Archiwalne

Internet mobilny a stacjonarny

21.10.2008



Analitycy Forrestera wypowiadają się sceptycznie na temat prognoz, według których szerokopasmowy dostęp mobilny w ciągu najbliższych 5 lat miałby przegonić w liczebności użytkowników dostęp stacjonarny.

Prognozy takie stawiano m. in. na podstawie szybkiego wzrostu sprzedaży szerokopasmowych modemów komórkowych – np. w Finlandii (ponad 400 tys. w 2007 r. przy łącznej liczbie ludności wynoszącej 5,13 mln) oraz w Wielkiej Brytanii (sam tylko operator "3" UK sprzedał w ciągu pierwszego półrocza 2008 r. prawie 0,5 mln sztuk).

Według specjalistów Forrestera nawet przy wzroście udziału dostępu mobilnego do 27% w roku 2013, dostęp stacjonarny zmniejszy swój udział z obecnych ok. 88% do 67% w roku 2013. Około 6% użytkowników będzie wtedy korzystać w sposób systematyczny zarówno z dostępu stacjonarnego, jak i ruchomego. Analitycy zwracają uwagę na przewagę przepustowości dostępu stacjonarnego (reklamowane przepustowości 7,2 Mb/s dostępu mobilnego w rzeczywistości są zazwyczaj dużo niższe), ograniczenia w ilości danych, które można przesyłać w wersji mobilnej (reklamowane "ilości nielimitowane" w rzeczywistości ograniczane jest przez operatorów do kilku GB miesięcznie, natomiast powyżej limitu stawki są zaporowe - np. w przypadku Vodafone 15 GBP za każdy gigabajt powyżej limitu), problemy z dostępem HSDPA wewnątrz budynków. Na korzyść dostępu mobilnego działa natomiast widoczne na niemal wszystkich rynkach europejskich przesuwanie się popytu z komputerów stacjonarnych na notebooki.

Z kolei zdaniem analityków Informa Telecoms & Media w ciągu najbliższych 5 lat aż połowa mobilnej transmisji danych i dostępu ma być generowana z domu, a nie np. z pracy czy podróży służbowych. Już w ub. r. ok. 40% mobilnej transmisji danych pochodziło z domu. Prognozy na 2013 r. opierają się na założeniu spodziewanego dynamicznego wzrostu zastosowań femtokomórek w instalacjach domowych, dzięki czemu istotna część ruchu mobilnego (8-10%) ma być przekazywane od razu w domu do stałych łączy szerokopasmowych, przez femtokomórki oraz rozwiązania typu UMA. Dzięki tym rozwiązaniom wzrosnąć ma także ruch głosowy z domu - ma on stanowić według prognoz już 42% całego ruchu głosowego w końcu br. i do 49-50% - w 2013 r.

źródło: Audytel

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

News Internet stacjonarny w Sulejówku - pewne i stałe rozwiązanie

Wiele osób wybierając internet, zastanawia się, którą opcję wybrać. Mobilny, światłowodowy, radiowy czy satelitarny? Opcji jest wiele. Jednym z korzystniejszych rozwiązań dla osób poszukujących niezawodnego dostępu do sieci jest internet stacjonarny, nazywany również internetem światłowodowym. Rozwiązanie to jest konkurencyjne pod wieloma względami - cenowymi i jakościowymi. Jeśli poszukujesz dobrej oferty w Mińsku Mazowieckim, Wesołej, Sulejówku czy Wawrze, to mamy dla Ciebie dobre rozwiązanie, które sprawdzi się w szkole, pracy i w domu. czytaj więcej

News Podłączenie światłowodu - wszystko, co musisz wiedzieć!

Coraz większa liczba użytkowników decyduje się na skorzystanie z usługi internetu światłowodowego. Rozwiązanie to zapewnia niespotykaną dotąd szybkość, wydajność i stabilność sieci. Jak znaleźć się wśród grona osób korzystających już z superszybkiego połączenia? czytaj więcej

News Kiedy można przenieść numer do innej sieci?

Przeniesienie numeru do innej sieci to dobry sposób, by uzyskać dostęp do bardziej atrakcyjnej oferty bez różnych problemów organizacyjnych. Kiedy można to zrobić i dlaczego warto? czytaj więcej

News Polacy robią zakupy w sieci. Co i gdzie kupujemy?

84 proc. młodych Polaków, w wieku od 18 do 24 lat, mających dostęp do internetu kupuje online co najmniej raz w miesiącu. To wynika z badania SW Research z połowy 2018 roku. Co więcej, co trzeci ankietowany robi to co najmniej raz w miesiącu. Co kupujemy online i jakie są perspektywy rozwoju dla rynku e-commerce w Polsce? czytaj więcej