Pięcioosobowa załoga „DialloTeam” już za niecały tydzień rusza na szlak. Cel – zdobyć Koronę Gór Polski w rekordowo krótkim czasie.
Biorąc pod uwagę liczbę szczytów i odległości pomiędzy nimi, czasu jest naprawdę niewiele. Dokładnie nie więcej niż 133 godziny i 44 minuty. Czas mierzony jest od początku podejścia na pierwszy ze szczytów, do chwili zdobycia ostatniego. Ekipa składająca się z pracowników Telefonii DIALOG: Joanna Lepianka, Mirosław Gromnicki, Paweł Zippel, Sławomir Zieliński i Mariusz Gerus będzie musiała dać z siebie wszystko. Wyprawa potrwa sześć dni. Zdobycie Korony Gór Polski w tak krótkim czasie to prawdziwe wyzwanie.
– Wyruszamy wieczorem 10 września – mówi Mirek Gromnicki, jeden z pomysłodawców wyprawy. – Mamy do pokonania ponad dwa tysiące kilometrów autem i aż dwieście kilometrów po górach. Ta wyprawa to mało snu, sporo potu na podejściach i wielka satysfakcja, jeśli uda się zdobyć Koronę – dodaje.
Aktualnie „DialloTeam” pracuje nad kondycją i gromadzi ekwipunek górski przydatny na trasie. Natomiast już dziś rusza strona internetowa akcji. Na www.DialloTeam.pl znajduje się dokładny opis wyprawy, kilka informacji o jej uczestnikach, a wkrótce strona uzupełniona zostanie o galerię zdjęć i filmów z wyprawy. DialloTeam uruchomiło także swoją fanpage w serwisie społecznościowym Facebook - www.facebook.com/DialloTeam.
Korona Gór Polski to 28 szczytów, które prawie w całości pokrywają się z listą najwyższych szczytów wszystkich pasm górskich w Polsce. Różnica polega na tym, że za najwyższe szczyty uznano te, na które prowadzi znakowany szlak turystyczny. Z tego powodu nie uwzględniono najwyższych szczytów Gór Bialskich i Gór Złotych.
Koncepcja stworzenia Korony powstała w 1997 roku i po raz pierwszy została opublikowana w czasopiśmie „Poznaj swój kraj”. Pomysłodawcami jej stworzenia była dwójka geografów z Uniwersytetu Warszawskiego: Marek Więckowski i Wojciech Lewandowski. Korona została zatwierdzona 13 grudnia 1997 roku na specjalnym spotkaniu zwołanym przez redakcję magazynu „Poznaj swój kraj”. Ideą projektu Korony było propagowanie turystyki górskiej we wszystkich pasmach górskich naszego kraju - nie tylko w masowo odwiedzanych przez turystów Tatrach.
Akcję „Diallo na szczytach” wspierają: Telefonia DIALOG, operator nowej sieci komórkowej Diallo, iSpot - Apple Premium Reseller, Wydawnictwo Kartograficzne COMPASS, Garmin, Towarzystwo Ubezpieczeniowe Europa, PowerBar. Patronami medialnym akcji są: Men’s Health, Magazyn Górski, Radio Eska i portal podróżniczy Geoblog.pl.
źródło: Diallo