Archiwalne

Jabra planuje silny wzrost udziału w rynku w 2010 roku

14.06.2010


GN Netcom, wiodący producent zestawów słuchawkowych pod marką Jabra, przedstawił strategię biznesową na drugą połowę 2010 roku. Firma zmierza w kierunku intensywnego wzrostu dzięki partnerstwu strategicznemu z czołowymi przedstawicielami ze swojego segmentu, wykorzystaniu wzrostu w sektorze zestawów słuchawkowych i głośnomówiących oraz uproszczeniu modelu biznesowego. Dyrektor generalny GN Netcom, Mogens Elsberg, potwierdził jednocześnie, że głównym celem firmy pozostaje wprowadzanie na rynek najlepszych technologii pod marką Jabra, które ułatwiają komunikację.

W Polsce, w segmencie zestawów call center oraz biurowych, firma intensywnie rozwija program partnerski dla resellerów, pragnąc wspierać ich zarówno w fazie przedsprzedażowej, jak i posprzedażowej. GN Netcom rozszerza na gruncie lokalnym współpracę z kluczowymi partnerami takimi jak Alcatel-Lucent, Avaya, Cisco, HP, IBM, Microsoft, Polycom, Siemens. Ponadto firma intensywnie inwestuje w pracowników w Polsce.

„Prognozy przewidują, że bieżący rok będzie stabilny, ale jego wartość pozostanie niezmieniona. Aktywne działania, które podjęliśmy już w ubiegłym roku, aby zoptymalizować działalność GN Netcom, spowodowały, że jesteśmy przygotowani na rozwój i ożywienie gospodarcze” - powiedział Jiri Krejci, Dyrektor Regionalny segmentu CC&O na rynek Europy Wschodniej w GN Netcom.

Jabra rozwija partnerstwo strategiczne
Według aktualnych analiz, wartość rynku Unified Communications (UC) wynosi obecnie 302 miliony USD i ma zwiększyć się o 1400 procent w ciągu najbliższych pięciu lat, osiągając kwotę 4,2 miliarda USD. Aby wykorzystać rozwój rynku, Jabra podejmuje działania mające zapewnić jej miejsce w czołówce branży. Firma współpracuje z partnerami, aby zapewnić wszystkim produktom stosowne certyfikaty i zgodność z rozwiązaniami UC. Partnerstwo z takimi firmami jak Microsoft, Cisco czy Avaya otwiera nowe kanały dla sprzedaży produktów Jabra.

Jabra wykorzystuje wzrost w segmencie stereofonicznych zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących
Obecnie notuje się dynamiczny rozwój segmentu zestawów słuchawkowych Bluetooth stereo oraz zestawów głośnomówiących. Do wzrostu zapotrzebowania na produkty z tego ostatniego segmentu przyczynia się prawodawstwo wielu krajów zabraniające rozmów przez telefon komórkowy podczas prowadzenia samochodu. Firma jest już przygotowana do wykorzystania tego wzrostu.

„Konsekwentnie rozwijamy portfolio zestawów głośnomówiących i urządzeń stereo, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku. Jednocześnie z roku na rok powiększamy udział w segmencie słuchawek bezprzewodowych mono, który ciągle stanowi największą część światowego rynku urządzeń Bluetooth” - powiedział Tomasz Pietruszka, Dyrektor Regionalny segmentu Mobile na rynki Europy Wschodniej i Rosji w GN Netcom.

Analitycy branżowi przewidują, że globalne przychody ze sprzedaży stereofonicznych zestawów słuchawkowych Bluetooth będą rosły w 2010 r. w tempie 5%, czyli wyższym od średniej. Sektor stereofonicznych zestawów słuchawkowych oraz zestawów głośnomówiących jest nadal w początkowej fazie rozwoju, co zapewnia firmie atrakcyjne perspektywy wzrostu.

Intensywny udział marki Jabra w rynku Unified Communications
Jabra uzyskała znaczny udział w rynku komunikacji zunifikowanej (UC) – jako pierwszy producent wprowadziła gamę komplementarnych rozwiązań, w tym serię Jabra GO™ 6400 i Jabra PRO™ 9400. Są to pierwsze bezprzewodowe zestawy słuchawkowe z intuicyjnymi ekranami dotykowymi, które łączą zalety softphone’u, telefonu stacjonarnego i komórkowego. Dzięki zaprezentowaniu tych produktów, Jabra wywarła istotny wpływ na rozwój sektora zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących.

Jabra upraszcza model biznesowy
W 2009 roku Jabra wprowadziła znaczące zmiany w modelu biznesowym obejmujące łańcuch dostaw oraz ofertę produktową. Jabra pracuje w modelu outsourcingowym, co sprawia, że zarówno firma, jak i jej partnerzy są dobrze przygotowani do zarządzania zapasami i produkcją. Ponadto Jabra współpracuje wyłącznie z dystrybutorami i sprzedawcami. Firma całkowicie przebudowała ofertę w sektorze produktów mobilnych i przeznaczonych do Call Center & Office (CC&O). Poczyniła jednocześnie inwestycje z myślą o wprowadzaniu na rynek nowych produktów, przy silnym wsparciu ze strony działów badań i rozwoju, sprzedaży oraz marketingu.

źródło: Jabra

News Tworzenie stron internetowych Gorzów Wielkopolski - Profesjonalne projektowanie na miarę potrzeb

W dynamicznie rozwijającym się świecie cyfrowym, profesjonalna strona internetowa jest kluczową wizytówką każdej firmy. W Gorzowie Wielkopolskim konkurencja w przestrzeni online stale rośnie, co wymusza na firmach potrzebę wyróżnienia się i zaprezentowania swoich usług w jak najlepszym świetle. Wiele lokalnych biznesów decyduje się na profesjonalne tworzenie stron internetowych, zwracając uwagę na każdy, nawet najmniejszy detal techniczny i wizualny, aby przyciągnąć nowych klientów i zbudować swoją markę w internecie. czytaj więcej

News Czy warto po latach kupić odnowiony iPhone XR? Odnowiony flagowiec dalej w cenie

Chyba wszyscy, którzy interesują się tematem smartfonów, znają model iPhone XR - to jeden z flagowych modeli firmy Apple, wprowadzony na rynek w 2018 roku. Telefon ten charakteryzuje się dużym, 6,1-calowym ekranem Liquid Retina, wysokiej jakości kamerą oraz potężnym procesorem A12 Bionic. Nie można także zapomnieć, że model XR jest wyjątkowo trwały i wodoodporny, co czyni go idealnym wyborem dla osób, które potrzebują wytrzymałego smartfona. czytaj więcej

News Dzień Bezpiecznego Internetu z Fundacją Orange

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Unii Europejskiej od 2004 roku. W ostatnich latach obchody DBI stały się bardzo popularne nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Jest to jedna z największych światowych akcji na rzecz poprawy bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników internetu oraz promocji bezpiecznego korzystania z nowych technologii dostępnych w sieci. czytaj więcej

News Jak działa kryptowaluta Bitcoin?

Od momentu pojawienia się na rynku w 2009 roku, popularność bitcoina wciąż rośnie. Pomimo dostępności setek innych coinów, to właśnie waluta stworzona przez Satoshi Nakamoto ma największe szanse, by stać się oficjalnym środkiem płatniczym. Aby skutecznie i z zyskiem inwestować w bitcoina, należy poznać kilka podstawowych informacji dotyczących tego, czym jest, a także, w jaki sposób działa. czytaj więcej