Archiwalne

Internetica: Dlaczego warto prowadzić blog ekspercki?

23.07.2014

Podstawową relacją pomiędzy klientem a daną marką jest zaufanie, a najważniejszym kapitałem, który może zdobyć firma jest renoma. Oba te czynniki budowane są przez lata, ciężką i rzetelną pracą. Żadna, nawet najdroższa kampania reklamowa, nie jest w stanie przyspieszyć tego procesu. Można jednak go ułatwić. Prowadzenie bloga eksperckiego to działalność, która nie tylko pomoże budować renomę i prestiż firmy, ale również pozycjonować pracowników jako ekspertów w danej dziedzinie.

Blog ekspercki jest stroną, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i użytkowników. Przedstawia nowości, komentuje, wyjaśnia i rozwija zagadnienia z konkretnej branży. W czasie, kiedy większość społeczeństwa ma dostęp do internetu, mnożą się specjaliści w różnych dziedzinach i trudno czasami odróżnić osoby, które rzeczywiście mają wiedzę od tych, które tylko sprawiają takie wrażenie. Dobrze prowadzony i merytorycznie bogaty blog ekspercki jest korzystny dla internautów i dla firmy, która go prowadzi. Ci pierwsi zyskują miejsce, z którego mogą zaczerpnąć rzetelnej wiedzy, a właściciel firmy buduje sobie pozycję na rynku, która będzie owocowała przez kolejne lata.

Branże, w których najlepiej sprawdzają się blogi eksperckie, to przede wszystkim usługi. Health & beauty oraz doradztwo prawne są dziedzinami, które zawsze będą budziły największe zainteresowanie szerokiej grupy odbiorców. Równie ciekawym pomysłem są blogi techniczne, mówiące o programowaniu albo pozycjonowaniu stron. Również na tym rynku dużo się dzieje i wiele osób poszukuje informacji właśnie w internecie. Sieć oferuje wielu „specjalistów”, którzy mają wtórną wiedzę nabytą na innych portalach. . Dlatego firma, grupa ludzi czy nawet indywidualny bloger, posiadający wiedzę i dzielący się nią w przystępny sposób, może okazać się bardzo popularny oraz przydatny.

Blog ekspercki powinien zawierać przede wszystkim wypowiedzi autorskie. Ta forma przedstawia właściciela firmy, bądź jej pracownika, jako eksperta w danej dziedzinie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby publikować artykuły i teksty napisane przez kogoś innego, oczywiście z odpowiednimi adnotacjami. Ważne jest jednak, aby nie zostawiać ich bez własnych komentarzy. Ustosunkowanie się do czyjejś wypowiedzi i polemika z nią jest domeną przeznaczoną własnie dla ekspertów.

Blog powinien być nie tylko merytoryczny, ale także atrakcyjny wizualnie. Długość tekstów jest rzeczą względną. Czasami, żeby wyczerpać temat, trzeba stworzyć obszerny artykuł, który urozmaicić można filmami, wykresami czy infografikami. Zwiększy to komfort odbioru i pomoże lepiej zrozumieć zagadnienia.

Dobrze prowadzony blog ekspercki z jednej strony spełnia rolę marketingową, z drugiej PR-ową. Pokazuje konkretną firmę jako miejsce, w którym pracują specjaliści w branży, którą się zajmują. Buduje zaufanie i renomę nie tylko wśród swoich klientów, ale także wśród czytelników, którzy tymi klientami mogą zostać. Z drugiej jednak strony w tym marketingu nie może pójść za daleko. Natarczywe promowanie swoich własnych usług lub produktów przyniesie skutek przeciwny do zamierzonego.

Poza tym głównym niebezpieczeństwem, którym jest nazbyt reklamowa forma bloga, należy jeszcze zwrócić uwagę na dwie ważne rzeczy. Pomimo swojej przystępnej formy, blog ekspercki powinien pozostać profesjonalny. Należy więc wystrzegać się wpisów o formie osobistej, zbyt wylewnego przedstawiania własnych poglądów i przemyśleń oraz agresywnego ustosunkowywania się do aktualnych tematów społecznych. Nie tylko może to obniżyć profesjonalność wpisów, ale również zniechęcić niektórych czytelników. Po drugie, blog nie jest sztuką dla sztuki. Powinien żyć i ciągle się rozwijać. Nowe wpisy to podstawa, ale trzeba też wziąć pod uwagę czytelników, którzy swoimi komentarzami podnoszą wartość artykułu i wprowadzają do nich element interakcji.

Blog ekspercki na naszym rynku jest zjawiskiem dość młodym. Ma jednak w sobie duży potencjał i wiele firm zaczyna go doceniać. Relacja, jaką można dzięki niemu zbudować jest opłacalna na wielu płaszczyznach i może przynieść nieoczekiwane, a przede wszystkim długotrwałe korzyści.

Autorem komentarza jest Łukasz Iwanek, właściciel firmy Internetica

źródło: Internetica

News Co powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca przed założeniem firmy?

Założenie własnej firmy to przedsięwzięcie, które może przynieść wiele satysfakcji oraz zapewnić sukces zawodowy. Aby nowy biznes miał solidne podstawy, warto odpowiednio przygotować się do jego uruchomienia. Poza kwestiami formalnymi, istotne jest również zadbanie o obecność firmy w internecie oraz wybór profesjonalnych narzędzi ułatwiających codzienną pracę online. W tym artykule wyjaśnimy, jakie kroki należy podjąć, aby założyć własną działalność oraz dlaczego warto już na starcie zainwestować w takie profesjonalne rozwiązania, jak e-mail dla firmy w usłudze NQ.pl. czytaj więcej

News Czym jest IPTV i jak działa telewizja internetowa?

Telewizja nie wygląda już tak, jak kiedyś. Coraz rzadziej korzystamy z anten czy kablówki, a coraz częściej sięgamy po internetowe rozwiązania. Jednym z nich jest IPTV – wygodna, nowoczesna forma dostępu do treści TV, która działa przez internet i dopasowuje się do Twojego stylu życia. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Internet mobilny bez limitu? Nie daj się nabrać!

Internet mobilny bez limitu? Nie daj się nabrać - wybierz internet mobilny 100 GB od lajt mobile i ciesz się super prędkością i dobrym zasięgiem! czytaj więcej

News Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

Firmy, które chcą zaistnieć w Internecie, muszą zastanowić się nad rodzajem działań z zakresu e-marketingu dla swojej marki. Szczególną uwagę warto poświęcić pozycjonowaniu i SEO. Czym jest to pozycjonowanie, o którym tak dużo mówi się w Internecie? Jak to działa i dlaczego warto prowadzić tego typu działania reklamowe? Wyjaśniamy! czytaj więcej