Archiwalne

Cisco inwestuje 100 mln USD w aktywizację małych firm

03.12.2008

Firma Cisco poinformowała o powołaniu globalnej, strategicznej inicjatywy koncentrującej się wokół rozwiązań Small Business Networking oraz usług komunikacyjnych dla firm zatrudniających mniej niż 100 pracowników.

W ramach inicjatywy Cisco utworzy dział technologii dla małych firm (Small Business Technology Group — SBTG). Jednostka będzie rozwijać technologie skoncentrowane na sześciu dziedzinach, które przez małe firmy uważane są za najważniejsze czynniki umożliwiające rozwój działalności: łączność, bezpieczeństwo, zdalny dostęp, produktywność, relacje z klientami oraz obsługa klientów. W rozwój tej globalnej, strategicznej inicjatywy firma Cisco zainwestuje 100 mln USD.

Projekt firmy Cisco ma na celu pomoc małym firmom w uzyskaniu większej prężności i efektywności działania poprzez promocję i wdrażanie rozwiązań umożliwiających prowadzenie działalności gospodarczej zdalnie, za pośrednictwem Internetu i z możliwością nawiązania połączeń wideo.

Dział Small Business Technology Group składa się z grup ds. sprzedaży, marketingu, usług
i technologii, których działalność będzie skupiona wyłącznie na segmencie małych firm.

  • Powstanie działu SBTG i oferty Cisco przeznaczonej dla małych firm stanowi część strategii przedsiębiorstwa, mającej na celu pełne skoncentrowanie się na potrzebach firm zatrudniających mniej niż 100 pracowników.
  • Strategia ta obejmuje także stworzenie specjalnego biura handlowego, programów marketingowych oraz usług i pomocy technicznej przeznaczonych dla małych firm. Najważniejszym elementem tych działań jest powstanie nowego światowego centrum kontaktowego.
  • Powstanie działu SBTG ułatwi zarówno współpracę między dotychczasowymi działami firmy Cisco jak i rozwijanie strategii, mającej na celu stworzenie rozwiązań przeznaczonych dla przedsiębiorstw, które zatrudniają od 100 do 250 pracowników. Na czele działu stanie wiceprezes firmy Ian Pennell.
  • Wszystkie nowe oferty przeznaczone dla małych firm będą nazywane „Cisco Small Business” lub „Cisco Small Business Pro”. Produkty „Pro” są opracowywane z myślą o klientach mających większe potrzeby w zakresie rozwiązań technologicznych.
  • Przewiduje się, że pierwsze produkty „Cisco Small Business”, wśród których znajdą się systemy nadzoru telewizyjnego, przechowywania danych i bezprzewodowe systemy komunikacji biurowej, będą dostępne w grudniu.
  • Firma Cisco ocenia, że łącznie wartość rynku rozwiązań do pracy w sieci dla małych firm oraz produktów i usług komunikacyjnych wyniesie 16 mld USD w 2009 r., z czego 10 mld USD będzie pochodzić od firm zatrudniających mniej niż 100 pracowników.

Nowe usługi i programy przeznaczone specjalnie dla małych firm
Firma Cisco w ramach podjętej strategii wprowadzi również szereg dodatkowych usług dla małych przedsiębiorstw. Należą do nich:

  • Centrum obsługi dla małych firm (Small Business Support Center). Specjalne centra kontaktowe mieszczące się w Płd. Karolinie, na Filipinach, w Chinach i w miastach europejskich będą zapewniać małym firmom pomoc techniczną i służyć im radą. Centra będą czynne przez całą dobę, a obsługa klientów może się odbywać w języku holenderskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, angielskim, włoskim, rosyjskim, polskim, koreańskim, chińskim (mandaryńskim), portugalskim i arabskim.
  • Społeczność wsparcia dla małych firm (Small Business Support Community). Ta społeczność internetowa wzorowana na sieciowej społeczności edukacyjnej Cisco Learning Network to nowa przestrzeń współpracy dla partnerów i klientów, którzy chcą dzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą na temat rozwiązań do pracy w sieci i komunikacji.
  • Nowy serwis internetowy Cisco dla małych firm dostępny pod adresem www.cisco.com/smallbusiness. Serwis wyposażony jest w nowe narzędzia działające
    w technologii Cisco WebEx®, które umożliwiają klientom znalezienie lokalnych partnerów ds. sprzedaży i rozmowę z nimi. Partnerzy ci pomogą w zainstalowaniu i serwisie rozwiązań odpowiednich do potrzeb firmy.

Małe firmy mogą liczyć na pomoc większej liczby partnerów Cisco

  • Andrew Sage, wiceprezes firmy Cisco obejmie kierownictwo nowego globalnego biura handlowego, które będzie pomagać partnerom Cisco opiekującym się małymi firmami.
  • Po połączeniu programów partnerskich firm Cisco i Linksys, które miało miejsce w sierpniu 2008 r., liczba partnerów Cisco zajmujących się małymi firmami wzrosła do 60 tys. Wśród nich znajduje się 9 tys. partnerów objętych programem certyfikacyjnym Select, wyspecjalizowanych w obsłudze małych firm.

Rada Cisco nadzoruje realizację strategii obejmującej segment rynku o wartości 10 mld USD

  • Nowo powstała rada Cisco ds. małych firm (Cisco Small Business Council) będzie nadzorować realizację strategii przedsiębiorstwa dotyczącej małych firm. Na czele rady stoją: Sue Bostrom, dyrektor ds. marketingu i wiceprezes firmy Cisco, Keith Goodwin, wiceprezes ds. partnerów handlowych na całym świecie oraz Ian Pennell, wiceprezes działu technologii dla małych firm.

„Małe firmy są siłą napędową współczesnej gospodarki. Bardzo ważne jest, żeby ich właściciele mieli godnego zaufania partnera technologicznego, który pomoże im znaleźć i wdrożyć odpowiednie rozwiązania wspomagające rozwój ich działalności. Szeroka oferta firmy Cisco obejmuje zarówno osobne rozwiązania, jak i produkty, które mogą być rozszerzane i aktualizowane w miarę rozwoju działalności. Mogą one zaspokoić potrzeby komunikacyjne małych firm” – powiedział Jarosław Kubicki, dyrektor handlowy odpowiedzialny za rozwój sprzedaży do małych i średnich przedsiębiorstw w firmie Cisco. „Z myślą o małych i średnich firmach planujemy stworzenie specjalnego serwisu internetowego, oraz polskojęzycznego centrum obsługi klientów, które pomoże i doradzi przedsiębiorstwom w wyborze najbardziej efektywnych rozwiązań komunikacyjnych” – dodał Jarosław Kubicki.

źródło: Cisco

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej

News Toner vs. wkład: Jakie są różnice i jak wybrać właściwy?

Wybór odpowiednich materiałów eksploatacyjnych do drukarek jest bardzo ważny dla utrzymania jakości wydruków oraz efektywności pracy urządzenia. Jednym z dylematów, z którymi można się spotkać, jest wybór między tonerem a wkładem (kartridżem). W tym artykule szczegółowo przyjrzymy się różnicom między tymi dwoma typami materiałów drukujących, wyjaśnimy, czym jest toner i kartridż oraz doradzimy, jak dokonać właściwego wyboru i dbać o materiały eksploatacyjne. czytaj więcej

News Zabezpieczenia antykorozyjne – popularne rozwiązania

Zabezpieczenie niektórych elementów metalowych przed korozją jest niezmiernie ważne, a zaniechania w tej kwestii mogą w niektórych przypadkach prowadzić do dość poważnych problemów takich jak uszkodzenia towaru czy też obniżenie ich wartości, również całych bardzo dużych i nierzadko wartych krocie partii. Właśnie dlatego kwestii zabezpieczeń antykorozyjnych nie lekceważy się w żadnej z branż, które szczególnie są narażone na tego rodzaju problemy. czytaj więcej

News Wordpress software house – czym zajmuje się tego typu przedsiębiorstwo? Sprawdzamy!

WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów do zarządzania treścią na stronach WWW, czyli CMS-ów. W związku rosnącym zapotrzebowaniem ze strony firm i organizacji powstały software house’y specjalizujące się w projektowaniu i wdrażaniu witryn opartych na WordPressie. czytaj więcej