Archiwalne

Fałszywi pracownicy Urzędu Komunikacji Elektronicznej

28.04.2008

Okazuje się, że niektórzy chcą tak bardzo sprzedać usługę telekomunikacyjną, że podszywają się pod pracowników Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jak informuje UKE, pracownicy Urzędu wykonując większość zadań nie odwiedzają użytkowników usług telekomunikacyjnych w ich domach i mieszkaniach. 

W związku z napływającymi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej informacjami od użytkowników usług telekomunikacyjnych o występowaniu coraz liczniejszych przypadków powoływania się tzw. „domokrążców” (tj. akwizytorów, przestawicieli firm telekomunikacyjnych) za pracowników Urzędu Komunikacji Elektronicznej pytających o informacje dotyczące treści podpisanej umowy z dostawcą usług telekomunikacyjnych, zamówionych usług telekomunikacyjnych czy wysokości płaconych rachunków - Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej informuje:

Pracownicy Urzędu Komunikacji Elektronicznej wykonując większość zadań określonych w ustawie Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171 poz. 1800 z późn. zm.) nie odwiedzają użytkowników usług telekomunikacyjnych w ich domach i mieszkaniach. Sytuacja taka może mieć miejsce jedynie w przypadku zgłaszanych do UKE zakłóceń elektromagnetycznych, w tym zakłóceń w odbiorze programów radiowo-telewizyjnych lub urządzeń radiowych. Tylko w takich przypadkach pracownicy UKE, po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważaniena, mogą żądać od osób fizycznych dostępu do materiałów, dokumentów, danych urzadzeń, aparatury i sieci, jednak bez wstępu do lokali mieszkalnych.

Prezes UKE informuje również, że w przypadku wpuszczenia do mieszkania osób podających się za akwizytorów, przedstawicieli firm telekomunikacyjnych, opiekunów społecznych itp. może dochodzić do kradzieży czy różnego rodzaju oszustw, w tym oszustw telefonicznych. Na przykład, pod błahym powodem osoby te proszą o możliwość skorzystania z telefonu w niezwykle pilnej sprawie. Inicjowane przez nich połączenie zazwyczaj powoduje przekierowanie wszystkich przychodzących połączeń na numery o podwyższonej opłacie, co naraża abonentów na duże straty finansowe.

Mając na celu uświadomomienie abonentom występujących zagrożeń, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej informuje, szczególnie osoby starsze, aby bez szczegółowego sprawdzenia tożsamości i legitymacji służbowej, nie dawały wiary informacjom przekazywanym przez „domokrążców”  i nie udostępniały im swojego aparatu telefonicznego, rachunków telefonicznych i innych wrażliwych danych. Jest to jedyny sposób, aby nie stać się ofiarą oszustwa.

Jak informuje UKE, obecne uregulowania prawne nie dają Prezesowi UKE stosownych narzędzi do walki z tego typu oszustwami. Sprawy dotyczące kradzieży i oszustw należą do kompetencji organów ścigania.

źródło: UKE


News Podłączenie światłowodu - wszystko, co musisz wiedzieć!

Coraz większa liczba użytkowników decyduje się na skorzystanie z usługi internetu światłowodowego. Rozwiązanie to zapewnia niespotykaną dotąd szybkość, wydajność i stabilność sieci. Jak znaleźć się wśród grona osób korzystających już z superszybkiego połączenia? czytaj więcej

News Słaby zasięg w twojej gminie - sprawdź, co możesz zrobić!

Choć ponad 99 proc. obszaru Polski jest objęte zasięgiem telefonii komórkowej, to zdarza-ją się jeszcze miejsca, w których sygnał jest słaby lub całkiem go nie ma. Może to utrud-niać, a wręcz uniemożliwiać rozmowę przez telefon lub korzystanie z internetu mobilnego. Jakie działania możesz podjąć, jeśli zasięg w twojej gminie jest za słaby? Wyjaśniamy, do kogo można zgłosić się z tym problemem. czytaj więcej