Klienci biznesowi, a szczególnie małe firmy i domowe biura, coraz bardziej przekonują się do telefonii internetowej informuje Gazeta Prawna.
Za coraz większym zainteresowaniem rozmowami realizowanymi przez globalną sieć przemawiają niskie stawki za połączenia. Przeciętne stawki za komunikację VoIP proponowane firmom, przy założeniu, że zdecydują się przejść z telefonii tradycyjnej na internetową, pozwalają obniżyć koszty nawet o 40 procent pisze Gazeta Prawna.
Najwięcej mogą zyskać ci, którzy często telefonują za granicę – przy takich połączeniach oszczędności są największe. Jednak przedsiębiorstwa są ostrożne – jeśli decydują się na telefonię VoIP, to najczęściej jako opcję dodatkową, która współistnieje z konwencjonalnymi rozwiązaniami.
Ostrożne podejście do telefonii VoIP wynika głównie z faktu większej zawodności usług, wynikającej z możliwości uszkodzenia łącza do internetu, sprzętu informatycznego oraz samej usługi telefonii internetowej.
źródło: Gazeta Prawna