywane jest mylący, niezrozumiały lub skomplikowany, zalecenia nie wiążą się z codziennymi priorytetami, z którymi spotykamy się w codziennym życiu oraz nie mamy pojęcia, dlaczego i w jaki sposób przyjęcie sugerowanych środków będzie miało pozytywny wpływ na naszą pracę. czytaj więcej

News Czy warto zaszczepić dziecku pasję do programowania?

Obecnie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfonu, czy komputera. Jak wiadomo — za ich prawidłowe działanie odpowiada programowanie. Niektórym osobom mogłoby się wydawać, że jest to zajęcie dla dorosłych specjalistów IT. Okazuje się jednak, że kodować mogą już dzieci. Czy warto zaszczepić dziecku pasję do programowania? czytaj więcej

News Potęga Facebook Ads. Najważniejsze powody, dla których warto reklamować się na Facebooku

To najpopularniejsze medium społecznościowe na całym świecie. Każdego miesiąca z Facebooka korzystają prawie 3 miliardy internautów, a co minutę 4 miliony użytkowników naciska przycisk „lubię to”. Poza tym według statystyk podawanych przez Facebooka aż 26% wszystkich użytkowników platformy, którzy kliknęli link, dokonali następnie zakupu. Odpowiedź na pytanie: „czy warto reklamować się na Facebooku?” jest zatem prosta. To jedna z najbardziej opłacalnych metod promocji produktów i usług. Dowiedz się, dlaczego jeszcze warto korzystać z Facebook Ads. czytaj więcej

News Kurs języka angielskiego online - jak wybrać ten właściwy?

Kursy angielskiego online zagościły w Polsce już kilka lat temu i szybko zdobyły popularność, a nadejście pandemii koronawirusa przyczyniło się do wzmocnienia tego trendu. Jeśli Ty także należysz do szerokiej rzeszy Polaków, którzy postanowili spróbować nauki angielskiego przez internet, przeczytaj ten artykuł. Podpowiadamy, jak wybrać najlepszy kurs angielskiego online - na co zwracać uwagę i na co uważać. czytaj więcej