Archiwalne

Cisco prezentuje pierwszy raport z cyklu Broadband Barometer

16.05.2007

Cisco zaprezentowało wyniki raportu Broadband Barometer, pierwszego z cyklu badań zrealizowanych przy współpracy z firmą IDC. Analizie poddano wszystkie aspekty związane z szerokopasmowym dostępem do Internetu w Polsce i innych krajach Europy, od liczby użytkowników, wykorzystywanych technologii, dostawców sygnału i proponowanych przez nich cen, do rodzaju treści wyszukiwanych w Internecie. Według badań, liczba osób korzystających z szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce rośnie; pod koniec 2006 roku do Internetu podłączonych było 3,19 miliona linii szerokopasmowych.

Z badań wynika, że rynek dostępu do Internetu Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Od stycznia do czerwca 2006 roku liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu wzrosła o 20 procent. Przyczynami tak dynamicznego wzrostu są przede wszystkim spadek taryf usług telekomunikacyjnych i duża różnorodność ofert. Najbardziej aktywną grupą korzystającą z szerokopasmowego dostępu do Internetu są użytkownicy indywidualni, którzy wykorzystują ponad 80 % wszystkich łączy szerokopasmowych.

Wzrost zainteresowania dostępem do Internetu jest widoczny również wśród sektora biznesowego, a szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Na uwagę zasługuje też sięgający 90 % odsetek urzędów administracji publicznej wykorzystujących szerokopasmowy Internet. Przyczyniły się do tego takie regionalne programy jak: „Kujawsko - Pomorska Sieć Informacyjna” „E- Rozwój Mazowsza”, „Bezprzewodowy Kraków”, „ePodatek”.

„Szerokopasmowy dostęp do Internetu jest dziś równie ważny jak infrastruktura drogowa, kolejowa czy telekomunikacyjna. Ma bezpośredni wpływ na rozwój poszczególnych regionów, ale również przekłada się na wysokość PKB.” – powiedziała Paula Wąsowska z firmy Cisco.

Najpopularniejszą technologią z której korzystają polscy internauci jest xDSL. Wykorzystuje ją 57 procent użytkowników Internetu w Polsce. Kolejny pod względem popularności jest dostęp poprzez sieć telewizji kablowych i sieci LAN. W badanym okresie, Internauci najchętniej korzystali z łączy o przepustowości 512 Kbps. Połączenia o niższej przepustowości zaczynają znikać z rynku.


Autorzy raportu podkreślają, że w Polsce wciąż odnotowywany jest niski poziom dostępu do Internetu wśród szkół, oceniany na zaledwie 40 procent. Można spodziewać się, że ten odsetek wzrośnie, jeśli zostaną podjęte równie efektywne działania, jakie zostały zrealizowane w jednostkach administracji publicznej.

„Badania przeprowadzone przez IDC wspólnie z Cisco pokazują, że liczba użytkowników korzystających z szerokopasmowego dostępu do Internetu rośnie. Jednocześnie można zauważyć, że na internetowej mapie Polski wciąż są białe plamy. Są to głownie małe ośrodki miejskie oraz obszary wiejskie” – mówi Magda Borowik z firmy IDC. „Liczymy na to, że wyniki badań zainicjują dyskusję nad możliwościami poprawy obecnej sytuacji, zwłaszcza w takich istotnych z punktu widzenia rozwoju sektorach jak szkolnictwo.” – dodaje Borowik.

Raport Broadband Barometer opracowany wspólnie przez firmy Cisco i IDC powstał na podstawie wywiadów przeprowadzonych w jednostkach administracji publicznej i z dostawcami dostępu do Internetu. Uwzględniono również dane zgromadzone przez firmy teleinformatyczne, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz kwartalne raporty Głównego Urzędu Statystycznego. Podobne badania przeprowadzono w Bułgarii, Czechach, Rumunii, Turcji i na Węgrzech.

Badanie objęło analizę porównawczą dwóch okresów czasowych – porównano stan na koniec czerwca 2006 oraz koniec grudnia 2006.

źródło: Cisco

News Czym jest audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT?

Audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT to kluczowy proces, który pozwala przedsiębiorstwom na zidentyfikowanie i ocenę stanu swoich systemów informatycznych oraz zabezpieczeń. W obliczu rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych, przeprowadzenie audytu staje się nie tylko zalecane, ale wręcz niezbędne. Dzięki audytowi IT organizacje mogą poprawić wydajność infrastruktury IT oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji i danych osobowych. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu, czym jest audyt infrastruktury IT oraz audyt bezpieczeństwa IT, a także jakie korzyści przynosi ich przeprowadzenie. czytaj więcej

News Jak odtworzyć widoki Universal Analytics w GA4 za pomocą Google Looker Studio?

Jedną z największych zmian ostatnich lat jest przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4). To przejście oznacza nie tylko zmianę w sposobie zbierania i analizowania danych, ale również konieczność adaptacji do nowego sposobu myślenia o danych i raportach. W tym kontekście, Google Looker Studio jawi się jako potężne narzędzie, umożliwiające użytkownikom dostosowanie i tworzenie niestandardowych widoków raportów, które mogą lepiej odpowiadać na ich specyficzne potrzeby. Celem tego artykułu jest przekazanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do efektywnego wykorzystania Looker Studio w celu odtworzenia i nawet ulepszenia tych klasycznych raportów Universal Analytics, zapewniając płynne przejście do nowej ery analityki cyfrowej. Przejście na GA4 nie jest jedynie techniczną aktualizacją, to zmiana paradygmatyczna, która wymaga od marketerów i analityków danych głębszego zrozumienia nowych metryk, modelu danych i możliwości analitycznych. GA4 oferuje bardziej zintegrowane podejście do pomiaru danych użytkowników w różnych urządzeniach i platformach, co jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę holistycznego zrozumienia ścieżek klientów. Jednakże, dla wielu użytkowników UA, utrata dostępu do dobrze znanych i często wykorzystywanych widoków raportów może być wyzwaniem. W tym kontekście, Google Looker Studio staje się kluczowym narzędziem w przezwyciężaniu tych wyzwań. Umożliwiając tworzenie dostosowanych raportów, Looker Studio otwiera drzwi do rekonstrukcji tych znanych widoków UA, przy jednoczesnym wykorzystaniu bogatszego zbioru danych i wszechstronności oferowanej przez GA4. Przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4) stanowi dla wielu firm i specjalistów od analityki cyfrowej zarówno wyzwanie, jak i okazję. Kluczowe różnice między tymi dwoma platformami są nie tylko odzwierciedleniem ewolucji w technologii webowej, ale również zmieniających się oczekiwań użytkowników i regulacji dotyczących prywatności. Zrozumienie tych różnic jest pierwszym krokiem do skutecznego wykorzystania potencjału GA4 oraz narzędzia jakim jest Google Looker Studio do odtwarzania widoków raportów z UA. czytaj więcej

News Jak agencja SEO Grupa iCEA osiągnęła sukces w branży pozycjonowania?

Nie trzeba być Markiem Zuckerberg ani Billem Gates’em, aby znaleźć się na szczycie. Niekiedy do założenia firmy wystarczy dobry pomysł i laptop. Od tego zaczął się sukces Grupa iCEA – globalnej agencji SEO, która od 15 lat wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych. czytaj więcej

News Huawei Enterprise zaprasza na IT Day

Firma Huawei Enterprise organizuje pierwszy warsztat z cyklu IT Day. W jego trakcie uczestnicy będą mieli okazję poznać przekrojową ofertę rozwiązań biznesowych Huawei Enterprise, porozmawiać z ekspertami firmy, a także wziąć udział w dyskusji na temat branży ICT oraz najlepszych praktyk. Spotkanie odbędzie się 27 września w Warszawie w Airport Hotel Okęcie. czytaj więcej