Dziś Sony Ericsson opublikował raport finansowy za III kwartał 2007 roku. Jest to kolejny pomyślny kwartał, w którym odnotowano wzrost wielkości produkcji o 31%. Głównymi czynnikami jest wzrost sprzedaży telefonów z niskiej i średniej półki, a także wprowadzenie z sukcesem na rynek telefonu z linii Walkman W580 oraz smartfonu P1.
Skrócone skonsolidowane sprawozdanie finansowe firmy Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) za trzeci kwartał zakończony 30 września 2007 przedstawia się następująco:
Kw.3 2006 | Kw.2 2007 | Kw.3 2007 | |
Ilość wysłanych produktów (mln) | 19,8 | 24,9 | 25,9 |
Sprzedaż (mln EUR) | 2, 913 | 3,112 | 3,108 |
Marża brutto (%) | 31,5 % | 29,6 % | 30,7 % |
Dochód operacyjny (mln EUR) | 427 | 315 | 393 |
Marża operacyjna (%) | 14,6 % | 10,1 % | 12,7 % |
Dochód przed opodatkowaniem (mln EUR) | 433 | 327 | 384 |
Dochód netto (mln EUR) | 298 | 220 | 267 |
Średnia cena sprzedaży (EUR) | 147 | 125 | 120 |
Liczba produktów wysłanych w trzecim kwartale sięgnęła 26 mln, co oznacza wzrost o 31% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Sprzedaż w trzecim kwartale wyniosła 3,108 mln EUR, tj. wzrosła o 7% rok do roku.
Dochód przed opodatkowaniem kształtował się na poziomie 384 mln EUR, tj. spadł o 11 % rok do roku, co odzwierciedla bardzo dobry trzeci kwartał 2006 . Dochód netto wyniósł 267 mln EUR. Zgodnie z oczekiwaniami firmy, rozszerzenie oferty telefonów w niskiej i średniej cenie w trzecim kwartale przyczyniło się do spadku średniej ceny sprzedaży do 120 EUR.
„W trzecim kwartale firma Sony Ericsson konsekwentnie zwiększyła swoją wielkość produkcji (rok do roku), dzięki ofercie produktowej adresowanej do najszerszej w historii firmy grupy konsumentów. Sprzedaż telefonów z niższej i średniej półki takich jak W200 Walkman i prostych telefonów typu „mów i esemesuj” była głównym czynnikiem, który spowodował wzrost w trzecim kwartale. Dodatkowo wprowadzenie na rynek smartfonu P1 oraz telefonu Walkman W580 wzmocniło ofertę produktową telefonów zaawansowanych Sony Ericsson i spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem ze strony klientów”, powiedział Miles Flint, prezes Sony Ericsson.
„Jesteśmy przekonani, że koniec roku będzie dla nas korzystny w związku z wprowadzeniem do oferty flagowych produktów z linii Walkman® - W910 i W960 oraz długo oczekiwanego K850 Cyber-shot™ z aparatem fotograficznym o rozdzielczości 5 Mpix”.
W trzecim kwartale roku firma Sony Ericsson konsekwentnie zwiększała udział na rynkach Ameryki Północnej i Łacińskiej, Europy Zachodniej, dzięki sukcesom jakie odniosły telefony z linii Walkman® i Cyber-shot™. Ogłoszone wcześniej działania mające na celu wzmocnienie oferty produktowej poprzez rozpoczęcie budowy lokalnej fabryki telefonów w Indiach oraz centrum badań i rozwoju na licencji firmy Sagem, są prowadzone zgodnie z planem.
Firma Sony Ericsson przewiduje, że w roku 2007 na światowym rynku telefonów komórkowych znajdzie się ponad 1,1 mld produktów. W trzecim kwartale 2007, spółka odnotowała wzrost udziału w rynku o około 1 punkt procentowy (do poziomu ponad 9%) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2006.
Jak zakomunikowano na początku 2007 roku firma Sony Ericsson wypłaci spółkom macierzystym w trzecim kwartale br. łącznie 300 mln euro w formie dywidendy bądź dywidendy i umorzenia kapitału.
W trzecim kwartale br. firma Sony Ericsson ogłosiła zmianę na stanowisku prezesa firmy. Z dniem 1 listopada 2007 roku Miles’a Flinta zastąpi Hideki ‘Dick’ Komiyama, obecnie pełniący funkcję Director, Chairman, Sony Electronics Inc., USA, oraz EVP Electronics Marketing and Sales Strategies, Sony Corporation, Japonia. Miles Flint pozostanie doradcą nowego prezesa do końca grudnia br. Biuro nowego prezesa będzie w siedzibie głównej w Londynie.
źródło: Sony Ericsson