Motorola przeprowadziła sondaż, z którego wynika, że połowa posiadaczy łączy szerokopasmowych w Europie korzysta już z telewizji internetowej.
Jak informuje Gazeta, w Europie gwałtownie rośnie zainteresowanie telewizją internetową, a najbardziej otwarci na korzystanie z tej usługi są Francuzi. Z sondażu wynika również, że coraz więcej ludzi na całym kontynencie chce mieć wpływ na to co i kiedy ogląda – obecnie co trzeci respondent wyraża taką chęć.
Eksperci podkreślają, że wraz z zainteresowaniem konsumentów swą ofertę poszerzają producenci. W ostatnim czasie ruszyła internetowa telewizja BBC, a także komercyjny serwis Joost (dżuist), który w swojej ofercie ma ponad 150 kanałów - od kreskówek, przez teledyski aż po filmy fabularne. W Polsce działa między innymi internetowa telewizja TVN24 oraz interaktywny serwis Telewizji Polskiej.
źródło: Gazeta