FreecoNet rozbudował swoją komunikację z użytkownikami o nowe kanały – Twittera, Blipa i Facebook. Twitter i Blip mają służyć do szybkiej komunikacji w przypadku „wyjątkowych okoliczności”, Facebook – rozwijaniu związków między marką i jej użytkownikami. Operator tym samym kontynuuje budowanie swojej marki wokół idei społeczności.
Działania na Twitterze (http://twitter.com/freeconet) i Blipie (http://freeconet.blip.pl/) będą miały przede wszystkim na celu dostarczanie użytkownikom wiedzy na temat pilnych alertów. Mikroblogi, jako narzędzie niezależne od strony głównej operatora, umożliwią błyskawiczną komunikację w razie sytuacji awaryjnych, choć służyć będą również do informowania o sprawach bieżących. Pierwszym istotnym tematem, którego dotyczyć będą wpisy, jest migracja kont użytkowników Tlenofonu do FreecoNet. Dzięki temu, klienci FreecoNet Tlenofon SA będą wyczerpująco i ekspresowo powiadamiani o harmonogramie i przebiegu przenoszenia kont. Facebook (http://www.facebook.com/freeconet), na którym operator prowadzi profil już od kwietnia bieżącego roku, stanowi przede wszystkim miejsce wymiany myśli na temat działań firmy i telefonii internetowej w ogóle. Jest jednocześnie źródłem wiedzy o artykułach eksperckich, wydarzeniach w branży i publikacjach o firmie. Niedługo pojawią się na nim atrakcje specjalnie dedykowane fanom operatora – promocje i konkursy z ciekawymi nagrodami, które można będzie zdobyć jedynie na Facebooku.
- Firmy od pewnego czasu starają się zaznaczać swoją obecność w mediach, takich jak Facebook i Twitter. Nasza przygoda ze społecznościami zaczęła się jednak dużo wcześniej. Już na pierwszym etapie tworzenia platformy chcieliśmy, aby użytkownicy mieli realny wpływ na to, w jakim kierunku zmierza jej rozwój. Budowaliśmy społeczności wokół określonych inicjatyw związanych z VoIP i naszą marką. Hakerzy współpracowali z nami w zapewnieniu bezpieczeństwa na platformie, instalatorzy pomagali w konfiguracji usługi mniej zorientowanym użytkownikom, a programiści dostosowywali swoje systemy do współpracy z naszą platformą przez API. Zaistnienie na Facebooku, Twitterze i Blip jest naturalną konsekwencją działań FreecoNet. Chcemy mieć możliwość bezpośredniej komunikacji i współdziałania z użytkownikami – mówi Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet Tlenofon SA.
Nowe kanały społecznościowe uzupełniają już istniejące inicjatywy FreecoNet. Operator jest twórcą VoIPedii (http://www.voipedia.pl/) - pierwszej w Polsce encyklopedii dotyczącej telefonii internetowej. VoIPedia, uruchomiona na bazie Wikipedii, jest fachowym i obiektywnym źródłem wiedzy na temat rynku, sprzętu i usług. Strona zarejestrowała do tej pory blisko 50 000 odsłon. Jest serwisem poświęconym telefonii internetowej w ogóle, natomiast informowaniu i dzieleniu się tym, co związane bezpośrednio z FreecoNet, służy stworzony na stronie głównej operatora blog firmowy (http://blog.freeconet.pl/) i blog technologiczny (http://techblog.freeconet.pl/). Na pierwszym z nich można przeczytać o zagadnieniach z rynku VoIP i bieżących sprawach związanych z działalnością operatora. Drugi poświęcony jest tematyce telefonii internetowej od strony technicznej – zawarte są na nim wskazówki, komentarze i zagadnienia z zakresu programowania. Do komunikacji z użytkownikami służy także forum (https://www.freeconet.pl/forum/), newsletter, mailingi, kanał informacyjny w panelu użytkownika, a także obsługa call center.
źródło: FreecoNet