Archiwalne

GG: Internauci o prywatności w sieci - najnowsze wyniki sondy

28.07.2010


Temat prywatności w sieci jest obecnie gorąco komentowany. Wraz z rosnącą popularnością serwisów, w tym społecznościowych, użytkownicy i media zadają pytania o to, w jaki sposób chronić swoją prywatność i w jakich serwisach WWW powinniśmy czuć się bezpiecznie, bez obawy o wykorzystanie naszych danych. W toku tej gorącej dyskusji i mając do dyspozycji wiarygodne, profesjonalne narzędzia badawcze, GG zapytało internautów, by wskazali, który z serwisów internetowych oraz programów komputerowych najlepiej dba o poufność danych swoich użytkowników i najlepiej ich strzeże.

Gadu-Gadu zostało wskazane przez respondentów jako najlepiej strzegące prywatności internautów. W oparciu o to zaufanie i fakt prywatności w sieci Gadu-Gadu, rozwijany jest serwis GG.pl, wykorzystujący listę kontaktów z komunikatora i będący rozszerzeniem programu o wiele usług webowych, pozwalających na rozrywkę, edukację i dostęp do mediów, przy dbaniu o prywatność oraz z uwzględnieniem tego, że na listach kontaktów Gadu-Gadu są nasi faktyczni znajomi i tylko wśród nich chcemy się komunikować, mówić o pracy, o życiu prywatnym, wspólnym wypadzie na przysłowiową kawę, a ustawiony przez nas opis właśnie do nich ma trafiać.

Zakres swojej prywatności użytkownik sam ustawia w serwisie GG.pl, w ustawieniach domyślnych jest ona zawężona do listy znajomych z komunikatora, chroniąc nas przed dostępem innych, nieznanych nam osób z Sieci.

Z badań wynika również, że prawie wszyscy użytkownicy komunikatora Gadu-Gadu korzystają z onet.pl (92%), wp.pl (92%), interia.pl (88%), gazeta.pl (73%). Słowem użytkownika Gadu-Gadu można praktycznie utożsamiać z polskim internautą.

Treść pytania i odpowiedzi:

Wskaż, który z poniższych serwisów lub programów najlepiej Twoim zdaniem dba o poufność danych swoich użytkowników – najlepiej strzeże ich prywatności:

  Wszyscy (N=515) Kobiety (N=256) Mężczyźni (N=259)
Gadu-Gadu 18% 20% 17%
Windows 8% 8% 8%
Onet.pl 7% 9% 4%
Skype 6% 5% 8%
Wp.pl 6% 5% 8%
NaszaKlasa 6% 6% 5%
Microsoft Office 5% 6% 4%
Linux 5% 1% 9%
Facebook 5% 5% 5%
o2.pl 3% 3% 4%
Gazeta.pl 3% 4% 2%
Interia.pl 2% 2% 1%
Goldeline 1% 1% 1%
Grono 1% 0% 2%
Linkedin 1% 1% 0%
Fotka 1% 1% 0%
Profeo 1% 0% 1%
Pudelek.pl 0% 1% 0%

Nota metodologiczna – jak zrealizowano badanie:
Badanie zrealizowano na panelu internautów GG Network S.A. w ramach projektu GG Opinion Detector. Próba N=515 osób, struktura próby tożsama ze strukturą internautów ze względu na wiek, płeć, wykształcenie i wielkość miejscowości zamieszkania. Pomiar przeprowadzony wśród użytkowników komunikatora Gadu-Gadu. Obecnie Gadu-Gadu posiada prawie 15 mln kont.

źródło: GG