Cyberprzestępcy wykupują reklamy dla stron ze szkodliwym oprogramowaniem, aby zwiększyć ich skuteczność. Firma G DATA Software ostrzega przed fałszywą, zainfekowaną aktualizacją popularnego programu Adobe Flash Player.
Firma Adobe opublikowała kilka dni temu dziesiątą wersję swojego Flash Playera. Najnowsza wersja programu chroni m.in. przed niektórymi formami tzw. clickjackingu (wykorzystywanie luk wykrytych w przeglądarkach internetowych i oprogramowaniu serwerowym umożliwiające cyberprzestępcy przygotowanie linka prawie niewidocznego lub widocznego bardzo krótko i podsunięcie zamiast prawidłowego odnośnika). Internautów, którzy chcąc skorzystać z tej wersji programu będą jej szukać poprzez wyszukiwarki, może spotkać niemiła niespodzianka.
Po wpisaniu do wyszukiwarki internetowej frazy „flash player” na pierwszych miejscach może pojawić się link reklamowy do sfałszowanej strony z plikiem do pobrania, który w rzeczywistości jest wirusem z rodziny Win32:Agent.
Firma G DATA Software stanowczo rekomenduje pobieranie aktualizacji z oficjalnych stron producentów programów. Przed internetowymi oszustwami tego typu zapewniają programy ochronne renomowanych producentów, wyposażone w filtry stron www, np. G DATA InternetSecurity 2009 (w sprzedaży od 20 października 2008).
źródło: G DATA
Wiadomości firmowe Jak podnieść poziom cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym?
Sektor finansowy stoi przed nowymi wyzwaniami w obliczu dynamicznego rozwoju technologii. Generatywna AI, automatyzacja, zarządzanie danymi i finanse zintegrowane kształtują branżę, jednocześnie zwiększając trudności w ochronie danych, prywatności oraz zarządzaniu tożsamościami cyfrowymi. Coraz większe wykorzystanie chmury i rosnąca ilość danych dodatkowo zwiększają powierzchnię ataków, wymagając lepszych strategii reagowania na incydenty. czytaj więcejNews Polacy będą masowo podsłuchiwani na Messengerze i Whatsupie? Przyglądamy się kontrowersyjnym planom rządu ws. prywatności
Nowe plany rządu dotyczące inwigilacji komunikatorów internetowych wywołują gorącą debatę. Zyskanie dostępu do metadanych użytkowników zapewni służbom lepsze narzędzia do walki z przestępczością, ale czy warto narażać prywatność milionów obywateli? Zapoznaj się z argumentami obu stron i dowiedz, jak chronić anonimowość online. czytaj więcejNews Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!
Obecność firm w internecie jest dziś obowiązkowa, stanowi bowiem swoistą legitymizację marki w oczach klientów. Z uwagi na fakt, iż codziennie miliardy ludzi spędza czas na przeglądaniu zamieszczonych w sieci treści, przestrzeń ta oferuje ogromne możliwości marketingowe. Aby właściwie je wykorzystać, warto podjąć współpracę z agencją interaktywną. czytaj więcejWiadomości firmowe Innowacje w Energy Logserver: Wersja 7.4.3 i integracja z Mitre ATT&CK
Energy Logserver w wersji 7.4.3 wprowadza kluczowe innowacje zwiększające efektywność i bezpieczeństwo operacji IT. Nowości obejmują zarządzanie zapytaniami, sieciową sondę, poszerzone funkcje AI, weryfikację sum kontrolnych archiwów oraz ulepszony system licencji. Ponadto, integracja z frameworkiem Mitre ATT&CK poprawia identyfikację i reakcję na cyberzagrożenia, oferując zaawansowane narzędzia do analizy i ochrony infrastruktury IT. czytaj więcejNews Bezpieczeństwo twojego sklepu na Magento 2 - jak chronić dane przed cyberatakami? 12 przydatnych protipów
W erze cyfrowej, gdzie cyberataki stają się coraz bardziej zaawansowane, bezpieczeństwo sklepu internetowego jest priorytetem dla każdego przedsiębiorcy. Platforma Magento 2, będąca jedną z najpopularniejszych rozwiązań dla e-commerce, oferuje wiele funkcji bezpieczeństwa, które pomagają chronić sklep i dane klientów. Jak zatem zabezpieczyć swój sklep Magento 2 przed potencjalnymi zagrożeniami? Oto kilka przydatnych wskazówek.
czytaj więcej