Frost & Sullivan: Tablety mają szansę wypełnić lukę między laptopami a smartfonami
Wykorzystywanie smartfonów i laptopów przez duże firmy jest powszechne. Prawie trzy czwarte organizacji zapewnia swoim pracownikom służbowe laptopy (74 procent) i smartfony (71 procent). Natomiast tablety są oferowane przez niespełna połowę (47 procent) zbadanych firm, ale urządzenia tego typu będą zyskiwać na popularności w ciągu najbliższych trzech lat, ponieważ wiele bardziej wymagających aplikacji mobilnych będzie przenoszone na tablety.
Według analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. Przyszłość urządzeń mobilnych z perspektywy klienta – Stany Zjednoczone i Europa (ang. The Future of Mobile Devices from a Customer Perspective—United States and Europe), wynika, iż do 2016 roku wykorzystanie smartfonów spadnie z obecnych 66 do 58 procent, natomiast w przypadku tabletów oczekiwany jest wzrost z 49 do 56 procent.
Co ciekawe, choć prawie 60 procent organizacji dopuszcza podłączanie prywatnych urządzeń do korporacyjnej sieci, to zaledwie czterech spośród dziesięciu menedżerów IT potwierdza, że w ich firmach obowiązuje formalna polityka „przynieś własne urządzenie do pracy” (ang. bring your own device, BYOD).
„Formalna polityka BYOD jest stosowana w około 58 procent dużych firm, ale tylko 20 procent małych firm ma unormowaną politykę tego typu” – zauważa Karolina Olszewska, analityk Frost & Sullivan. „Najpowszechniej stosowaną metodą wdrażania polityki BYOD jest wykorzystanie rozwiązań technologii sieciowych (67 procent) oraz zarządzanie urządzeniami mobilnymi (61 procent)”.
Ranking firmowych urządzeń mobilnych szybko się zmienia, czego przykładem może być zadziwiająca ekspansja sprzętu z systemem Android, który jest obecnie najczęściej wybieranym (56 procent) systemem operacyjnym w firmowych urządzeniach mobilnych. Na kolejnych miejscach plasują się iOS (41 procent), Windows Mobile (30 procent) i BlackBerry (28 procent).
O ile w sektorze bankowości, finansów i ubezpieczeń smartfony wykorzystywano najintensywniej do celów biznesowych, co potwierdziło badanie rynków wertykalnych przeprowadzone w 2013 roku, to już w segmencie tabletów na pierwszym miejscu znalazła się branża produkcyjna.
„Łącznie 62 procent pracowników korzysta z tradycyjnych stacjonarnych miejsc pracy w biurze. Pracownicy mobilni stanowią 22 procent, zaś pracownicy zdalni pozostałe 16 procent” – stwierdza Olszewska. „Wprawdzie ten trend nie powinien się drastycznie zmienić w ciągu najbliższych trzech lat, ale liczba stacjonarnych pracowników biurowych będzie spadać, natomiast liczba pracowników mobilnych i zdalnych rosnąć. To otwiera nowe możliwości dla rynku smartfonów i tabletów”.
źródło: Frost & Sullivan
News Eksperci Frost & Sullivan ujawniają strategię europejskich operatorów sieci 5G
Kluczową rolę w popularyzacji nowej technologii odegra współpraca z partnerami działającymi na rynkach wertykalnych oraz w krajach rozwijających się. czytaj więcejNews Eksperci Frost & Sullivan ujawniają strategię europejskich operatorów sieci 5G
Kluczową rolę w popularyzacji nowej technologii odegra współpraca z partnerami działającymi na rynkach wertykalnych oraz w krajach rozwijających się. czytaj więcejNews Dlaczego warto korzystać z chmury?
Rośnie popularność chmury obliczeniowej. Firmy dostrzegają zalety korzystania z cloud computingu i doceniają morze możliwości, jakie oferują poszczególne rodzaje chmury. Zobacz, co dzięki temu możesz zyskać firma. czytaj więcejNews Amplituner - 3 powody, dla których warto go mieć
Prawdziwi melomani i kinomaniacy nie tylko inwestują w dobrej jakości sprzęt do odtwarzania dźwięku i obrazu, ale również w dodatkowe urządzenia, dzięki którym odbiór doznań jest przyjemniejszy i intensywniejszy niż dotychczas. Jednym z takich urządzeń jest amplituner. Sprawdź, dlaczego warto go mieć!1. Amplitunery kina domowego - wzmocnienie obrazu i dźwięku
2. Amplituner a wzmacniacz - co sprawdzi się lepiej?
3. Amplitunery stereo - dobra jakość dźwięku za rozsądną kwotę czytaj więcej
LG LG prezentuje nowe smartfony z idealnym stosunkiem jakości do ceny – LG G7 One oraz LG G7 Fit
Podczas targów IFA 2018 firma LG Electronics zaprezentuje dwa nowe modele z serii G7: LG G7 One oraz LG G7 Fit. Oba nowe smartfony opracowano na bazie zaawansowanego modelu LG G7 ThinQ, dzięki czemu są wyposażone w funkcje znane z urządzeń Premium. czytaj więcejLG Nowe odsłony smartfonów LG K10 i K8 na 2018 rok zadebiutują podczas tegorocznych targów MWC
Nowe modele LG stworzone, by wypełnić lukę między niedrogimi smartfonami o podstawowych funkcjach a flagowcami.Podczas targów MWC 2018 LG Electronics zaprezentuje nowe wersje popularnych smartfonów K8 i K10, które wzbogacono o jeszcze szerszą gamę rozwiązań znanych z flagowych urządzeń klasy Premium. Oba modele wejdą do sprzedaży w kluczowych regionach, takich jak Europa, Azja, Ameryka Łacińska i Bliski Wschód. czytaj więcej