Archiwalne

Fundacja 'Barka' z telefonią internetową dla potrzebujących

25.09.2008

Fundacja Barka – zajmująca się pomocą ludziom zepchniętym na margines społeczny w Polsce i Wielkiej Brytanii – wdrożyła w swojej centrali w Poznaniu oraz w placówce w Londynie telefonię internetową FreecoNet. Stało się tak dzięki pomocy firm związanych z branżą nowych technologii: Datera SA i IVO Software.

Przejście na telefonię internetową pozwoliło Fundacji Barka ograniczyć koszty rozmów o ok. 70 proc. Dodatkowo pracę Fundacji ułatwiają usługi dodane FreecoNet: wirtualny faks – umożliwiający odbiór faksów na skrzynkę e-mail oraz system zapowiedzi głosowych IVR, wykorzystujący syntezator mowy IVONA. Ponadto wszyscy pracownicy „Barki” otrzymali własny miejski numer telefonu. Również rozmowy z telefonów komórkowych przeprowadzane są w technologii VoIP, co umożliwiają telefony GSM Nokia E51 oraz funkcjonalność FreecoNet Mobile.

„Z naszego punktu widzenia jest to prawdziwy przełom w obszarze telekomunikacji. Nie tylko zaczęliśmy płacić za nasze rachunki wielokrotnie mniej niż wcześniej, ale udało nam się także znacznie usprawnić niektóre czynności - jak choćby dostarczanie faksów, które nie piętrzą się już na biurku w sekretariacie, tylko trafiają bezpośrednio do adresata na jego skrzynkę mailową. Poza tym wiele standardowych działań informacyjnych załatwia teraz dla nas system IVR. Nie byłoby to możliwe bez pomocy Datery i IVO Software” - mówi Tomasz Sadowski, Prezes Fundacji Barka.

Wymienione firmy pomogły „Barce” wdrożyć telefonię internetową. Datera – twórca platformy FreecoNet – przyznała Fundacji numery we FreecoNet i udostępniła jego pełne możliwości. Są one niemałe, bo np. pozwalają na darmowe rozmowy z wszystkimi, którzy posiadają podłączenie do Internetu i także zarejestrowali swój numer we FreecoNet (bez względu na to, od jakiego operatora ten numer pochodzi). FreecoNet umożliwił również Barce tańsze połączenia z numerami niezarejestrowanymi na platformie. Są one realizowane przez TelArenę (unikalna usługa FreecoNet), która automatycznie wybiera zawsze najtańsze połączenie spośród Operatorów. Barka uzyskała także darmowy dostęp do usług dodanych FreecoNet.

Z kolei IVO Software – producent jednego z najlepszych na świecie syntezatorów mowy IVONA – umożliwił „Barce” bezpłatne korzystanie ze swoich głosów na platformie FreecoNet. Dzięki temu Pracownicy Fundacji mogą bez dodatkowych kosztów i czasochłonnych nagrań umieścić w swoim serwisie elementy głosowe, takie jak na przykład automatyczne powitanie lub interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Należy tylko wpisać komunikat, którego będzie mogła odsłuchać osoba dzwoniąca.
Wdrożona w „Barce” telefonia internetowa FreecoNet bazuje na urządzeniach marki Linksys. Są to nowoczesne telefony IP: Linksys SPA922 oraz dedykowane zasilacze Linksys PA100, których dystrybutorem w Polsce jest Konsorcjum FEN.

„Ten nasz nowy system telefoniczny działa do tego stopnia niezawodnie, że planujemy w najbliższym czasie wdrożyć go we wszystkich obecnie otwieranych przez nas spółdzielniach pracowniczo-socjalnych, które są jednym z naszych projektów adresowanych do osób wykluczonych. Cieszy fakt, że nasza praca przyciąga uwagę takich firm, jak Datera czy IVO, które chcą pomagać i rzeczywiście to robią. Od tego nam wszystkim lepiej się i pracuje i taniej dzwoni” - dodaje z uśmiechem Tomasz Sadowski.

źródło: FreecoNet

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej